پرسشنامه عوامل موثر بر گرایش مشتریان بانک به استفاده از سیستم های خودپرداز بانکی

این پرسشنامه استاندارد از نوع فایل ورد و به همراه تمامی اطلاعات مربوط به نمره گذاری، تفسیر،  و … در قالب جداول زیبا و آماده تکثیر ارائه گردیده است. پس از پرداخت موفق می توانید به صورت آنلاین اقدام به دانلود فایل مربوطه بپردازید.

هدف: ارزیابی عوامل موثر بر گرایش مشتریان بانک به استفاده از سیستم های خودپرداز بانکی (سهولت دسترسی/استفاده، آگاهی مشتریان، قابلیت اعتماد، مطلوبیت مکانی، تنوع خدمات، یکپارچگی سیستم)
تعداد سوال: 28
تعداد بعد: 6
شیوه نمره گذاری: دارد
روایی و پایایی: دارد
منبع: دارد
نوع فایل: word 2007

همین الان دانلود کنید

قیمت: فقط 4900 تومان

خرید فایل

پرسشنامه عوامل موثر بر گرایش مشتریان بانک به استفاده از سیستم های خودپرداز بانکی

تا چند سال قبل برای استفاده از خدمات بانکی باید به صورت حضوری به شعبه بانک مراجعه می کردیم تا پس از انتظاری طولانی، مسئول باجه کار بانکی ما را انجام می داد. اما امروز دیگر نیازی به این همه وقت تلف کردن نیست و به سادگی و با استفاده از دستگاه های خودپرداز می توانیم بسیاری از امور بانکی خود مانند برداشت وجه، انتقال وجه، پرداخت قسط، پرداخت قبوض و … را در زمانی کوناه انجام دهیم. دستگاه خودپرداز یا Automated Teller Machine که به اختصار ATM نامیده می شود؛ یک ماشین بانکداری اتوماتیک است که به مشتریان این امکان را می دهد تا فعالیت های بانکی روزمره خود را بدون نیاز به مراجعه حضوری به بانک انجام دهند. مشتریان به جای مراجعه حضوری به بانک می توانند با وارد کردن کارت بانکی خود در این دستگاه، از خدمات آن ها استفاده کنند.

خودپرداز چیست؟

خودپرداز که گاهی عابربانک، زود‌پرداز و آنی بانک نیز نامیده می شود؛ دستگاهی الکترونیکی است که به مشتریان بانک این امکان را می دهد تا در هر زمان به وسیله قرار دادن کارت عابر بانک خاصی در دستگاه و وارد کردن یک گذرواژه از حساب خود پول دریافت کرده یا موجودی حساب بانکی خود را چک کنند بدون اینکه نیاز به شمارشگر انسانی باشد. بسیاری از خودپردازها نیز امکان واریز پول یا چک، جابجایی پول میان حساب های بانکی و حتی خرید تمبر را برای مشتریان فراهم می کنند.

در ایران اغلب دستگاه‌های خود‌پرداز به شبکه شتاب متصل هستند. شبکه شتاب امکان برداشت و مشاهده موجودی را برای دارندگان کارت‌های بانک‌های عضو این شبکه از همه خودپرداز‌ها را فراهم می‌آورد. در ایران می‌توان از طریق دستگاه‌های خود‌پرداز اقدام به پرداخت قبض‌های خدمات عمومی نظیر  قبض آب،  قبض برق و  قبض تلفن نیز نمود. دستگاه خودپرداز یک دستگاه الکترومکانیکی است که صرفاً با هدف به کارگیری در بانکداری الکترونیک اختراع و مورد استفاده قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.