پرسشنامه بررسی تاثیر سرمایه انسانی، مطلوبیت، امکان سنجی و سرمایه اجتماعی بر تاثیر اجتماعی با نقش میانجی کارآفرینی اجتماعی، عوامل محیطی و عوامل نهادی محیطی

این پرسشنامه استاندارد از نوع فایل ورد و به همراه تمامی اطلاعات مربوط به نمره گذاری، تفسیر، و … در قالب جداول زیبا و آماده تکثیر ارائه گردیده است. پس از پرداخت موفق می توانید به صورت آنلاین اقدام به دانلود فایل مربوطه بپردازید.

هدف: بررسی تاثیر سرمایه انسانی، مطلوبیت، امکان سنجی و سرمایه اجتماعی بر تاثیر اجتماعی با نقش میانجی کارآفرینی اجتماعی، عوامل محیطی و عوامل نهادی محیطی (سرمایه انسانی، نگرش به رفتار، هنجارهای اجتماعی، خودکارآمدی، سرمایه اجتماعی، کارآفرینی اجتماعی، عوامل محیط اجتماعی، عوامل نهادی محیطی، تاثیر اجتماعی)

تعداد سوال: 39

تعداد بعد: 9

شیوه نمره گذاری: دارد

تفسیر: دارد

منبع: محقق ساخته (سفارش)

نوع فایل: word 2007

همین الان دانلود کنید

قیمت: فقط 95000 تومان

خرید فایل

پرسشنامه بررسی تاثیر سرمایه انسانی، مطلوبیت، امکان سنجی و سرمایه اجتماعی بر تاثیر اجتماعی با نقش میانجی کارآفرینی اجتماعی، عوامل محیطی و عوامل نهادی محیطی

کارآفرینی اجتماعی چیست؟

کارآفرینی اجتماعی Social Entrepreneurship

کارآفرینی ترجمه مصطلح ولی نادرست از لغت Entrepreneurship است که در این چند سال گذشته بسیار بجای اشتغال زایی به کار می رود و بهتر است به جای آن در ذهن خود از  “ارزش آفرینی“  استفاده کنیم.

– کارآفرینی(Entrepreneurship): کارآفرینی، فرآیند خلق ارزش از خلاقیت است. در کارآفرینی حتماْ باید یک ارزش افزوده ایجاد شود که این ایجاد ارزش، مبتنی بر خلاقیت است. به عبارت دیگر کارآفرین باید خلاقیت داشته باشد و بتواند خلاقیت خود را تبدیل به یک کالا یا خدمت با ارزش کند.

به طور خلاصه کار آفرین شخصی است که با توجه به قابلیت های ذاتی و آموزش های دریافتی و تجربیات گذشته خود می تواند با ایجاد نوآوری در یکی از اجزای یک مدل کسب و کار و یا محصول یا خدمت به خلق و توسعه و تجاری سازی یک ارزش بپردازد.
این ارزش منجر به برطرف کردن نیاز و یا مشکل و یا خواستی از گروهی از مشتریان بازار هدف می شوند.

معمولا اگر این مشکل :
۱- متعلق به گروه زیادی از مردم باشد. ( ترافیک در شهر های بزرگ )
۲- مربوط به مسائل زیست محیطی باشد.
۳- مربوط به بهبود زندگی مردم باشد. ( کاهش فقر در آفریقا یا ایجاد فرصت های خلق پول در کشور های در حال توسعه )
۴- هزینه تولید کالائی حیاتی و یا عمومی را کاهش دهد. ( آغوش گرم )

و یا سود حاصل از شرکتها در مواردی مانند بالا هزینه شود و یا بین سهام داران و ذینفعان تقسیم نشده و برای اهداف و یا توسعه سازمان هزینه شود،

کارآفرینی اجتماعی معنا پیدا میکند.

کار آفرینی اجتماعی(Social Entrepreneurship): کارآفرینی اجتماعی فرآیند دنبال کردن راه حل های خلاقانه برای مسائل اجتماعی است. به طور ویژه، کارآفرینان اجتماعی، ماموریتی برای خلق و نگهداری ارزش های اجتماعی در خود احساس می کنند و خروجی کار آنها ممکن است در طیف متنوعی از سازمان ها باشد.

کارآفرینان در تعریف رایج و سنتی دنیای کسب و کار، عملکرد خود را در خلق سود و بازگشت آن اندازه گیری می کنند، ولی کارآفرینان اجتماعی علاوه بر این، اثرگذاری مثبت در جامعه را نیز مد نظر دارند.

کارآفرینی اجتماعی اغلب اهداف گسترده در زمینه های اجتماعی، محیط زیستی و فرهنگی دنبال می کند و اغلب با بخش داوطلبانه و غیرانتفاعی در ارتباط و همکاری است.

دو نکته :

۱- شرکت های بزرگ تجاری معمولا به مشکلات اقشار ضعیف و با در آمد کم، توجه ندارند چون این افراد توان پرداخت قیمت های آنها را ندارند.
۲- کار آفرینان اجتماعی معمولا افرادی هستند که انگیزه ها و دغدغه های اجتماعی و کمک به جامعه برای آنها بسیار مهمتر از کسب سود و درآمد بالا است. آنها از پشتوانه و مشارکتهای اجتماعی افراد و حتی دولت ها می توانند برخوردار باشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.