این پرسشنامه استاندارد از نوع فایل ورد و به همراه تمامی اطلاعات مربوط به نمره گذاری، تفسیر، و … در قالب جداول زیبا و آماده تکثیر ارائه گردیده است. پس از پرداخت موفق می توانید به صورت آنلاین اقدام به دانلود فایل مربوطه بپردازید.
هدف: ارزیابی بازاریابی رابطه مند از ابعاد مختلف (اعتماد، تعهد، ارتباطات، مدیریت تعارض)
تعداد سوال: 17
تعداد بعد: 4
شیوه نمره گذاری: دارد
تفسیر: دارد
روایی و پایایی: دارد
منبع: دارد
نوع فایل: word 2007
همین الان دانلود کنید
قیمت: فقط 2400 تومان
تعاریف نظری
بازاریابی رابطهای بازاریابی است براساس تعاملات میان شبکهای از ارتباطات. همچنین بازاریابی رابطهای، نگهداری مشتریان و توسعه روابط و جذابتر کردن هرچه بیشتر این رابطه با مشتریان است(فونتنت و هایمن، ۲۰۱۴). اِندوبیسی (۲۰۱۳) در تحقیق خود به این نتیجه رسید که مولفههای بازاریابی رابطهای با وفاداری مشتری، رابطه معناداری دارند. بازاریابی رابطهای شناسایی، ایجاد، نگهداری و ارتقای روابط با مشتریان و ذینفعان سازمان است که این امر از طریق ایجاد اعتماد در نتیجه عمل به تعهدات محقق میشود.
- اعتماد: تمایل مشتری به تکیه به یک شریک مبادلهای است که به آن اطمینان دارند؛
- ارتباطات: توانایی ایجاد ارتباطبه منظور ارائه اطلاعات موثق و به موقع و رفع نیازها است؛
- تعهد: تمایل همیشگی به حفظ رابطه ارزشمند است؛
- مدیریت تعارض: توانایی اجتناب از تعارضات بالقوه و حل و فصل تعارضات بالفعل است(کاظمی، ۱۳۹۴: ۱۱)
تعاریف عملیاتی
بازاریابی رابطهای بازاریابی است بر اساس سوالات پرسشنامه استاندارد اندوییسی(۲۰۱۳) سنجیده خواهد شد.