پرسشنامه اثرات توسعه ورزش بر فرآیند جهانی شدن (از بعد اقتصادی)

این پرسشنامه استاندارد از نوع فایل ورد و به همراه تمامی اطلاعات مربوط به نمره گذاری، تفسیر، و … در قالب جداول زیبا و آماده تکثیر ارائه گردیده است. پس از پرداخت موفق می توانید به صورت آنلاین اقدام به دانلود فایل مربوطه بپردازید.

هدف: ارزیابی اثرات توسعه  ورزش بر بعد اقتصادی جهانی شدن

تعداد سوال: 12

شیوه نمره گذاری و تفسیر: دارد

منبع: محقق ساخته

نوع فایل: word 2007

همین الان دانلود کنید

قیمت: فقط 1400 تومان

خرید فایل

پرسشنامه اثرات توسعه ورزش بر فرآیند جهانی شدن (از بعد اقتصادی)

جهاني شدن (گلوباليزيشن) يعني چه و از کجا آمده است؟

کلمه globe در زبان انگليسي به معناي جسم کره اي و کره زمين است (Oxford Dictionary) و پسوند ization زماني بکار مي رود که يک فرايند دگرگوني اساسي در حال انجام باشد (سليمي، 1380: 3). بنابراين کلمه globalization که در زبان فارسي به جهاني شدن ترجمه شده است به معناي دربرگيرنده همه کره ارض مي باشد. از اين جهت، واژه گلوبال با يونيورسال تفاوت دارد. يونيورسال به معناي جهاني و جهاني بودن است.

استفاده از واژه جهاني شدن از سال 1944 آغاز شد (موسوي، 1385: 19) اما كاربرد اصطلاح ‌«جهاني‌شدن» به معناي سياسي-اجتماعي فعلي به‌دو كتابي ‌بر مي‌گردد كه‌ به وسيله مك لوهان و برژينسكي نوشته شدند. كتاب ‌نخست‌، «جنگ ‌و صلح ‌در دهكده ‌جهاني‌»، نوشته ‌مارشال‌ مك‌لوهان ‌و كتاب‌ دوم‌، نوشته‌برژينسكي، مسؤول‌ سابق‌ شوراي ‌امنيت ‌ملي‌آمريكا در دوران ‌رياست‌ جمهوري‌ ريگان ‌بود. مباحث‌ كتاب‌ نخست‌، پيرامون پيشرفت ‌وسايل ‌ارتباطي‌ و نقش‌ آن ‌در تبديل ‌جهان‌ به‌ دهكده ‌واحد جهاني‌، متمركز بود. درحالي‌كه‌ كتاب‌ دوم‌، در مورد نقش ‌امريكا در رهبري‌ جهان ‌و ارايه‌ نمونه‌ جامع ‌مدرن صحبت ‌مي‌كرد (مالک، 1384). اقتصاد دانان به عنوان اصلي ترين سكان دار مباحث جهاني شدن نيز از سال 1981 از اين مفهوم استفاده كردند (موسوي، 1385: 19).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.