این پرسشنامه استاندارد از نوع فایل ورد و به همراه تمامی اطلاعات مربوط به نمره گذاری، تفسیر، و … در قالب جداول زیبا و آماده تکثیر ارائه گردیده است. پس از پرداخت موفق می توانید به صورت آنلاین اقدام به دانلود فایل مربوطه بپردازید.
هدف: بررسی میزان تاثیرگذاری امنیت در جهت یابی و پیشرفت صنعت گردشگری
تعداد سوال: 20
تعداد بعد: 5
شیوه نمره گذاری: دارد
منبع: محقق ساخته
نوع فایل: word 2007
همین الان دانلود کنید
قیمت: فقط 38000 تومان
از آنجايي که پليس تامين کننده امنيت جاني، مالي، رواني و اجتماعي گردشگران است، نقش آن در رضايت مندي و جذب تعداد بيشتر گردشگران خارجي بسيار حائز اهميت است.
یکی از مباحث بسیار حساس و قابل توجه در صنعت توریسم، مقوله امنیت و حفظ جان و مال توریست در کشورمیزبان است.چنانچه یک کشور از ضریب امنیت بالاتری برخوردار باشد تمایل بیشتری برای سفربه آن کشور وجود دارد ،به طورکلی امنیت یکی از مهمترین عوامل در انتخاب مقصد برای گردشگران محسوب می شود. گردشگران هنگام انتخاب مقصد، امنیت مسیر، می گنجد در نظر می گیرند حفاظت از « امنیت » امنیت اجتماعی ،میزان ایمنی پرواز و امنیت اقتصادی و آنچه را که در واژه جان و مال گردشگران جزء اولویت های اصلی کشورهای موفق در امر گردشگری است . با توجه به اینکه ایران ازجملهکشورهای می باشد که دارای جاذبه های گردشگری بی شماری می باشدو برخی از این جاذبه ها در شهرهای مرزی کشور قرار دارند لزوم ایجاد یک پلیس ویژه برای گردشگران خارجی در کشور ضروری است،
صنعت گردشگری سومین پدیده اقتصادی پویا و در حال توسعه پس از صنایع نفت و خودرو به شمار
میرود. از عوامل تأثیرگذارنده بر گردشگری:1- محیطهای طبیعی 2- محیطهای شهری 3- توسعه گردشگری داخلی 4- ثبات، توسعه پایدار گردشگری 5- امنیت در گردشگری است. توسعه صنعت گردشگری در هر کشور نشان از ثبات امنیت ملی در آن کشور است و زمانی گردشگری در یک کشور رونق مییابد که توجه دولت برای تأمین امنیت گردشگران بیشتر شده باشد. پارامترهای مختلفی در زمینه ایجاد امنیت وجود دارد که نقش پلیس در این میان به عنوان مجری نظم و برقراری امنیت از اهمیت ویژهای برخوردار است و با بررسی این نقش و توسعه و گسترش این وظیفه خطیر میتوان نتایج حاصله را در توسعه بینالمللی تمامی صنایع از جمله صنعت گردشگری ایجاد نمود. یافتههای تحقیق نشان میدهد که توسعه صنعت گردشگری در ایران نیازمند اقدامات اساسی و زیر بنایی است. اولین اصل در توسعه صنعت گردشگری «امنیت» است. اگر برای گردشگری در جهان اتفاقی بیفتد باعث عکسالعمل کشور متبوع وی و بازتابهای سیاسی، رسانهای و بینالمللی میشود. از طرفی امنیت با احساس امنیت متفاوت است؛ به گونهای که ممکن است در جامعهای امنیت باشد ولی این امنیت احساس نشود. بیشتر گردشگرانی که به ایران سفر میکنند ابتدا احساس عدم امنیت دارند(معمولاً بازتاب اخباری که از ایران در رسانههای دنیا منتشر میشود چندان به سود ما نیست) ولی در انتهای سفر، ایران را امن تلقی میکنند. برای اینکه گردشگران تمایل پیدا کنند که به ایران سفر کنند، میبایستی که منطق برخوردهای سیاسی و مذهبی. ایجاد امنیت و ایجاد احساس امنیت تنها به مقولههای عدم تهدید نظامی و کمبود جرائم خیابانی بستگی ندارد، بلکه موضوع فراتر از اینهاست و برایشان باید چارهای مناسب اندیشید. ما برای اینکه بتوانیم از امنیت گردشگری در ایران برای جهانیان سخن بگوییم، باید از همه زوایا به آن توجه کنیم. نقش تبادلات فرهنگی و معادلات سیاسی و تفکرات اقتصادی تا نقش نیروی انتظامی و دستاندرکاران گردشگری و مردم کوچه و بازار در این میان مهم است. از آنجایی که پلیس تأمینکننده امنیت جانی، مالی، روانی و اجتماعی گردشگران است، نقش آن در رضایت مندی و جذب تعداد بیشتر گردشگران خارجی بسیار حائز اهمیت است.