پرسشنامه میزان و نگرش به استفاده از شبکه های اجتماعی حجازی و همکاران (1395)

این پرسشنامه استاندارد از نوع فایل ورد و به همراه تمامی اطلاعات مربوط به نمره گذاری، تفسیر، و … در قالب جداول زیبا و آماده تکثیر ارائه گردیده است. پس از پرداخت موفق می توانید به صورت آنلاین اقدام به دانلود فایل مربوطه بپردازید.

هدف: ارزیابی میزان و نگرش به استفاده از شبکه های  اجتماعی

تعداد سوال: 30

تعداد بعد: 2

شیوه نمره گذاری و تفسیر: دارد

روایی و پایایی: دارد

منبع: دارد

نوع فایل: word 2007

همین الان دانلود کنید

قیمت: فقط 4900 تومان

خرید فایل

پرسشنامه میزان و نگرش به استفاده از شبکه های اجتماعی حجازی و همکاران (1395)

شبکه اجتماعی چیست؟

شبکه های اجتماعی مفهوم جدیدی نیستند. انسانها از قرن‌ها پیش که گرد آتش می‌نشستند و برای یکدیگر داستان می‌گفتند در حال تشکیل شبکه های اجتماعی بودند.

اما چیزی که باعث شده است امروز، شبکه های اجتماعی بیشتر از همیشه مورد توجه قرار بگیرند، به وجود آمدن ابزارهای دیجیتال و کمک آنها به توسعه شبکه های اجتماعی بوده است.

بنابراین، برای تعریف شبکه های اجتماعی باید ابتدا سه مفهوم را از یکدیگر تفکیک کنیم:

  • شبکه های اجتماعی به عنوان شبکه ای از ارتباطات انسانی (Social Networks)
  • سرویس‌های ایجاد و توسعه شبکه های اجتماعی (Social networking services)
  • سرویس‌های دیجیتال ایجاد و توسعه شبکه های اجتماعی (Digital social networking services)

بنابر تعریف ویکی پدیا، شبکه اجتماعی مجازی بستری برای ارتباط نزدیک و تبادل نظر فرد با فرد ،سازمان با سازمان و فرد با سازمان می‌باشد.

بنابراین تمامی افراد و سازمان‌ها در بستری یکسان پس از ایجاد حساب کاربری، می‌توانند برای رسیدن به اهداف خود برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

به‌طور مثال: یک کمپانی بزرگ و یک گرافیست فریلنسر بدون هیچ تفاوتی باید پس از ایجاد حساب کاربری نسبت به گسترش ارتباطات خود اقدام نموده و چه بسا  گرافیست بدون تیم بزرگ و صرف هزینه بیشتر، درآمد بیشتری از این راه کسب کند.

تاریخچه شبکه‌های اجتماعی

شبکه اجتماعی در حقیقت قدمتی به اندازه طول عمر بشر دارد. دایره‌ ارتباطات انسان و تعامل او با دیگران این شبکه را می‌سازد. اما تغییرات و پیشرفت‌های انسان امروز، نوع ارتباطات و شبکه سازی‌های او را نیز تغییر داده است.

این روزها شبکه‌های اجتماعی پلتفرم‌ها و بسترهایی هستند که از طریق آنها، انسان‌ها از سراسر جهان می‌توانند با یکدیگر در ارتباط باشند. یکی از انواع ارتباطات که در بستر شبکه های اجتماعی ایجاد و ساخته می‌شود، ارتباطات کاری هستند. فرقی نمی‌کند شما صاحب یک کسب و کار بزرگ هستید و یا کارمندی مستقل، یک هنرمند هستید یا یک معلم و … شبکه‌های اجتماعی می‌توانند شما را به مخاطبین هدفتان پیوند دهند و راه ارتباط شما را ساده و سریع سازند.

این شبکه‌های اجتماعی هستند که می‌توانند زمینه ساز آشنایی و تجمع افرادی با سلیقه و نظر یکسان شوند و همچنین فضای لازم جهت ارائه توانایی‌ها، استعدادها و مواردی از این دست را به دیگران فراهم می‌سازند.

روش نمره گذاری

این پرسشنامه دارای 30 سوال بوده و هدف آن ارزیابی میزان و نگرش به استفاده از شبکه های  اجتماعی می باشد. نمره گذاری پرسشنامه بصورت طیف لیکرت 5 نقطه ای می باشد که امتیاز مربوط به هر گزینه در جدول زیر ارائه شده است:…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.