پرسشنامه تداعی برند تیم های ورزشی (راس و همکاران 2008)

این پرسشنامه استاندارد از نوع فایل ورد و به همراه تمامی اطلاعات مربوط به نمره گذاری، تفسیر، روایی و پایایی و … در قالب جداول زیبا و آماده تکثیر ارائه گردیده است. پس از پرداخت موفق می توانید به صورت آنلاین اقدام به دانلود فایل مربوطه بپردازید.

هدف: ارزیابی تداعی برند تیم های ورزشی از ابعاد مختلف (نشان تجاری، رقابت، خدمات غذایی، تعامل اجتماعی، تعهد، تاریخچه تیم، ویژگی های سازمان، موفقیت های تیم، بازی تیم، مدیریت و کادر، ورزشگاه)

تعداد سوال: 38

تعداد بعد: 11

شیوه نمره گذاری: دارد

تفسیر: دارد

روایی و پایایی: دارد

منبع: دارد

نوع فایل: word 2007

همین الان دانلود کنید

قیمت: فقط 6500 تومان

خرید فایل

پرسشنامه تداعی برند تیم های ورزشی (راس و همکاران 2008)

تعریف تداعی برند (Brand Association)

وقتی افراد به برند خاصی فکر می‌کنند، یک سری ویژگی‌های کیفی یا مرتبط با هیجانات و احساسات به مغزشان خطور می‌کند یا در تصورشان شکل می‌گیرد. این تداعی‌ها برای هر برندی متفاوت است؛ مثلا تداعی برند کوکا کولا نسبت به تداعی برند پپسی متفاوت است.
مثلا اگر به کوکا کولا فکر کنید، چه احساساتی در شما ایجاد می‌شود؟ شور و اشتیاق؟ رفع خستگی؟ رنگ قرمز محصولاتش یا دورهمی و سینما رفتن؟

تداعی برند کوکا کولاتمامی تداعی‌هایی که از برند کوکا کولا به ذهنمان می‌رسد!

یا اگر به اپل فکر کنید، چه چیزهایی در ذهن‌تان جان می‌گیرد؟ مثلا من هربار که به اپل فکر می‌کنم، سادگی و مینیمال بودن طراحی محصولاتش در ذهنم جا خوش می‌کند.

این دو مثالی که زدم، به عنوان تداعی برند شناخته می‌شوند. تداعی برند (Brand Associaition) یعنی ارتباط روانی و احساساتی مشتری/مخاطب با برند. یعنی هربار که مشتری به برندی فکر کند، چه چیزهایی در ذهنش شکل می‌گیرد؟ این تداعی می‌تواند مثبت یا منفی باشد. برای همین، مدیر برند تلاش می‌کند تا تمامی تداعی‌های برند مثبت باشند نه منفی. حالا متوجه شدیم که چرا گوگل در صفحه بازی دایناسور کروم از لوگوی خودش استفاده نمی‌کند.

تا حالا به گوش‌تان خورده که شرکت اپل هیچ‌وقت به فیلم‌ها و سریال‌ها اجازه نمی‌دهد که نقش‌های منفی از محصولات اپل مثل آیفون استفاده کنند؟ فکر می‌کنید دلیلش چیست؟ همه چیز زیر سر تداعی برند است.

همانطور که گفتیم، تداعی برند می‌تواند تاثیرات منفی یا مثبتی روی ذهن مخاطب و مشتری بگذارد و از طرف دیگر به تصمیم‌گیری او برای خرید و استفاده از خدمات جهت بدهد.

این تداعیات در گذر زمان شکل می‌گیرند و اگر مستمر باشند، تغییرات بزرگی را برای برند به همراه دارند. مثلا تبلیغاتی که در Super Bowl آمریکا (قهرمانی لیگ فوتبال آمریکایی) نشان داده می‌شوند، تاثیر خیلی زیادی روی تداعی برند این تبلیغات دارند. به همین دلیل است که خیلی از برندها از افراد معروف (خواننده، بازیگر، ورزشکار، افراد سیاسی و…) به عنوان سفیر برند خود استفاده می‌کنند تا تداعی برند متناسب و مثبتی در ذهن مخاطب خود ایجاد کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.