پرسشنامه اشتراک دانش در فضای مجازی

این پرسشنامه استاندارد از نوع فایل ورد و به همراه تمامی اطلاعات مربوط به نمره گذاری، تفسیر، و … در قالب جداول زیبا و آماده تکثیر ارائه گردیده است. پس از پرداخت موفق می توانید به صورت آنلاین اقدام به دانلود فایل مربوطه بپردازید.

هدف: ارزیابی میزان تمایل کارکنان به اشتراک دانش در فضای مجازی

تعداد سوال: 15

شیوه نمره گذاری: دارد

تفسیر نتایج: دارد

منبع: محقق ساخته

نوع فایل: word 2007

همین الان دانلود کنید

قیمت: فقط 22000 تومان

خرید فایل

پرسشنامه اشتراک دانش در فضای مجازی

اشتراک دانش – اشتراک دانش در میان اعضای تیم و سازمان

اشتراک دانش

اشتراک دانش مجموعه ای از رفتارها است که مستلزم مبادله ­ی اطلاعات با یکدیگر است. وقتی بیان می­شود فردی دانش خود را تسهیم می­کند، به این معنی است که آن فرد، شخص دیگری را با استفاده از دانش، بینش و افکار خود در جهت تقویت موقعیت شخص مزبور راهنمایی می­کند. به علاوه فردی که دانش خود را تسهیم می­کند، اید ه آل این است که از هدف دانش تسهیم شده و کاربرد آن و همچنین از نیازها و شکا فهای اطلاعاتی فرد گیرند هی دانش آ گاهی داشته باشد.

اشتراك دانش در میان سازماني يكي از اين روش هایی است كه در آن دو طرف دانش و اطلاعات سازماني خود را به با هم به اشتراک می گذارند. اعتماد سازماني مثل اعتماد بين اعضاي تيم عامل كليدي در تسهيل مديريت دانش است.

اشتراک دانش - اشتراک دانش در میان اعضای تیم و سازمان

اشتراک دانش – اشتراک دانش در میان اعضای تیم و سازمان

ویژگی افرادی که به دنبال افزایش اشتراک دانش هستند:

۱- روحیۀ جمع گرایی به جای فرد گرایی و تک روی

۲- روحیۀ دیگرخواهی به جای خودخواهی

۳- روحیۀ جرأت و جسارت

۴- روحیۀ شفافیت

۵- نگاه مثبت اندیش

۶- اشتیاق به یادگیری و تعالی

۷- انعطاف پذیری در برابر دیدگاه های جدید

۸- داشتن روحیۀ بخشندگی و سخاوت

۹- داشتن نگاهی دوراندیش

موانع سازمانی تسهیم دانش

۱- فقدان نگاه درست مدیران به اهمیت تسهیم دانش و عدم حمایت از آن

۲- تمرکز شدید بر سلسله مراتب سازمانی

۳- کمبود فضاهای رسمی و غیر رسمی جهت به اشتراک گذاشتن دانش

۴- ضعف در سیستم پاداش و تشویق سازمان

۵- وجود فضای رقابتی شدید در سازمان

۶- پراکندگی واحدهای سازمانی

موانع و تسهیل کننده های مبتنی بر فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی

۱- فقدان فرهنگ استفاده از  فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی

۲- جابه جایی ابزار با هدف در استفاده از فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی

۳- بی توجهی به کارکرد اصلی فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی

۴- ضعف در ارائۀ خدمات پشتیبانی

۵- فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی خود را به افراد تحمیل می کنند

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.