این پرسشنامه استاندارد از نوع فایل ورد و به همراه تمامی اطلاعات مربوط به نمره گذاری، تفسیر، روایی و پایایی و … در قالب جداول زیبا و آماده تکثیر ارائه گردیده است. پس از پرداخت موفق می توانید به صورت آنلاین اقدام به دانلود فایل مربوطه بپردازید.
هدف: ارزیابی میزان داستان سرایی سازمانی در مدرسه از ابعاد مختلف (روایت فرصتها، روایت محدودیتها، روایت تهدیدها، روایت منابع)
تعداد سوال: 10
تعداد بعد: 4
شیوه نمره گذاری: دارد
تفسیر نتایج: دارد
منبع: دارد
نوع فایل: Word 2007
همین الان دانلود کنید
قیمت: فقط 4500 تومان
توجه: هر گونه کپی برداری از این فایل (با توجه به تاریخ انتشار) تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.
داستانسرایی در مدیریت دانش، حالتی از انتقال تجربیات مربوط به حوادث، رخدادها، موفقیتها و شکستها در قالب کلمات، تصاویر و زبان بدن است که به عنوان ابزاری قوی جهت به اشتراک گذاشتن و انتقال دانش ضمنی بکار گرفته میشود. هنگامی که شخص، داستانی را روایت میکند؛ حجم قابل توجهی از اطلاعات شخصی را بهصورت عبارات، لحن، صدا و حرکات به مخاطبان انتقال میدهد که سبب ایجاد بستری به منظور پرورش اعتماد بین شخص راوی (فرد خبره) و مخاطبان (دانشکاران) میشود. در این فضا مخاطبان اشتیاق بیشتری برای مشارکت با سایرین دارند و به تبع آن تسهیم دانش به عنوان یکی از فرآیندهای اصلی مدیریت دانش به سادگی رخ میدهد.
داستانسرایی سازمانی، اشتیاق و میل به دیده شدن در خبرگان را به بهترین نحو پاسخ میدهد و راویان داستانها در جمع همکاران و همصنفان خود، حس ارزشمندی را به معنای واقعی تجربه خواهند کرد.
داستان کوچکترین واحدی است که از طریق آن، انسانها میتوانند تجارب و دانش خود را درباره مسائلی که برای آنها اتفاق افتاده، منتقل میکنند. در واقع داستان شامل مجموعهای از اقدامات، شخصیتها و اهداف سازماندهی شده در قالب یک طرح است که از دیدگاه داستانسرا روایتشده و توضیحاتی ارائه مینماید که توسط شنونده دریافت و درک میشود. بسیاری از سازمانها در پیادهسازی مدیریت دانش، با معضل عدم علاقه یا توانایی کارکنان سازمان در مستندسازی دانش، تجربهنگاری و گزارشنویسی مواجه هستند. در این شرایط داستانسرایی، بهترین روش برای استخراج و انتقال دانش در سازمان خواهد بود.
داستانسرایی سازمانی، اشتیاق و میل به دیده شدن در خبرگان را به بهترین نحو پاسخ میدهد و راویان داستانها در جمع همکاران و همصنفان خود، حس ارزشمندی را به معنای واقعی تجربه خواهند کرد.
داستان کوچکترین واحدی است که از طریق آن، انسانها میتوانند تجارب و دانش خود را درباره مسائلی که برای آنها اتفاق افتاده، منتقل میکنند. در واقع داستان شامل مجموعهای از اقدامات، شخصیتها و اهداف سازماندهی شده در قالب یک طرح است که از دیدگاه داستانسرا روایتشده و توضیحاتی ارائه مینماید که توسط شنونده دریافت و درک میشود. بسیاری از سازمانها در پیادهسازی مدیریت دانش، با معضل عدم علاقه یا توانایی کارکنان سازمان در مستندسازی دانش، تجربهنگاری و گزارشنویسی مواجه هستند. در این شرایط داستانسرایی، بهترین روش برای استخراج و انتقال دانش در سازمان خواهد بود.
داستانسرایی در سازمانهای پیشرو
ناسا، فورد، اپل، آیبیام، کوکاکولا، موتورولا، نایک، بانک جهانی و دیگر پیشگامان صنعت و اقتصاد، همواره داستان سرایی را به عنوان ابزاری قدرتمند جهت انتشار دانش، بهبود برند سازمان، نهادینه کردن ماموریت و چشمانداز شرکت، انتقال ارزشهای سازمانی به کارکنان، تسهیل ارتباط با مشتریان، مدیریت تغییر، تصویرسازی آینده و … مورد توجه قرار دادهاند. بسیاری از این شرکتها همچون اپل و نایک موفقیت خود را مدیون داستانهای قوی و تاثیرگذار بوده و این تکنیک را به یک سنت سازمانی تبدیل کردهاند.
در سالهای اخیر، اقبال به داستانسرایی در سازمانهای ایرانی نیز رشد داشته است و راهآهن قم، توزیع برق شیراز، توزیع برق تهران، تهیه و تولید مواد معدنی، ارتباطات زیرساخت از این تکنیک در سازمان استفاده کردهاند.
در سالهای اخیر، اقبال به داستانسرایی در سازمانهای ایرانی نیز رشد داشته است و راهآهن قم، توزیع برق شیراز، توزیع برق تهران، تهیه و تولید مواد معدنی، ارتباطات زیرساخت از این تکنیک در سازمان استفاده کردهاند.