پرسشنامه نوجویی در استفاده محصول جیراردی و همکاران

این پرسشنامه استاندارد از نوع فایل ورد و به همراه تمامی اطلاعات مربوط به نمره گذاری، تفسیر، و … در قالب جداول زیبا و آماده تکثیر ارائه گردیده است. پس از پرداخت موفق می توانید به صورت آنلاین اقدام به دانلود فایل مربوطه بپردازید.

هدف: سنجش نوجویی در استفاده و مصرف محصول (خلاقیت در استفاده ی مجدد، توانایی استفاده ی چند منظوره)

تعداد سوال: 9

تعداد بعد: 2

شیوه نمره گذاری و تفسیر: دارد

منبع: دارد

نوع فایل: word 2007

همین الان دانلود کنید

قیمت: فقط 2900 تومان

خرید فایل

پرسشنامه نوجویی در استفاده محصول جیراردی و همکاران

مقدمه و تعریف

كليد موفقيت و سودآور بودن محصولات جديد يك شركت، شناسايي مصرف كنندگاني است كه به صورت بالقوه، خريداران اولية محصولات بازار محسوب مي شوند.اين دسته از افراد به عنوان مصرف كنندگان نوجو در بازار شناخته مي شوند و نقش بسيار مهمي در موفقيت محصولات جديد شركتها به بازار ايفا مي كنند (جباری و همکاران، 1388).

مصرف كنندگان نوجو در مقابل مصرف كنندگاني كه نوجو نيستند داراي رفتار مصرفي منحصر به فردي هستند. گرايش مصرف كننده به نوآوري بر فرآيند يادگيري و خريد مصرف كننده در بازار و مراحل آن تاثير ميگذارد. آنها همچنين تمايل به جستجو و كسب اطلاعات در مورد محصولات جديد و متفاوت دارند .[Aker& Keller, 1990]

نوجويي عبارت است از تمايل به خريد محصولات و شناسه هاي جديد و متفاوت، يا درجه اي است كه يك فرد زودتر از ديگر اعضاي جامعه، خود را با يك نوآوري تطبيق ميدهد [Yu Henry Xie 2008]. پذيرش محصولات از طرف مصرف كنندگان امري بسيار ضروري و حياتي و در عين حال فرآيندي بسيار ريسك آميزاست. مصرف كنندگان نوجو نقش قابل توجهي در پذيرش نهايي محصولات جديد دارند (جباری و همکاران، 1388).

يو هنري زي (2008) در تحقيقي كه با عنوان « نوجويي مصرف كننده و پذيرش شناسه هاي توسعه يافته” انجام داد، بدين نتيجه رسيد كه نوجويي مصرف كننده، وي را نسبت به خريد محصولات متفاوت و جديد متمايل ميكند. همچنين او نشان داد كه بين نوجويي مصرفكننده و پذيرش شناسه جديد و شناسه توسعه يافته رابطة مثبتي وجود دارد و اين رابطه در مورد شناسه هاي جديد، قويتر است [Yu Henry Xie 2008].

 

شیوه  نمره گذاری

پرسشنامه نوجویی در استفاده محصول توسط Girardi، Soutar و Ward (2005) ساخته شده است که از 9 گویه و 2 خرده مقیاس خلاقیت در استفاده ی مجدد (4 سوال) و توانایی استفاده ی چند منظوره (5 سوال) تشکیل شده است که به منظور سنجش نوجویی در استفاده و مصرف محصول بکار می رود.

نمره گذاری پرسشنامه بصورت طیف لیکرت 5 نقطه ای می باشد که برای گزینه های «کاملاً مخالفم»، «مخالفم»، «نظری ندارم»، «موافقم» و «کاملاً موافقم» به ترتیب امتیازات 1، 2، 3، 4 و 5 در نظر گرفته می شود.

پرسشنامه نوجویی در استفاده محصول توسط Girardi، Soutar و Ward در سال ۲۰۰۵ ساخته شده است که از ۹ گویه و ۲ خرده مقیاس خلاقیت در استفاده ی مجدد (۴ سوال) و توانایی استفاده ی چند منظوره (۵ سوال) تشکیل شده است که به منظور سنجش نوجویی در استفاده و مصرف محصول بکار می رود.نمره گذاری پرسشنامه بصورت طیف لیکرت ۵ نقطه ای می باشد که برای گزینه های «کاملاً مخالفم»، «مخالفم»، «نظری ندارم»، «موافقم» و «کاملاً موافقم» به ترتیب امتیازات ۱، ۲، ۳، ۴ و ۵ در نظر گرفته می شود.

  • روایی و پایایی پرسشنامه

قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می گیرد یعنی اینکه ابزار اندازه گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می دهد.معمولاً دامنه ضریب اعتماد آلفای کرونباخ از صفر (۰) به معنای عدم پایداری، تا مثبت یک (۱+) به معنای پایائی کامل قرار می گیرد و هر چه مقدار بدست آمده به عدد مثبت یک نزدیکتر باشد قابلیت اعتماد پرسشنامه بیشتر می شود.مقصود از روایی یک آزمون یا پرسشنامه، آن خصیصه یا ویژگی ابزار گرد اوری اطلاعات است که مقولاتی را که برای آنها در نظر گرفته شده است تعیین کند.این پرسشنامه ترجمه شده از روی یک ابزار به زبان انگلیسی است که تا کنون در ایران اجرا نشده است و نیازمند اعتباریابی (سنجش روایی و پایایی است.اما jirardi روایی این پرسشنامه را مطلوب گزارش کرده و پایایی آن را طبق آلفای کرونباخ مطلوب ذکر کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.