این پرسشنامه استاندارد از نوع فایل ورد و به همراه تمامی اطلاعات مربوط به نمره گذاری، تفسیر، و … در قالب جداول زیبا و آماده تکثیر ارائه گردیده است. پس از پرداخت موفق می توانید به صورت آنلاین اقدام به دانلود فایل مربوطه بپردازید.
هدف: ارزیابی میزان موفقیت در طراحی تدریس اساتید
تعداد سوال: 5
تعداد بعد: 1
شیوه نمره گذاری: دارد
تفسیر: دارد
روایی و پایایی: دارد
منبع: دارد
نوع فایل: word 2007
همین الان دانلود کنید
قیمت: فقط 2900 تومان
در قرن حاضر دانش و اطلاعات به سرعت در حال افزایش است. این وضعیت به اندازهای سریع است که پیشبینی میشود تا سال 2020 دانش ما در هر 72 ساعت به میزان پنج برابر افزایش یابد (بارون،1993) در این شرایط بیشک نقش تعلیم و تربیت باید تغییری اساسی پیدا کند تا از این طریق بتوان این حجم وسیع دانش را به گونهای مؤثر تدریس نمود. در سال 1980 آموزش بانک جهانی ضمن تأیید این مشکل، اعلام نمود که نظامهای آموزشی باید به تربیت نسلی بپردازند که بتواند به طور مستقل به تفکر بپردازد و مسائل و مشکلات را به شیوهای خلاقانه حل نماید (کلیموا،2012) افزایش دانش، عدیده مشکلاتی را برای بسیاری از کشورها به وجود آورده است. اولین مشکل به وجود آمده این است که نظامهای آموزشی نمیتوانند به تدریس همه موضوعات بپردازند از طرفی هم این امکانپذیر نیست که دانشجویان ما بتوانند به یادگیری این حجم از دانش بپردازند. دومین مشکل این است که از بین این دانشها، کدامیک صحیح، قابلاعتماد و موردنیاز است؟ در همین راستا است که بسیاری از کشورها به تغییر برنامههای درسی خود پرداختهاند و تدریس مهارتهای تفکر به یک هدف مهم تبدیلشده است. (دلیکلی،تزسی،2016)
تدریس به چه معناست؟
تدریس یا آموختن به آن بخش از پویندگی (فعالیت)های آموزشی که با حضور آموزگار در کلاس درس رخ میدهد نام نهاده میشود. تدریس بخشی از روند آموزش و پرورش است که یک رشته کردارهای به سامان و از پیش برنامهریزی شده را در برمیگیرد و هدفش پیدایش شرایط دلخواه یادگیری از سوی آموزگار است.
به آن بخش از کردارهای آموزشی که از سوی رسانهها و بدون حضور و تعامل آموزگار با فراگیران رخ میدهد، تدریس گفته نمیشود و آموزش و پرورش معنایی بسیار گستردهتر از تدریس دارد.