پرسشنامه عوامل نهادی تاثیرگذار بر پیدایش فعالیتهای كارآفرینانه ی اجتماعی

این پرسشنامه استاندارد از نوع فایل ورد و به همراه تمامی اطلاعات مربوط به نمره گذاری، تفسیر،  و … در قالب جداول زیبا و آماده تکثیر ارائه گردیده است. پس از پرداخت موفق می توانید به صورت آنلاین اقدام به دانلود فایل مربوطه بپردازید.

هدف: ارزیابی عوامل نهادی تاثیرگذار بر پیدایش فعالیتهای كارآفرینانه ی اجتماعی (مشکلات مربوط به اقشار محروم جامعه، فرصت فعاليتهاي اجتماعي، فرصت ارايه خدمات اجتماعي در كشور، داشتن دغدغه ي مربوط به مشكلات اجتماعي، حس نوع دوستي نسبت به مسايل اجتماعي در جامعه، اهميت مباحث و مشكلات اجتماعي براي خانواده، اعتماد جامعه  نسبت به موسسات اجتماعی، حس كمك به جامعه در موسسان، نگرش مثبت جامعه نسبت به موسسات اجتماعي، حمايت جامعه از موسسات اجتماعي، حس نوع دوستي در خانواده، توجه نکردن دولت به مباحث و مشکلات اجتماعی، بودجه ي محدود دولتي براي خدمات درماني و آموزشي، نظام هاي بسته ي دولتي، نبود انعطاف پذيري در سازمانهاي دولتي براي نوآوريهاي اجتماعي)

تعداد سوال: 49

تعداد بعد: 15

شیوه نمره گذاری و تفسیر: دارد

منبع: دارد

نوع فایل: word 2007

همین الان دانلود کنید

قیمت: فقط 4500 تومان 

خرید فایل

پرسشنامه عوامل نهادی تاثیرگذار بر پیدایش فعالیتهای كارآفرینانه ی اجتماعی

با افزایش مشکلات اجتماعی درکشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه در دهه‌های اخیر کارآفرینی اجتماعی به‌عنوان راهی برای حل مشکلات اجتماعی، ایجاد ارزش اجتماعی و افزایش سطح رفاه انسان‌ها اهمیت بیش‌تری یافته است و در نتیجه برخی محققان به‌طور ویژه به این موضوع پرداخته‌اند. با این حال، تا به امروز عوامل محیطی که بر پیدایش کارآفرینی اجتماعی تاثیر می‌گذارند کم‌تر شناخته شده‌اند. در حالی که کارآفرینی اجتماعی می‌تواند به‌وسیله‌ی چارچوب‌های نهادی محدود و یا تسهیل شود.

کارآفرینی اجتماعی به مفهوم ماموریتی اجتماعی و انسان دوستانه از طریق فعالیت های مختلف کسب و کار اشاره میکند ، که به عنوان یکی از راه کارهای حل برخی مسائل و آسیب های اجتماعی توجه شده است.

قرارگرفتن کلمه ی “کارآفرینی” نوید حضور و ظهور یک ایده ی خلاقانه تا تحقق اهداف را میدهد.کارافرینان اجتماعی تصمیم دارند از طریق تعریف و پیاده سازی مدل های جدید کسب و کار و ارائه ی مفاهیم جدیدی از کمک کردن ، به یاری محرومان و افراد نیازمند بپردازند و بین کوشش های خیرخواهانه و فعالیت های اجتماعی رابطه برقرار کنند.

مهم ترین هدف کارافرینی اجتماعی توجه به یک انگیزه ی اجتماعی ، بهبود انسجام اجتماعی ، کمک به واحد های خیریه ، سازماندهی کمک های داوطلبانه و یاری رسانی به افراد نیازمند می باشد.

به طور کلی کارآفرینی اجتماعی فعالیتی نوآورانه برای خلق ارزش اجتماعی است که میتواند درون حتی کوچکترین بخش های جامعه نیز شکل بگیرد.

کارآفرینی اجتماعی مقوله ایست که در حوزه ی شهری کاربرد وسیعی دارد و می توان ان را به عنوان یکی از مفاهیم مهم در توسعه و برای تحقق اهدافی مانند معیشت پایدار، توامند سازی نیازمندان ، توانمند سازی خیریه ها از طریق توسعه ی زنجیره ها ی تولید و بازار برای آن ها دانست.

کارآفرینی اجتماعی با به کارگیری های مدل های کسب و کار ، تاحدی به راه حل های نوآورانه برای مشکلات اجتماعی پایدارو پیچیده مطرح میکند.امروزه در سراسر جهان ، افراد آگاه به مسائل اجتماعی ، مدل های ارزش آفرین و خلاقانه ای را به منظور حل مشکلات اجتماعی معرفی میکنند.

عموما این راه حل ها ، روش هایی هستند که پیش از این توسط سایر سازمان ها و نهادها نادیده گرفته شده است. بنابراین باید اذعان کرد کارآفرینان اجتماعی می توانند نقش مهمی در اصلاح شرایط اجتماعی ناسازگار معرفی کنند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *