این پرسشنامه از نوع فایل ورد و به همراه تمامی اطلاعات مربوط به نمره گذاری، تفسیر،و … در قالب جداول زیبا و آماده تکثیر ارائه گردیده است. پس از پرداخت موفق می توانید به صورت آنلاین اقدام به دانلود فایل مربوطه بپردازید.
هدف: سنجش مولفه های هوش هیجانی (تنظيم هيجان، ارزيابي و بيان هيجان، بهره براري از هيجان) در افراد
تعداد سوال: 33
تعداد مولفه: 3
شیوه نمره گذاری و تفسیر: دارد
روایی و پایایی: دارد
منبع: دارد
نوع فایل: word 2007
همین الان دانلود کنید
قیمت: رایگان
پرسشنامه هوش هیجانی شوت (MSEIS)
یک پرسشنامه خودسنجی ۴۱ سوالی است که برای سنجش هوش هیجانی خصیصه ای ساخته شده است (آستین و همکاران، ۲۰۰۴). آزمودنیها به سوالات این مقیاس بر مبنای رتبهبندی پنج لیکرت (۱- کاملاً موافقم تا ۵- کاملاً مخالفم) پاسخ میدهند. پرسشنامه هوش هیجانی شوت در واقع نسخه تجدید نظر شده مقیاس هوش هیجانی شوت و همکاران (۱۹۹۸) است. ضریب اعتبار (همسانی درونی) کل آزمون ۸۵/۰ گزارش شده است و سه عامل خوش بینی/ تنظیم خلق، بهره جویی از هیجانات و ارزیابی هیجانات برای آن شناسایی شده است. ضرایب اعتبار از راه همسانی درونی برای این عاملها به ترتیب ۷۸/۰، ۸۹/۰ و ۷۶/۰ میباشد. روایی آزمون از طریق همبستگی آن با آزمون بهره هوشی بار-آن برآورد و میزان آن ۶۷/۰ گزارش شده است. بخشیپور و همکاران (۱۳۸۷) در تحقیقی به بررسی مشخصات روانسنجی مقیاس هوش هیجانی تجدید نظر شده شوت(MSEIS) پرداختند. نتایج تحقیق نشاندهنده ویژگیهای نسبتاً مناسب روانسجی پرسشنامه هوش هیجانی شوت بود (به نقل از بخشیپور و همکاران، ۱۳۸۷).
هوش هیجانی زمانی معنا و مفهموم پیدا کرد که متخصصان روان شناسی مشاهده کردند،آن طور که تصور می شد هوش شناختی )IQ( نمی تواند در تمامی مراحل و جوانب مختلف زندگی ، موفقیت افراد را تضمین کند. آنها مشاهده کردند افرادی هستند که هوش شناختی بالایی ندارند اما بر خلاف تصور در مشاغل مختلف و زندگی اجتماعی و زناشویی بسیار موفق و مثبت عمل می کنند.
نوجوانان دوست ندارند بیشترین وقت خود را به فعالیت های سرگرم کننده بگذرانند:نظیر فعالیت های اجتماعی،تماشای تلویزیون،بازی،مطالعه.
اگر دوره نوجوانی بدون مشکل سپری شود،نوجوان به بزرگتر کاملی تبدیل خواهد شد و نقش بزرگسالی را خوب ایفا میکند و از بهداشت روانی خوبی برخوردار خواهد بود.در مجموع با توجه به این مطالعه و بررسی بیشتر برخوردار خواهد بود.
هوش هیجانی حوزه ای جدید در مطالعه نوجوانان و رفتارها و عملکرد آنان و نقش آن در نوجوانی است.