پرسشنامه نقش آموزش در اعتباربخشی بیمارستان های دانشگاهی

این پرسشنامه استاندارد از نوع فایل ورد و به همراه تمامی اطلاعات مربوط به نمره گذاری، تفسیر، و … در قالب جداول زیبا و آماده تکثیر ارائه گردیده است. پس از پرداخت موفق می توانید به صورت آنلاین اقدام به دانلود فایل مربوطه بپردازید.

هدف: بررسی نقش آموزش در اعتباربخشی بیمارستان های دانشگاهی (اصول و سیاست های آموزش، فناوری و روش های آموزش، برنامه ریزی آموزشی، آموزش دهنده)

تعداد سوال: 24

تعداد بعد: 4

شیوه نمره گذاری: دارد

منبع: محقق ساخته

نوع فایل: word 2007

همین الان دانلود کنید

قیمت: فقط 18000 تومان

خرید فایل

پرسشنامه نقش آموزش در اعتباربخشی بیمارستان های دانشگاهی

اعتباربخشی( ACCREDITATION )

  برنامه اعتبار بخشی تحولی عظیم در مدیریت خدمات سلامت کشور است که پیوند مدیریت ارشد با ارائه خدمات موثر پزشکی را فراهم می نماید و به عنوان یکی از معتبرترین مدل های ارزیابی مبتنی بر کیفیت و ایمنی با برخورداری از مقبولیت جهانی روزافزون در بخش سلامت هماهنگ با سایر اولویت های وزارت متبوع همچون حاکمیت بالینی ، ایمنی بیمار و منشور حقوق بیمار ، همگام با استانداردهای اعتباربخشی آموزشی و توجه به زیر ساخت های پژوهشی به ویژه در زمینه رعایت ایمنی و حقوق بیمار و ارتقای کیفیت خدمات راهی نو جهت کسب اطمینان از عملکرد مناسب سازمان های ارائه دهنده خدمات سلامت را فراسوی دست اندرکاران این حوزه قرار داده است .

 

  اعتبار بخشی چیست؟

  به معنی ارزیابی سیستماتیک مراکز ارائه خدمات سلامت با استانداردهای مشخص است. استانداردهایی که بر بهبود مداوم کیفیت ، محوربودن بیمار و بهبود امنیت بیمار و کارکنان تأکید دارد«اعتباربخشی » برای تشریح کیفیت خدمات بهداشتی درمانی و به عنوان مبنای تفکر آن به کار گرفته می شود.
خط مشی مراقبت های سلامت و درک آنچه به کیفیت مراقبت مربوط می شود و تمرکز برروی اصول بنیادی برای یکپارچه نمودن توسعه سیستم بهداشت و درمان و پویا نمودن آن، اساس ( اعتباربخشی )راتشکیل میدهد.

یکی از اهداف اصلی اعتباربخشی تامین، حفظ و ارتقای ایمنی بیمار، همراهان و کارکنان می باشد. بارزترین حقوق انسان ها حق ایمن بودن از خطرات و آسیب ها، هنگام دریافت خدمات است.

 
اعتبار بخشی دونوع است

— 1-اعتبار بخشی ملی –کشوری است – اجباری

— 2-اعتباربخشی بین اللملی –داوطلبانه است -اختیاری

فوایداعتبار بخشی

— 1-تغییر رفتار ایجاد می کند.
— 2-تعهد رابه کیفیت بالا میبرد.
— 3-ارتباطات را دربیمارستان تقویت میکند
— 4-مشارکت یا
collaboration را تقویت میکند .

  اهداف اعتباربخشی

  · جایگزینی مدل اعتباربخشی به جای ارزشیابی بیمارستانهای تک تخصصی

  · ارتقای مستمر کیفیت تمام خدمات قابل ارائه در بیمارستان

  · تضمین ایمنی گیرندگان و ارائه دهندگان خدمت

  · اجرای فرآیندهای درمانی مبتنی بر استاندارد و در نظر گرفتن پیامدهای سلامت

  · یاری رساندن به مدیران و رهبران بیمارستان در عمل به وظایف خطیر خود و در حوزه مراقبتی

  · ارائه الگوی نظارتی یکپارچه جهت اطمینان از ارائه خدمات مراقبتی کیفی ، ایمنی و مبتنی بر شواهد علمی روز

  · ایمنی و بیمار محوری در کنار ارتقای کیفیت خدمات

  · پیگیری مراتب اجرایی پیاده سازی استانداردهای اعتباربخشی در سطح بیمارستان

  · بازدید و پایش اقدامات انجام شده واحدهای بیمارستان از نظر مستندات اعتباربخشی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.