پرسشنامه ارزیابی میزان آگاهی دانشجویان از دندانپزشکی مبتنی بر شواهد (EBD)

این پرسشنامه استاندارد از نوع فایل ورد و به همراه تمامی اطلاعات مربوط به نمره گذاری، تفسیر، و … در قالب جداول زیبا و آماده تکثیر ارائه گردیده است. پس از پرداخت موفق می توانید به صورت آنلاین اقدام به دانلود فایل مربوطه بپردازید.

هدف: ارزیابی میزان آگاهی دانشجویان دندانپزشکی از دندانپزشکی مبتنی بر شواهد

تعداد سوال: 10

شیوه نمره گذاری: دارد

تفسیر نتایج: دارد

منبع: دارد

نوع فایل: Word 2007

همین الان دانلود کنید

قیمت: فقط 2400 تومان

خرید فایل

پرسشنامه ارزیابی میزان آگاهی دانشجویان از دندانپزشکی مبتنی بر شواهد (EBD)

 تلاش و منابع زیادی به توسعه یک رویکرد مبتنی بر شواهد برای ارائه مراقبت های بهداشتی تخصیص داده شده است. موفقیت جنبش مبتنی بر شواهد بستگی به ارایه پشتیبانی لازم برای کمک به GDP در دست یابی به تغییر دارد. هدف این مقاله ارایه دانش فعلی در خصوص موثر ترین مداخلات در عملیات بالیتی متخصصان بهداشت و درمان می باشد. موانع تغییر برجسته تر شده و پیامد های مربوطه برای توسعه دندانپزشکی مبتنی بر شواهد در نظرگرفته می شوند. تحقیقات بیشتر در خصوص اثرات سازمانی، اجتماعی و شخصی موثر بر کاربرد شیوه های مبتنی بر شواهد لازم است.

 تاکید زیادی بر توسعه رویکرد مبتنی بر شواهد برای مراقبت ها و درمان های بالینی وجود دارد. این رویکرد مزیت های بالقوه زیادی را در خصوص کیفیت مراقبت از بیماران ارایه می کند. عنصر اصلی درمان مبتنی بر شواهد برای متخصصان سلامت برای تغییر رویه های بالینی بر طبق بهترین شواهد علمی نیاز است. در دندانپژشکی، جنبش مبتنی بر شواهد در مراحل اولیه توسعه خود قرار دارد. در حال حاضر بر جمع آوری و تحلیل شواهد موجود در خصوص طیفی از درمان های دندانی و مداخلات تاکید می شود. علاوه بر دستور العمل های مربوط به درمان و مراقبت های موثر، درک عوامل موثر بر قابلیت دندانپزشکان برای تغییر شیوه های بالینی برای استفاده از شواهد لازم است. بدون درک شیوه تغییر عملیات بالینی دندانپزشکان، دندانپزشکی مبتنی بر شواهد کم تر حاصل شده است. هدف این مقاله بررسی مداخلات موثر موفق در تغییر شیوه های بالینی است. موانع تغییر در نظر گرفته شده و پیامد های مربوط به استفاده از دندانپزشکی مبتنی بر شواهد بررسی خواهد شد.

مقدمه: در علم بر پايه مدارک (Evidence-based) پزشکان و دندانپزشکان بر اساس شواهد و مدارکي که از منابع مختلف به دست مي آورند براي بيماران تصميم گيري مي کنند، ولي آيا هر مدرکي با هر درجه از اعتبار مي تواند مبناي صحيح و درستي براي تصميم گيري باشد؟ طبق مدارک موجود بيش از 30 درصد از دستورالعمل هاي درماني و مدارکي که از کتاب ها و مراجع به دست مي آيند اشتباه بوده، گمراه کننده مي باشند.
در منابع ديگر نيز آمار و ارقام تقريبا مشابهي وجود دارد. درصد بالايي از اين دستورالعمل هاي درماني اشتباه ماحصل فقدان ها و کمبودهاي موجود در تحقيقات باليني است، که از علل متعددي همچون عدم اطلاع محققين از مباني پژوهش، محدوديت هاي پژوهش و تحقيق، ارايه غيرواضح مطالب و بيان نتايج کاذب منشا مي گيرد. امروزه براي شناخت نقاط ضعف و قوت مدارک و شواهد، علم پزشکي مبتني بر مدرک (EBM) يا دندانپزشکي مبتني بر مدرک (EBD) شکل گرفته است.

 تـجربه بالینی با شواهد پژوهشی جهت ارتقای هرچه بیشتر کیفیت مراقبت‏های بالینی بیماران در سال‏های اخیر، تـرکیب شـده است. اهمیت آشنایی با دندانپزشکی مبتنی بر شواهد، جهت‏ دهی برای انتخاب و استفاده از اطلاعات معتبر در میان تعداد زیاد مقالات، کتب و مراجع منتشر شده می‏باشد. این مطالعه به منظور تعیین میزان آگاهی و استفاده دستیاران بالینی، به عنوان یکی از مهمترین گروه‏های آموزش دهنده و آموزش گیرنده، از دندانپزشکی مبتنی بر شواهد صورت گرفته است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *