این پرسشنامه استاندارد از نوع فایل ورد و به همراه تمامی اطلاعات مربوط به نمره گذاری، تفسیر،و … در قالب جداول زیبا و آماده تکثیر ارائه گردیده است. پس از پرداخت موفق می توانید به صورت آنلاین اقدام به دانلود فایل مربوطه بپردازید.
هدف: سنجش هدف پیشرفت و ابعاد آن (تسلط / گرایش، تسلط / اجتناب، عملکرد / گرایش، عملکرد / اجتناب)
تعداد سوال: 12
تعداد بعد: 4
شیوه نمره گذاری: دارد
روایی و پایایی: دارد
منبع: دارد
نوع فایل: word 2007
همین الان دانلود کنید
قیمت: فقط 3400 تومان
معرفی آزمون
پرسشنامه تجدیدنظر شده هدف پیشرفت (AGQ-R[1]) توسط الویت و مک گریگور[2] (2001) ساخته شده است که از 12 گویه و 4 خرده مقیاس تسلط / گرایش (3 سوال)، تسلط / اجتناب (3 سوال)، عملکرد / گرایش (3 سوال) و عملکرد / اجتناب (3 سوال) تشکیل شده است که به منظور سنجش هدف پیشرفت و ابعاد آن بکار می رود.
مبانی نظری
در واقع جهت گیری هدف بیان گر الگوی منسجمی از باورهای فرد است که سبب می شود تا فرد به روش های مختلف به موقعیّت ها گرایش پیدا کند و در آن زمینه به فعالیّت بپردازد و در نهایت پاسخی را ارایه دهد (ایمز، 1992). هسته مفهومی همه نظریه ها و مدل های متعددی که بحث پیرامون رویکرد هدف پیشرفت پرداخته اند، بر قصد و نیّت فعالیّت و رفتارهای مرتبط با پیشرفت متمرکز هستند (الیوت و مک گریگور، 2001).در این رویکرد به جای پرداختن به اینکه دانش آموز در موقعیت پیشرفت به چه چیز می خواهد برسد ، ادراک دانش آموز از چرایی تلاش در موقعیت های پیشرفت را محور بحث قرار می دهد(براتن و استراسو،2001). الیوت (1999) جهت گیری هدف را روشی می داند که فرد بر اساس آن درباره شایستگی خود قضاوت می کند. برهمین اساس الیوت و مک گریکور (2001) دیدگاه جدیدی را در زمینه جهت گیری هدف معرفی می کنند که به الگوی دو در دو (2×2) معروف است. آنها معتقد هستند که مفهوم اصلی در جهت گیری هدف شایستگی است. در این نظریه چارچوب جهت گیری هدف بر اساس دو بعد از یکدیگر متمایز می شوند، یکی بر این اساس که شایستگی چگونه تعریف می شود و دیگری براین اساس که شایستگی چگونه ارزش داده می شود.
شیوه نمره گذاری
نمره گذاری پرسشنامه بصورت طیف لیکرت 5 نقطه ای می باشد که برای گزینه های «کاملاً مخالفم»، «مخالفم»، «نه موافقم و نه مخالفم»، «موافقم» و «کاملاً موافقم» به ترتیب امتیازات 1، 2، 3، 4 و 5 در نظر گرفته می شود.