پرسشنامه بررسی تاثیر جهت گیری استراتژی و استراتژی های رقابت محور بر نوآوری شرکت

این پرسشنامه استاندارد از نوع فایل ورد و به همراه تمامی اطلاعات مربوط به نمره گذاری، تفسیر، و … در قالب جداول زیبا و آماده تکثیر ارائه گردیده است. پس از پرداخت موفق می توانید به صورت آنلاین اقدام به دانلود فایل مربوطه بپردازید.

هدف: بررسی تاثیر جهت گیری استراتژی و استراتژی های رقابت محور بر نوآوری شرکت (جهت گیری استراتژی، استراتژی های رقابت محور، کسب اطلاعات، انتشار اطلاعات، بازارگرایی، رهبری هزینه، تمایز، تمرکز، نوآوری)

تعداد سوال: 45

تعداد بعد: 9

شیوه نمره گذاری و تفسیر: دارد

منبع: محقق ساخته (سفارش)

نوع فایل: word 2007

همین الان دانلود کنید

قیمت: فقط 29000 تومان

خرید فایل

پرسشنامه بررسی تاثیر جهت گیری استراتژی و استراتژی های رقابت محور بر نوآوری شرکت

تعاریف متفاوتی از استراتژی رقابتی در ادبیات مطرح شده است. این تفاوت‌ها ناشی از تفاوت در موضوع رقابت است. به میزانی که بتوانیم موضوع رقابت را تعریف کنیم، می‌توانیم استراتژی خلق کنیم. مایکل پورتر با معرفی چارچوب تحلیلی خود از میزان جذابیت صنعت، تولید ارزان یا متمایز را شرط اصلی دستیابی به مزیت رقابتی، معرفی می‌کند. در مدل پورتر، رقابت به مثابه جنگ در نظر گرفته می‌شود. تمام رقبای موجود در صنعت، برای سهم بازار بیشتر می‌جنگند. کسب‌وکارها پس از تحلیل ساختار صنعت و بررسی محیط داخلی و خارجی ( مدل PESTLE) از چارچوب SWOT برای تدوین استراتژی کمک می‌گیرند. تحلیل رقبا و تعیین موقعیت رقابتی سازمان نسبت به آن‌ها با استفاده از ماتریس BCG، برای طراحی زنجیره ارزش سازمان انجام می‌شود. به باور مایکل پورتر، با اجرای درست مراحل فوق، مزیت رقابتی از طریق ارائه محصولی با هزینه کمتر نسبت به رقبا یا کاملا متمایز از آن‌ها، به دست می‌آید. به بیان دیگر، مدل پورتر، مشتری را در نظر نمی‌گیرد؛ تنها محصول را به بازار پرتاب می‌کند. به همین دلیل، استراتژیست‌ها معتقدند که مدل پورتر، محصول محور است و پیرامون درنظر گرفتن خواسته و نیاز مشتری و تلاش برای شناسایی پرسونای مخاطب و ترجیحات آنها، اطلاعاتی در اختیار قرار نمی‌دهد. رویکردهای بازاریابی و استراتژی نوین، بر چهار حوزه محصول محوری، مشتری محوری، نوآوری و خلق فضای بی‌رقیب تاکید دارند.

نمونه‌هایی از رقابتی‌ترین استراتژی‌های اجرا شده توسط کسب‌وکارها

تهاجم مستقیم

کاهش تهاجمی قیمت‌ها توسط کمپانی‌های بزرگ در مقابل تازه‌واردین به صنعت، از نمونه اقدامات مستقیم تهاجمی محسوب می‌شود. هنگامی که کوکاکولا در طراحی پوسترهای تبلیغاتی کمپین‌های بازاریابی، رقیب اصلی خود یعنی پپسی را مستقیما مورد حمله قرار می‌دهد یا سامسونگ در معرفی محصولات جدید پرچم‌دار، از محصولات رقیب انتقاد کرده و مزایای محصول خود را بر می‌شمرد، تهاجم مستقیم در بازار رقابتی، بیش از پیش نمود پیدا می‌کند.

خرید

هنگامی‌که کمپانی‌های بزرگ و پیشرو در هر صنعت، اقدام به خرید شرکت‌های نوپا، کوچک و موفق رقیب می‌کنند، صرف هزینه صورت گرفته اما یک رقیب بالقوه، به متحد تبدیل شده است.

انحصار

شرکت‌های بزرگ و فعال در هر صنعت، از طریق انحصار می‌توانند دسترسی رقبا و تازه‌واردین به منابع اولیه، تامین‌کنندگان و کانال‌های توزیع را به شدت محدود نمایند. در مقابل، رقبا از طریق یکپارچگی عمودی می‌توانند به این تاکتیک رقابتی پاسخ دهند.

ارائه خدمات

ارائه خدمات پس از فروش مناسب و اضافه نمودن گزینه‌ها و خدمات ویژه به محصولات در عین توجه به خلاقیت، می‌تواند اقدامات موثری در برابر کاهش قیمت رقبا باشد.

تبلیغات

تبلیغات خلاقانه و اجرای یک کمپین تبلیغاتی قوی و همه‌جانبه، در کنار تاکید بر بازاریابی دهان به دهان، رویکرد مناسبی برای به چالش کشیدن رقبا است.

شرط ماندگاری برندها در محیط بین المللی تجارت، اجرای استراتژی‌های رقابتی هوشمندانه است. نحوه عملکرد سازمان و استراتژی‌های فروش و قیمت‌گذاری، می‌بایست به طور مستمر مورد بررسی قرار گیرد تا سازمان با پیشی‌گرفتن از رقبا، در نبرد رقابتی پیروز شود. شرکت تبلیغاتی مات با ارائه کلیه خدمات تبلیغاتی از طریق تیم متخصص و حرفه‌ای خود، کسب‌وکار شما را در پیروزی در نبرد رقابتی و پیشی‌گرفتن از رقبا یاری می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.