پرسشنامه بررسی رابطه ادارک از برند و کیفیت برند با وفاداری مشتریان

این پرسشنامه استاندارد از نوع فایل ورد و به همراه تمامی اطلاعات مربوط به نمره گذاری، تفسیر، و … در قالب جداول زیبا و آماده تکثیر ارائه گردیده است. پس از پرداخت موفق می توانید به صورت آنلاین اقدام به دانلود فایل مربوطه بپردازید.

هدف: بررسی رابطه ادارک از برند و کیفیت برند با وفاداری مشتریان خرید با تاکید بر نقش میانجی تبلیغات توصیه ای (ادارک از برند، کیفیت برند، وفاداری مشتریان، تبلیغات توصیه ای)

تعداد سوال: 24

تعداد بعد: 4

شیوه نمره گذاری و تفسیر: دارد

منبع: محقق ساخته (سفارش)

نوع فایل: word 2007

همین الان دانلود کنید

قیمت: فقط 27000 تومان

خرید فایل

پرسشنامه بررسی رابطه ادارک از برند و کیفیت برند با وفاداری مشتریان

برای افزایش فروش، باید محصولات و خدمات خود را ارتقا ببخشید. همه می دانند که  « محصولات و خدمات بهتر در بازار برنده است». این اصل کیفیت است، ابتدایی ترین اصل کسب و کار. یک اصل، حقیقتی بدیهی است و نیازی به اثبات ندارد.

همه می دانند که اصول درست است و هیچ کسی درباره بدیهیات بحث نمی کند، همه می دانند که  « محصولات و خدمات بهتر برنده بازار است» ولی زمانی فرامی رسد که شخصی پیدا می شود و این اصول قدیمی را زیر و رو می کند و بعد، آن اصول دیگر حقیقت نیستند.

سالیان متمادی بشر فکر می کرد جهان مسطح است و کوپرنیک بود که این اصل را زیر و رو کرد و گفت جهان، گرد است.همه فکر می کردند زمین ثابت است و خورشید به دور آن می گردد، گالیله این اصل را زیر و رو کرد و همه می گفتند که دو خط موازی در بی نهایت به همدیگر می رسند و انیشتین با نظریه نسبیتش این اصل را نقض کرد. حالا هم دنیا گرد است، هم به دور خورشید می گردد و هم دو خط موازی زودتر از بی نهایت به هم می رسند.

در کسب و کار، اصل کالا و خدمات بهتر برنده بازار است را تمامی مدیران قبول دارند. کیفیت نخستین آیتم از نظر آنهاست که باعث پیروزی شان در رقابت می شود. ولی تا به امروز فکر کرده اید که کیفیت بی ام و بهتر است یا بنز؟ بین دو برند تویوتا و هوندا کدام کیفیت بهتری دارند؟ نایک بهتر است یا آدیداس؟ بین دو برند پپسی و کوکا کدام یک کیفیت بالاتری دارد؟

برای انتخاب اولویت های دیگری هم وجود دارند، شکل، مزه، کارایی، پروموشن و…، مزه قابل درک است، ولی کیفیت چطور؟

اگرچه هم مشتریان و هم فروشندگان با تکیه بر کلمه کیفیت به دادوستد می پردازند، ولی در اینجا باید با دو موضوع کاملا متفاوت آشنا شویم، کیفیت کالا و خدمات یا درک ما از کیفیت کالا و خدمات.

در واقع برندهایی که با یکدیگر رقابت می کنند بسیار شبیه هم هستند، اگر در کیفیت هم تفاوت هایی داشته باشند، اندازه گیری آنها مشکل است ولی اندازه گیری درک مشتری از کیفیت کالا و خدمات یک برند بسیار ساده تر است. هدف کسب و کارها باید بالاتر بردن درک کیفی کالا و خدماتش باشد. کیفیت یک امر درون سازمانی است بنابراین پیشنهاد می شود در کارخانه و شرکت تان سعی کنید کیفیت کالا و خدمات را بالا ببرید، ولی در بازار باید به دنبال بالا بردن درک مشتری از کالا و خدمات تان باشید.

حتما سعی کنید کیفیت کالا و خدمات خود را بالا ببرید کسی با این موضوع مخالفتی ندارد، ولی بدانید که کالای با کیفیت و درک مشتری از کیفیت بالا دو امر کاملاً متفاوت است.

کالای بی کیفیت قطعا در بازار می بازد، ولی هیچ تضمینی برای برنده شدن کالا و خدمات با کیفیت نیست،مگر آنکه هدف بازاریابی تان حمله به ذهن مشتری با بالا بردن مفهوم کیفیت در ذهن آنها باشد. برای رسیدن به این مهم چهار راه وجود دارد که در مقاله بعدی به آن می پردازیم.

(برگرفته از کتاب تمرکز Focus نویسنده ال ریس)

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *