پرسشنامه بررسی رابطه تبلیغات شفاهی با قابلیت اعتماد به برند و قصد برند

این پرسشنامه استاندارد از نوع فایل ورد و به همراه تمامی اطلاعات مربوط به نمره گذاری، تفسیر، و … در قالب جداول زیبا و آماده تکثیر ارائه گردیده است. پس از پرداخت موفق می توانید به صورت آنلاین اقدام به دانلود فایل مربوطه بپردازید.

هدف: بررسی رابطه ابعاد مختلف تبلیغات شفاهی با قابلیت اعتماد به برند و قصد برند (شدت تبلیغات شفاهی، ظرفیت مثبت تبلیغات شفاهی، ظرفیت منفی تبلیغات شفاهی، محتوای تبلیغات شفاهی، تصویر شرکت، تمایل به استفاده از خدمات، قابلیت اعتماد به برند، قصد برند)

تعداد سوال: 33

تعداد بعد: 9

شیوه نمره گذاری: دارد

تفسیر: دارد

منبع: محقق ساخته (سفارش)

نوع فایل: word 2007

همین الان دانلود کنید

قیمت: فقط 33000 تومان

خرید فایل

پرسشنامه بررسی رابطه تبلیغات شفاهی با قابلیت اعتماد به برند و قصد برند

تبلیغات شفاهی برخلاف تبلیغات ویروسی، هم قابلیت پخش پیام‌های تبلیغاتی در فضای واقعی را دارد و هم فضای مجازی. تبلیغات شفاهی و یا تبلیغ دهان‌به‌دهان زمانی اتفاق می‌افتد که یک فرد پیامش را به چندین نفر بگوید بدون آنکه آن پیام قابلیت انتقال داشته باشد. زمانی را تصور کنید که به یک رستوران می‌روید و غذایی بسیار فراتر از انتظار شما برایتان آورده می‌شود. این دقیقاً همان لحظه شکل‌گیری نطفه پیام تبلیغات شفاهی است. شما خوشحال و مسرور بعد از صرف غذا از رستوران بیرون می‌آیید و برای دوستانتان از کیفیت، کمیت و خدمات عالی رستوران می‌گویید. قطعاً تا زمانی که دوستانتان این رستوران را امتحان نکنند در انتقال پیام مثبت راجع به آن رستوران سهیم نخواهند شد. در تبلیغات شفاهی انتقال پیام بین افراد وجود ندارد بلکه تنها تکرار و تکرار یک پیام از یک فرد به دیگر افراد وجود دارد. جذابیت موضوع باعث می‌شود که فرد بیننده از آن احساس رضایت کند و آن را برای دیگر دوستان خود بازگو کند.

شاید برای روشن شدن بهتر تفاوت بین تبلیغات ویروسی و تبلیغات دهان‌به‌دهان باید گفت در تبلیغات ویروسی تمرکز بر روی پیام است و تبلیغاتچی سعی در تهیه پیامی جذاب با قابلیت انتشار بهتر دارد اما در تبلیغات شفاهی تمرکز اصلی بر روی منبع منتشرکننده پیام است و تبلیغاتچی می‌بایست منبع منتشرکننده جذابی را تهیه کند، رستورانی با غذاهایی بیشتر، آرایشگاهی با خدمات متفاوت‌تر و شاید به قول ست گودین گاوی به رنگ بنفش برای دیده شدن.

تبلیغات ویروسی با توجه به ماهیت محتوامحور بودنش مدت‌زمان کمی برای عرض‌اندام در اختیار دارند. حتی تبلیغات ویروسی بسیار پربازدید در سایت یوتیوب بیشتر از یک ماه در صدر پربازدیدترین کلیپ‌های دیده‌شده نمی‌مانند. برای روشن شدن موضوع کافی است به اخبار منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی مثل فیس‌بوک و یا وایبر توجه کنید. عمر خبری یک اتفاق بیشتر از یک هفته نیست و به‌سرعت خبری دیگر برای دیده شدن توسط مخاطبان به وجود می‌آید. مطمئناً استفاده از تبلیغات ویروسی برای خبررسانی درباره کنفرانس‌ها، کنسرت‌ها هر رویداد دیگری که استفاده از آن یک عمر محدود دارد بسیار مفیدتر از دیگر تبلیغات است اما درباره تبلیغات شفاهی چه می‌توان گفت؟ تبلیغات شفاهی ماهیتی موضوع‌محور دارد، پس دست یک تبلیغاتچی برای استفاده از آن بازتر است. شما چه یک کارواش داشته باشید و چه یک شرکت تولیدکننده بستنی به دلیل ماهیت پایدار تجارتتان، بنگاه تبلیغاتی استخدام‌شده توسط شما به‌راحتی می‌تواند کاری کند که مردم درباره شما صحبت کنند، حتی خودتان می‌توانید با تغییر در اندازه محصول، قیمت، دکوراسیون، کارکنان و هر چیز دیگری دلیلی برای صحبت کردن به مردم بدهید. تبلیغات شفاهی به شما کمک می‌کنند به‌جای آنکه پول خود را برای اجاره فضای رسانه‌ای خرج کنید آن‌ها را صرفه‌جویی و با اندکی خلاقیت و مشورت کاری کنید که مردم رسانه تبلیغاتی شما شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.