مقیاس پریشانی مرگ و مردن در بیماران سرطانی لو و همکاران (DADDS)

این پرسشنامه استاندارد از نوع فایل ورد و به همراه تمامی اطلاعات مربوط به نمره گذاری، تفسیر، و … در قالب جداول زیبا و آماده تکثیر ارائه گردیده است. پس از پرداخت موفق می توانید به صورت آنلاین اقدام به دانلود فایل مربوطه بپردازید.

هدف: ارزیابی میزان استرس مرگ و مردن در بیماران سرطانی

تعداد سوال: 15

تعداد بعد: 1

شیوه نمره گذاری: دارد

تفسیر نتایج: دارد

روایی و پایایی: دارد

منبع: دارد

نوع فایل: Word 2007

همین الان دانلود کنید

قیمت: فقط 5500 تومان

خرید فایل

مقیاس پریشانی مرگ و مردن در بیماران سرطانی لو و همکاران (DADDS)

استرس از مرگ چیست؟

تاناتوفوبیا (Thanatophobia)، یا ترس از مرگ (fear of death)، نوعی اختلال هراس یا فوبیا است که شامل ترس شدید از مرگ یا فرآیند مرگ می شود. برخی افراد  ممکن است تاناتوفوبیا را “اضطراب مرگ” نیز بنامند. هراس از مرگ می تواند منجر به تجربه احساس اضطراب شدید در مورد مرگ ناگهانی خود فرد یا تجربه روند مرگ شود. ریشه واژه تاناتوفوبیا به معنای هراس از مرگ به زبان یونانی باز می گردد که در زبان یونانی “تاناتوس/ Thanatos ” به معنای مرگ و “فوبوس/ phobos ” به معنای هراس یا ترس است.

با این وجود که داشتن مقداری احساس استرس و اضطراب در مورد مرگ و مردن، بخشی کاملاً طبیعی از شرایط انسانی است. برخی افراد، با فکر کردن درباره مرگ خود یا تجربه روند مرگ احساس اضطراب و ترس شدیدی را تجربه می کنند. این افراد هنگام رو به رو شدن با این واقعیت که ترس اجتناب ناپذیر است دچار علائم جسمانی و روانی می شوند که نشان دهنده ترس شدید آن ها از مرگ است. . با ادامه پیدا کردن این احساس اضطراب زندگی روزمره آن ها دچار اختلال می شود.

در شدیدترین حالت از واکنش ها نسبت به ترس از مرگ، افراد ممکن است برای جلوگیری از مردن و از دست دادن جانشان و کاهش اضطرب مرگ از انجام فعالیت های روزانه دست کشیده یا اصلا خانه را ترک نکنند. در حالی که ترس از مرگ طبیعی است، تاناتوفوبیا یا اضطراب مرگ آنقدر شدید است که می تواند باعث حملات پانیک شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.