پرسشنامه بررسی رابطه جهت گیری های استراتژی با بازاریابی چریکی و عملکرد هتل

هدف: بررسی رابطه جهت گیری های استراتژی بر بازاریابی چریکی و عملکرد هتل (گرایش به مشتری، گرایش به نوآوری، گرایش به رقبا، گرایش به کنترل هزینه، عملکرد هتل، بازاریابی چریکی)

تعداد سوال: 36

تعداد بعد: 6

شیوه نمره گذاری: دارد

تفسیر نتایج: دارد

منبع: محقق ساخته (سفارش)

نوع فایل: Word 2007

همین الان دانلود کنید

قیمت: فقط 28000 تومان

خرید فایل

پرسشنامه بررسی رابطه جهت گیری های استراتژی با بازاریابی چریکی و عملکرد هتل

بازاریابی چریکی یا پارتیزانی

بازاریابی چریکی یا Guerrilla marketing یعنی شرکت خود را جوری به مشتری معرفی کنیم که مشتری از دیدن برند ما در تبلیغات دچار سوپرایز بشود. در واقع جوری برند و محصولات و خدمات خود را به مشتری نشان دهیم که نام و خدمات ما در ذهن مشتری بماند، تا زمانی که به ما و خدمات ما نیاز داشت قبل از هر برند دیگری نام ما در ذهن او بیاید. یک نوع تبلیغات خاص و نامتعارف که برند دیگری تا به حال این نوع تبلیغ را انجام نداده و مشتری را دچار سوپرایز کنیم.

پس با یک خلاقیت ساده میتوان مشتری های زیادی برای شرکت داشته باشیم. این نوع بازاریابی معمولا بیشتر بدرد کسب و کارهایی میخورد که دچار فروش کم شده اند و یا کمتر در معرض دید عموم مردم قرار گرفته اند. با این کار میتوانند خود را به مشتری ها دوباره بشناسانند و بهترین بهره را از این نوع بازاریابی ببرند.

البته که برای کسب و کارهای بزرگ هم میتوان استفاده نمود و محبوبیت آنها را بین مشتری های موجود و جدید بیشتر کرد. بسیاری از کسب و کارهای کوچک به علت نداشتن سواد بازاریابی و دقت نکردن به بازار دچار شکست میشوند، اما اگر این کسب و کارها با مشاورین در این عرصه صحبت کنند و یک بازاریاب را در جریان امور خود قرار دهد میتواند از شکست خود جلوگیری کند.

لوگو بازاریابی پارتیزانی

بازاریابی چریکی میتواند به راحتی از شکست این نوع کسب و کارها جلوگیری کند. بازاریابی چریکی برای ایجاد ارتباط مستقیم با مشتریان از تکنیکها و روشهای مختلفی استفاده می کند. یكی از اهداف این تعامل ایجاد واكنش عاطفی در مراجعان است و هدف نهایی از بازاریابی این است كه مردم اینكه محصولات یا ماركها را به روشی متفاوت از آنچه عادت كرده اند به خاطر بسپارند.

از آنجا که کانال های رسانه ای تبلیغاتی سنتی (مانند چاپ ، رادیو ، تلویزیون، کاتالوگ، بروشور)  محبوبیت خود را در بین مردم به دست آورده اند، بازاریابان و تبلیغ کنندگان برای یافتن پیام های تجاری خود به مصرف کننده باید استراتژی های جدیدی پیدا کنند. هرچند که بازاریابی هایی که به آنها اشاره شد(کاتالوگ، بروشور و….) با استراتژی های غلط دچار ضعف شده اند و دیگر مردم به آنها اعتماد نمی‌کنند اما همچنان رقیب سرسخت انواع دیگر بازاریابی هستند که در ایران به خوبی شناخته نشده اند. بازاریابی چریکی بر تعجب مصرف کننده متمرکز است تا تأثیر بزرگی در مورد محصول یا برند بگذارد.  این به نوبه خود باعث ایجاد حواشی در مورد محصول مورد نظر در بازار می شود. این یک روش تبلیغاتی است که درگیری مصرف کنندگان با محصول یا خدمات را افزایش می دهد و به منظور ایجاد یک تجربه به یاد ماندنی طراحی شده است. با ایجاد یک تجربه به یاد ماندنی، این احتمال را نیز افزایش می دهد که یک مصرف کننده یا شخصی که با کمپین تعامل داشته است، به دوستان خود در مورد محصول بگوید.

بنابراین، از طریق دهان به دهان ، محصول یا خدمتی که تبلیغ می شود به تعداد بیشتری از افراد پیش بینی می شود. این نوع بازاریابی نیز بر روی ذهن ناخودآگاه کار می کند، زیرا تصمیم گیری برای خرید اغلب توسط ذهن ناخودآگاه انجام می شود. برای نگه داشتن محصول یا خدمات در ذهن ناخودآگاه، نیاز به تکرار است.

بازاریابی چریکی برای کدام شغل ها مناسب است؟

باید بگوییم هر مدل بازاریابی با توجه به شرایط و صلاحدید بخش بازاریابی شرکت، می‌تواند اجرا و از آن بازخورد خوبی بگیرید. اما مهمترین مسئله این است که آیا در حال حاضر شرایط شرکت شما به گونه ای است که از اینوع بازاریابی استفاده کند یا خیر؟

آیا شما هزینه کافی و بودجه مناسب برای این نوع تبلیغات را دارید؟ بهتر است قبل از هر کاری با بازاریاب های شرکت و یا شرکت های متخصص این کار مشاوره بگیرید.

مثال هایی برای بازاریابی چریکی

برای اینکه درک بهتری از بازاریابی چریکی و پارتیزانی

بازاریابی هایی که با ساختن اشکال و مدل های حاص باعث جلب توجه و دیده شدن شعار مربوطه شدن.

شماره یک: بازاریابی چریکی یا پارتیزانی برای آلودگی شهر

هر مایل که رانندگی می کنید برابر است با یک پوند آلودگی

با این نوع تبلیغات عموم مردم را به راحتی میتوان مجبور به دیدن و خواندن متن تبلیغ نمود و یک جلب توجه برای مردم نمود.

دود ماشین برای تبلیغات پارتیزانی

شماره دو: بازاریابی چریکی یا پارتیزانی برای تبلیغ یک کافه

تبلیغ یک کافه در کف خیابان

تبلیغ یک کافه آن هم در کف خیابان باعث دیده شدن برای کسانی می‌شود که در حال عبور ازآن خیابان هستند. این کار باعث این می‌شود که رهگذارانی که هروز از آن مسیر عبور می‌کنند نام کافه شما را در ذهن خود مرور کنند، همچنین کسانی که رهگذر این خیابان هستند اگر به دنبال کافه ای باشند شما را دیده و انتخاب آنها کافه شما است.

فنجانی که مف خیایبان برای بازریابی چریکی کشیده شده است

شماره سه: بازاریابی چریکی یا پارتیزانی برای تبلیغ یک رستوران

نشان دادن نمای زیبای اجاق گاز برای عموم مردم

با این روش محصول خود را برای تمامی مردم نمایش داده اید و مردم می‌توانند محصولات شما را از نزدیک دیده و لمس کنند. ساخت این چنینی از محصولات در ابعاد بزرگ نشان دهنده قدرت یک شرکت است. برای تبلیغ یک رستوران و حتی تبلیغ یک سازنده محصولی مانند اجاق گاز یک موفقیت عالی به حساب می‌آید.

اجاق گاز برای رستوران

شماره چهار: بازاریابی چریکی یا پارتیزانی برای تبلیغ یک محصول خاص

نشان دادن یک محصول در سایز بزرگ

با این روش محصول خود را در معرض دید عموم مردم گذاشته اید و مردم علاوه بر دیدن و لمس کردن محصول شما میتوانند محصول شما را امتحان کنند. در این روش شما طرفداران محصول خود را به سمت تبلیغ کشانده اید و یکبار این فرصت را به آنها می‌دهید که از محصول شما استفاده کنند.

بازاریابی چریکی برای امتحان کردن یک محصول مانند طبل

شمار پنج: بازاریابی چریکی یا پارتیزانی برای تبلیغ playstation 3

شرکت سونی برای تبلغ محصول جدید خود از لبخند یک انسان استفاده کرد که دندان های این فرد را شبیه دکمه های کنترل دستگاه خود درآورد. سادگی و خلاقیت بسیار جالب توجه است زیرا تیم بازاریابی سونی چهار دندان فوقانی جلو را با دکمه های دایره ، مثلث ، مربع و ‘x که در یک کنترلر پلی استیشن موجود است جایگزین کرد. این یک نمونه عالی بازاریابی چریکی است که به سرعت به بیننده این امکان را می دهد تا بفهمد این کمپین از چه مارکی تهیه شده و محصولی را که می خواهد بفروشد، چه چیزی است. با توجه به اینکه پلی استیشن 3 یکی از محبوب ترین کنسول های بازی در همه زمان ها بود، شما باید فکر کنید که یک کمپین بازاریابی چریکی باعث محبوبیت این محصول شد.

بازاریابی پارتیزانی سونی

بازاریابی چریکی برای شغل های مختلف

برای اینکه بدانید چه نوع تبلیغاتی برای کسب و کار شما مناسب است در مرحله اول باید بررسی کنید که شغل شما چیست و چه ارزشی را به مردم ارائه میدهید. مهمترین مطلب برای بازاریابی چریکی یا پارتیزانی ارائه ارزش های محصول شما در معرض دید است.

فرض کنید شما فروشنده لوازم خانگی هستید و در حال حاضر می‌خواهید یک جارو برقی را تبلیغ کنید. ارزش این نوع از لوازم خانگی مکش دستگاه جارو برقی می‌باشد پس باید بر روی این نوع ارزش تبلیغات کنید مثلا در یک خیابان یا بزرگراه یک جارو برقی بزرگ که یک وسیله را که تکان دادن آن به سختی ممکن است را به درون خود کشیده است. و یا درون یک جارو برقی را نشان دهید که وسایل سنگین که غیر قابل تکان دادن است را درون خود جای داده.

اجرای بازاریابی پارتیزانی میتواند تاثیر زیادی بر روی احساسات و عواطف مردم داشته باشد. شما میتوانید با نشان دادن محصولات خود در قالب های مختلف و بررسی ویژگی های آنها با اشکال مختلف یک نوع بازاریابی ویژه را تجربه کنید تا در مورد برند شما صحبت شود. البته که به این نوع بازاریابی بازاریابی دهان به دهان می‌گویند اما در نظر داشته باشید که هنگامی که شما یک تبلیغات خاص و ویژه برای یک برند انجام می‌دهید و باعث تعجب مردم می‌شوید این خود برای مردم ایجاد یک نوع بازاریابی دهان به دهان می‌کند که مشتری ها از برند شما برای یکدیگر صحبت می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.