پرسشنامه عوامل موثر بر فرآیند انتقال دانش از دیدگاه اعضای هیئت علمی

این پرسشنامه استاندارد از نوع فایل ورد و به همراه تمامی اطلاعات مربوط به نمره گذاری، تفسیر، و … در قالب جداول زیبا و آماده تکثیر ارائه گردیده است. پس از پرداخت موفق می توانید به صورت آنلاین اقدام به دانلود فایل مربوطه بپردازید.

هدف: ارزیابی عوامل موثر بر فرآیند انتقال دانش از دیدگاه اعضای هیئت علمی (محیط حقوقی، ماهیت و توانمندیهای فرستنده و گیرنده دانش، زیرساخت، شرایط سیاسی، شرایط فرهنگی و اجتماعی)

تعداد سوال: 33

تعداد بعد: 5

شیوه نمره گذاری: دارد

تفسیر: دارد

منبع: دارد

نوع فایل: word 2007

همین الان دانلود کنید

قیمت: فقط 2400 تومان

خرید فایل

پرسشنامه عوامل موثر بر فرآیند انتقال دانش از دیدگاه اعضای هیئت علمی

انتقال دانش (به انگلیسی: Knowledge transfer) به اشتراک گذاری یا انتشار دانش و ارائه منابع برای حل مشکل اشاره دارد.[۱] مانند مدیریت دانش، انتقال دانش به دنبال سازماندهی، ایجاد، تسخیر یا توزیع دانش و اطمینان از در دسترس بودن آن برای کاربران آینده است. انتقال دانش به دلایل زیر بسیار پیچیده‌تر از آن است که با یک یادداشت، یک پست الکترونیکی یا یک جلسه انجام شود:

  • دانش در اعضای سازمان، ابزارها، اهداف و زیرشبکه‌های آن قرار دارد[۲] و
  • دانش بسیار زیادی در سازمان‌ها به صورت دانش ضمنی است یا به زبان آوردنش دشوار است.[۳]

این موضوع از دهه ۱۹۹۰ تحت عنوان مدیریت دانش مطرح شده‌است. این اصطلاح در سطح بین‌المللی نیز به عنوان انتقال دانش منتقل می‌شود.[۴][۵]

در حال حاضر در کسب و کارها، انتقال دانش در حال تبدیل شدن به موضوع مشترک در ادغام و خرید است. انتقال دانش بر انتقال پلتفرم تکنولوژیکی، تجربه بازار، تخصص مدیریت، پیشرفت فرهنگ سازمانی و سایر سرمایه‌های فکری که می‌تواند صلاحیت شرکت‌ها را بهبود بخشد تمرکز می‌کند.[۶] از آن جایی که مهارت‌های فنی و دانش دارایی‌های بسیار مهمی برای صلاحیت شرکت‌ها در رقابت جهانی هستند،[۷] انتقال دانش ناموفق تأثیر منفی بر شرکت‌ها دارد و منجر به ادغام و خرید گران و وقت گیر و عدم ایجاد ارزش برای شرکت‌ها می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.