این پرسشنامه استاندارد از نوع فایل ورد و به همراه تمامی اطلاعات مربوط به نمره گذاری، تفسیر، روایی و پایایی و … در قالب جداول زیبا و آماده تکثیر ارائه گردیده است. پس از پرداخت موفق می توانید به صورت آنلاین اقدام به دانلود فایل مربوطه بپردازید.
هدف: ارزیابی مدیریت دانش در سازمان از ابعاد مختلف (حفظ و نگهداري دانش، انتقال دانش، ایجاد دانش، کاربرد دانش)
تعداد سوال: 21
تعداد بعد: 4
شیوه نمره گذاری و تفسیر: دارد
روایی و پایایی: دارد
منبع: دارد
نوع فایل: word 2007
همین الان دانلود کنید
قیمت: فقط 2400 تومان
مدیریت دانش، مدیریت صریح و سیستماتیک دانش حیاتی و فرایندهای بههم پیوستهی آن یعنی تولید، سازماندهی، پخش، استفاده و بهرهبرداری از دانش با پیشروی در اهداف کسبوکار است.
تعاریف مختلفی برای مدیریت دانش وجود دارد اما تعریف بالا به این دلیل انتخاب شده است که بعضی از مهمترین جنبههای هر برنامهی موفق مدیریت دانشی را مشخص میکند:
- صریح – آشکارسازی فرضیات؛ کدگذاری اینکه کدامیک شناختهشده هستند؛
- سیستماتیک – واگذار کردن امور به بخت و اقبال باعث کسب منفعت نمیشود.؛
- دانش حیاتی – شما باید تمرکز کنید، چون منابع نامحدود ندارید؛
- فرآیندها – مدیریت دانش مجموعهای از فعالیتها با ابزارها و تکنیکهای خاص خودش است.
لازم به ذکر است که دانش، هم دربرگیرندهی دانش ضمنی (در ذهن افراد) و هم دانش صریح (کدگذاریشده و بیانشده مثل اطلاعات در پایگاههای داده، اسناد و غیره) است. یک برنامهی دانشی خوب به فرایندهای توسعهی دانش توجه میکند و هر دو شکل پایهای دانش را منتقل میکند.
آخرین بخش در تعریف نیز مهم است. اگر شما نتوانید بین فعالیتها و دستیابی به اهداف کسبوکار ارتباط برقرار کنید، آنگاه این کار دیگر یک مدیریت واقعی دانش نیست.
بعضی تعاریف دیگر
بعضی تعاریف سادهتر عبارتند از:
«اطمینان از اینکه کارکنان وظایف خود را بهشکل مؤثر انجام میدهند، با فراهم کردن دانش صحیح در مکان و زمان صحیح.»
و تعریف دیگر اینکه: «مدیریت دانش مدیریت اطلاعات، فرایندها و افراد است.» که این تعریف بهخوبی جنبهی دوگانهی مدیریت دانش عینی (اطلاعات) و دانش ضمنی (در ذهن افراد) را خلاصه میکند.