پرسشنامه صلاحیت بالینی دانشجویان پرستاری

این پرسشنامه استاندارد از نوع فایل ورد و به همراه تمامی اطلاعات مربوط به نمره گذاری، تفسیر، و … در قالب جداول زیبا و آماده تکثیر ارائه گردیده است. پس از پرداخت موفق می توانید به صورت آنلاین اقدام به دانلود فایل مربوطه بپردازید.

هدف: ارزیابی میزان صلاحیت بالینی دانشجویان پرستاری از ابعاد مختلف (شناختی، عاطفی، روانی حرکتی)

تعداد سوال: 18

تعداد بعد: 3

شیوه نمره گذاری: دارد

تفسیر نتایج: دارد

روایی و پایایی: دارد

منبع: دارد

نوع فایل: Word 2007

همین الان دانلود کنید

قیمت: فقط 2500 تومان

خرید فایل

پرسشنامه صلاحیت بالینی دانشجویان پرستاری

کسب صلاحيت باليني توسط دانشجويان، هدف نهايي و معيار اثربخشي آموزش پرستاري ذکر شده و شامل توانمندي به کار گيري دانش و اطلاعات، ارتباط و مهارت هاي بين فردي، حل مشکل و مهارت هاي فني آنان مي باشد.علی‌رغم اهمیت ارزشیابی صلاحیت بالینی در برنامه آموزش پرستاری، هنوز بر سر ویژگی‌های مطلوب (شاخص‌های) روش‌های ارزشیابی صلاحیت بالینی توافق وجود ندارد.کسب صلاحیت بالینی توسط دانشجویان، هدف نهایی و معیار اثربخشی آموزش پرستاری ذکر شده و شامل توانمندی به کار گیری دانش و اطلاعات، ارتباط و مهارت‌های بین فردی، حل مشکل و مهارت‌های فنی آنان می‌باشد.

تعریف صلاحیت بالینی

صالحيت باليني، هدف نهايي آموزش پرستاري است و شامل توانمندی به كار گيري دانش پرستاری، ارتباط و مهارتهاي بين فردي، حل مشكل و مهارتهاي پیشرفته تصمیمگیری ميباشد. مفهوم صالحيت به چندين شيوه تعريف ميشود. ايده رايج درباره صالحيت اين است كه صالحيت شامل موارد مرتبط از دانش، مهارت و نگرش است كه ميتواند به طور كافي براي حل مسئله استفاده شود.

براي مثال ليزو و ويلسون )2004( صالحيت را توانایی به کارگیری دانشها، مهارتها و نگرشها در بافتهاي شغلي مناسب تعریف می‌کنند )3(. به طور كلي سه رويكرد اساسي براي مفهوم صالحيت توصيف شده است. رویکرد اول )رويكرد رفتار گرايي( يك رويكرد تكليف محور است كه بستگي به مشاهده مستقيم عملكرد دارد. اين رويكرد به خاطر در نظر نگرفتن نقش قضاوت حرفهاي در عملكرد ذهني و اجازه ندادن به تحول تفكر انتقادي و حل مسئله مورد انتقاد قرار گرفته است. رویکرد دوم )رويكرد عام(، صفات كلي كه براي عملكرد اثر بخش حياتي هستند را شناسايي ميكند و بر روي نگرشهاي قابل انتقال از قبيل دانش و تفكر انتقادي تمركز دارد. از آنجايي كه شواهد محدودي از انتقال پذيري مهارتهاي عمومي در ميان موقعيتهاي مختلف وجود دارد، اين رويكرد مورد انتقاد قرار گرفته است. رویکرد سوم )رويكرد كل نگر( به در كنار هم قرار دادن دامنهاي از صفات شامل دانش، نگرشها، ارزشها و مهارتها براي برآورده كردن نيازهاي موقعيتهاي باليني متفاوت اشاره دارد. اين رويكرد در حرفه پرستاري بیشتر مورد توجه است.

روش نمره گذاری

این پرسشنامه دارای 18 سوال بوده و هدف آن ارزیابی میزان صلاحیت بالینی دانشجویان پرستاری از ابعاد مختلف (شناختی، عاطفی، روانی حرکتی) می باشد. نمره گذاری پرسشنامه بصورت طیف لیکرت 5 نقطه ای می باشد که امتیاز مربوط به هر گزینه در جدول زیر ارائه شده است:…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *