پرسشنامه بازاریابی داخلی مونی و فورمن (1996)

این پرسشنامه استاندارد از نوع فایل ورد و به همراه تمامی اطلاعات مربوط به نمره گذاری، تفسیر، و … در قالب جداول زیبا و آماده تکثیر ارائه گردیده است. پس از پرداخت موفق می توانید به صورت آنلاین اقدام به دانلود فایل مربوطه بپردازید.

هدف: ارزیابی وضعیت بازاریابی داخلی از ابعاد مختلف (چشم‌انداز، توسعه، پاداش)

تعداد سوال: 15

تعداد بعد: 3

شیوه نمره گذاری: دارد

روایی و پایایی: دارد

منبع: دارد

نوع فایل: word 2007

همین الان دانلود کنید

قیمت: فقط 1900 تومان

خرید فایل

پرسشنامه بازاریابی داخلی مونی و فورمن (1996)

در قلب مفهوم بازاريابي داخلی اين نكته وجود دارد كه كاركنان، بازار داخلي درون سازماني را شكل مي‌دهند؛ يعني سازمان يك بازار داخلی با مشتريان و عرضه‌كنندگان دروني است و تأمين نيازهاي اين مشتريان دروني براي موفقيت شرکت لازم و ضروري است. پیش‌فرض اصلي بازاريابي داخلی آن است كه به كاركنان به عنوان با ارزش‌ترین سرمایه شرکت نگريسته شود و با آن‌ها به عنوان مشتريان داخلی رفتار شود، زيرا اين امر منجر به كسب مزيت رقابتي توسط شرکت می‌شود.
كاركنان، مشتريان سازمان هستند و محصولي كه به آنها فروخته مي‌شود شغل آن هاست كه بايد با نيازهاي آن ها منطبق باشد و در همين حال سازمان را به اهدافش برساند. پرسشنامه استاندارد بازاریابی داخلی مونی و فورمن (۱۹۹۵) ۱۵ سوالی است و دارای سه بعد چشم‌انداز (سوالات ۱و ۲) توسعه منابع انسانی (سوالات ۳ تا ۱۰) و پاداش و انگیزه (سوالات ۱۱ تا ۱۵) است.

بازاریابی داخلی ، طبق تعریف بری شامل: جذب، توسعه، انگیزش و نگهداری بهترین کارکنان با استفاده از مشاغلی است که نیازهای آن‌ها را برطرف می‌کند. در این تعریف کارکنان، مشتریان سازمان هستند و محصولی که به آن‌ها فروخته می‌شود شغل آن هاست که باید با نیازهای آن‌ها منطبق باشد و در همین حال سازمان را به اهدافش برساند.

بر اساس تحقیقی که در بین شرکت‌های آمریکایی انجام‌شده است، ۷۸% از مصرف‌کنندگان به دلیل دریافت خدمات مشتریان ضعیف و بی‌کیفیت از جریان یک معامله یا مبادله خارج‌شده‌اند. حتی اگر به خرید یک کالا یا خدمتی نیاز داشته‌اند، آن‌قدر به آن‌ها بی‌توجهی شده و یا با تأخیر به درخواست آن‌ها رسیدگی کرده‌اند که در نهایت تصمیم به تغییر تصمیم خود مبنی بر خرید آن محصول یا خدمات از آن شرکت گرفته‌اند. در چنین وضعیتی کارکنان یک شرکت را می‌توان به‌عنوان مهم‌ترین ابزار بازاریابی موجود و در اختیار این شرکت‌ها در نظر گرفت. این کارکنان در واقع در خط مقدم این شرکت‌ها قرار دارند و استراتژی‌های بازاریابی آن‌ها مناسب با شرایط و بر اساس نیاز هر یک از مشتریان انتخاب و مورداستفاده قرار می‌گیرند. باور، ظاهر و رویکرد آن‌ها همه و همه‌چیزی را در رابطه با شرکتی که نمایندگی آن را بر عهده‌دارند به مخاطب این سازمان‌ها انتقال می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.