این پرسشنامه استاندارد از نوع فایل ورد و به همراه تمامی اطلاعات مربوط به نمره گذاری، تفسیر، و … در قالب جداول زیبا و آماده تکثیر ارائه گردیده است. پس از پرداخت موفق می توانید به صورت آنلاین اقدام به دانلود فایل مربوطه بپردازید.
هدف: بررسی تاثیر جهت گیری های داخلی و خارجی بر بهبود عملکرد شرکت های صادارتی (جهت گیری پاسخگویی، جهت گیری مشتری مداری، جهت گیری گرایش به نوآوری، جهت گیری گرایش به کارآفرینی، جهت گیری کارمندگرایی، جهت گیری تولید هوش، بهبود عملکرد های شرکت های صادارتی)
تعداد سوال: 35
تعداد بعد: 7
شیوه نمره گذاری: دارد
تفسیر: دارد
منبع: محقق ساخته (سفارش)
نوع فایل: word 2007
همین الان دانلود کنید
قیمت: فقط 23000 تومان
عملکرد صادراتی
عملکرد صادراتی، انعکاسدهندۀ رفتار خاص یک شرکت در استفاده از منابع و قابلیتهایش در موقعیت بینالملل در یک زمان مشخص است. عملکرد صادراتی شرکت یکی از شاخصهای کلیدی موفقیت فعالیتهای صادراتی یک شرکت درنظر گرفته میشود، که بهشکل یک پدیده گسترده مطالعه و بررسی میشود (بلسکا و اسپاسوا[9]،2014). عملکرد صادراتی موتور محرک رشد اقتصادی کشورها و نیز عنصری حیاتی برای مزیتهای رقابتی سازمانها بهشمار میرود. تاکنون تعریف واحدی از عملکرد صادراتی ارئه نشده است، زیرا تعاریف مفهومی، به زمینهای که مطالعه در آن انجام گرفته بستگی دارد. عملکرد صادراتی استراتژیک به درجهای که سازمان در دستیابی به اهداف استراتژیک خود بهدرستی عمل کرده اشاره دارد و شامل بهبود مزیت رقابتی، افزایش سهم بازر و تقویت موضع رقابتی است (تینجی و پرچاس[10]، 2011).
عملکرد صادراتی شرکتها در تحقیقات گذشته، در سه بعد زیر بررسی میشود: سطح صادرات، رشد صادراتی و سودآوری صادراتی. سطح صادرات، به یک شاخص سنتی که نشاندهنده اهمیت صادرات برای شرکت است، اشاره دارد، درحالیکه رشد فروش و سودآوری، پویا هستند و بیشتر جنبههای اقتصادی را مد نظر قرار میدهند. میزان موفقیت یک شرکت در صادرات را میتوان با کارکرد صادراتی آن ارزیابی کرد. زو (1994) کارکرد صادراتی را میزان دستیابی به اهداف، وقتی که شرکت، محصولی را به بازار خارجی صادر میکند. محققین در سنجش عملکرد از شاخصهای ذهنی عملکرد مانند رضایت مشتری، وفاداری مشتری و غیره، در برخی مطالعات از شاخصهای عینی عملکرد مانند حاشیه سود و غیره و در برخی دیگر برای سنجش عملکرد از شاخصهای ترکیب شاخصهای عینی و ذهنی استفاده شده است.
باتوجه به اینکه صادرات یک انتخاب استراتژیک برای شرکت است، اهداف آن میتواند بین شرکتها، صنایع و موقعیتهای ملی و افقهای زمانی متفاوت باشند. در نتیجه مجموعهای از شاخصهای عملکرد صادراتی در ادبیات نظری وجود دارد. برای مثال کوتسیکا[11] و همکارانش (2000)، در تحلیل خود از 100 مقاله مرتبط با صادرات، 42 شاخص متفاوت عملکردی را شناسایی کردهاند. اخیراً سوسا[12] (2004) در بررسی مقالههای سالهای 1998 تا 2004، چهل و دو شاخص متفاوت را شناسایی کردهاند (بلسکا و اسپاسوا،2014). سنجههای عملکرد صادراتی معمولاً به سه گروه گسترده تقسیم میشوند: 1. معیارهای اقتصادی و مالی، 2. معیارهای غیراقتصادی و 3. غیرمالی و معیارهای عمومی.
معیارهای اقتصادی به سه دستۀ معیارهای مربوط به فروش، معیارهای مربوط به سود و معیارهای مربوط به سهم بازار تقسیم میشوند (بلسکا و اسپاسوا،2014). معیارهای غیراقتصادی به سه دستۀ معیارهای مربوط به بازار، محصول تقسیم میشوند. معیارهای مربوط به بازار نسبت به دو معیار دیگر بیشتر بررسی شدهاند، هر چند که بهطور کلی آنها نیز بهندرت تحقیق شدهاند. معیارهای عملکرد، از جمله نفوذ در بازارهای صادراتی را میتوان نام برد، که معیار تعداد کشور/ بازار صادراتی بیشتر از همه بررسی شده است. معیارهای مربوط به محصول، به تعداد محصولات جدید صادرشده، نسبت صادرات به گروههای محصول و نسبت صادرات به توسعۀ محصول اشاره دارد.
برخی محققان، رویکرد عمومی را برای اندازهگیری عملکرد صادراتی انتخاب کردهاند. یک معیار عمومی، درجۀ رضایت مدیران صادراتی، از عملکرد کلی صادرات برای تعیین نتیجه از فعالیتهای صادراتی شرکتهای مرتبط است. معیار دیگر، موفقیت صادراتی درکشده و درجهای که اهداف صادراتی انجام شده است، به حساب میآید (کاتسیکاس و همکاران ،2000).