پرسشنامه استاندارد قابليت راه اندازی و توسعه محصولات جدید

این پرسشنامه از نوع فایل ورد و به همراه تمامی اطلاعات مربوط به نمره گذاری، تفسیر،و … در قالب جداول زیبا و آماده تکثیر ارائه گردیده است. پس از پرداخت موفق می توانید به صورت آنلاین اقدام به دانلود فایل مربوطه بپردازید.

هدف: ارزیابی میزان قابليت توسعه راه اندازی و توسعه محصولات جدید

تعداد سوال: 11

تعداد بعد: 1

شیوه نمر گذاری: دارد

تفسیر: دارد

روایی و پایایی: دارد

منبع: دارد

نوع فایل: word 2007

همین الان دانلود کنید

قیمت: فقط 1900 تومان

خرید فایل

پرسشنامه استاندارد قابليت راه اندازی و توسعه محصولات جدید

 توسعه محصول جدید (پهنای بازار بالقوه) : در این گزارش توسعه محصول جدید شرح و بسط داده می شود و در پایان تنوعی از محصولات قندی که در دنیا خلق شده ولی در ایران به آن پرداخته نشده است و همچنین محصولاتی که دنیا نیز بنا به هرعلتی تاکنون به آن نپرداخته و مبنای خلاقانه و فرضی و ایده ای دارد ؛ لیست می شوند . و موضوع بسته بندی نیز به عنوان یکی از دهها عامل و فاکتور در محصول جدید مورد بررسی قرار می گیرد

  استراتژیهای توسعه بازار شامل : -پاسخگویی به نیاز متنوع و معرفی محصولات جدید از طریق : الف)نگاه مبتنی بر نیاز مصرف کنندگان که نیاز به پژوهش بازار دارد . ب)نگاه مبتنی بر تولید که مشتمل بر هزاران ترکیب خلاقانه مختلف با مبناها و توجیهات گوناگون می باشد .   برای ورود موفقیت آمیز یک محصول به بازار  پیش نیازهای مختلفی از جمله موارد زیر باید رعایت شود : -محصول با ذائقه مصرف کننده (در ابعاد بسته بندی و طرح ظاهری ، کیفیت ، شکل جامد و مایع آن  و …) تطبیق داشته باشد . -تیم فروش بتواند محصول را در زمان مناسب به دست مشتری برساند . -تیم بازاریابی تبلیغات مناسبی برای محصول انجام دهد . -حاشیه سود برای فروشنده جذاب باشد .
تنوع محصول باید با توجه به نیاز بازار هدف تعیین شود به عنوان مثال برای بازار هدف نوشیدنی ها شاید بهتر باشد که شکر به صورت حلال و مایع عرضه شود زیرا احتمالاً از کارایی و سرعت بیشتری به عنوان یک حلال برخوردار خواهد بود؛ هر چند که باید رغبت مصرف کننده نسبت به مصرف شکر مایع با پژوهش بررسی شود . ورود محصول جدید پس از پاسخگویی به مسائل زیر صورت می گیرد :                                   :

   1-تعداد محصولات جدید در سال چقدر است ؟

 2-آیا تیم فروش فعلی از توان لازم برای فروش محصول جدید برخوردار است یا باید آنان را توانمند کرد یا تیم جدید ایجاد کرد ؟

 3-ابزارهای انگیزشی برای فروشندگان کدامند ؟

    استراتژیهای محصول جدید : با در نظر گرفتن یک استراتژی مناسب برای توسعه محصول جدید ؛ از به هدر رفتن پول ، منابع ، زمان جلوگیری می شود .   تعریف و اجرای استراتژی به شما کمک می کند تا از اشتباهات زیر اجتناب کنید : -تخمین بیش از حد و تعیین بازار هدف به صورت اشتباه . -راه اندازی یک محصولی که به طور ضعیف طراحی شده است و یا یک محصولی که نیازهای مشتریان هدف خود را برآورده نمی کند . -قیمت گذاری اشتباه محصولات . -صرف کردن منابع بیش تر از هزینه های پیش بینی شده . – قرار دادن کسب و کار در معرض خطرات و تهدیدات از ناحیه ی یک رقابت غیرمنتظره . چندین گام مهم وجود دارد که شما برای برنامه ریزی استراتژی توسعه محصول جدید ؛ به آنها نیاز دارید .

در بازرگانی و مهندسی ، منظور از توسعه(استراتژیهای)محصول جدید ، یک فرایند کامل از آوردن یک محصول جدید به بازار است . یک محصول ، یک مجموعه از منافع پیشنهاد شده برای تبادل می باشد و می تواند ملموس(فیزیکی و قابل لمس) یا غیرملموس (مانند خدمات،تجربه وباورها)  باشد. دو مسیر موازی درگیر در فرایند «توسعه محصول جدید» وجود دارد : یکی شامل تولید ایده ، طراحی محصول و مهندسی جزئیات می باشد و دیگری شامل پژوهش بازار و تحلیل بازاراریابی می باشد . شرکت ها به طور معمول «توسعه محصول جدید» را به عنوان اولین مرحله در تولید و تجاری سازی محصول جدید در روند استراتژیک کلی مدیریت چرخه عمر محصول که برای حفظ یا رشد سهم بازارشان استفاده می شود ، می بینند .

تولید ایده اغلب «پایان جبهه فازی» از فرایند«توسعه محصول جدید» نامیده می شود . ایده ها برای محصولات جدید می توانند از تحقیقات اولیه برگرفته از تحلیل«نقاط قوت ، ضعف،فرصتها و تهدیدات» ، بازار و روند مصرف کننده ، واحد تحقیق و توسعه شرکت ، رقبا ، گروههای کانون ( متمرکز)، کارکنان ، فروشندگان ، جاسوسان شرکت ، شوهای تجاری(نمایشگاهها) ، یا روش کشف قوم نگارانه (جستجو برای الگوها و عادات کاربران یا استفاده کنندگان) ؛ الهام گرفته شوند و همچنین موارد مذکور ممکن است بینشی درخصوص خطوط محصولات جدید یا ویژگیهای محصول ایجاد کند .بسیاری از ایده ها درمورد محصول جدید تولید می شوند . از این ایده ها ، ایده هایی زیادی بوجود می آیند که بسیاری از آنها در حال اجرا هستند . ایده ها برای تولید در شکلهای زیاد و مکانهای تولیدی مختلف که متنوع هستند ، مورد استفاده قرار می گیرند . دلایل بسیاری برای تولید یک ایده به طور مسئولانه وجود دارد . تولید ایده یا طوفان مغزی محصول جدید ، خدمات یا ذخیره مفاهیم – تکنیکهای تولید ایده می توانند آغاز شوند وقتی که شما تجزیه و تحلیل فرصت را برای حمایت از ایده هایتان در فاز(مرحله) غربالگری ایده (نشان داده شده در مرحله بعدی توسعه ) انجام داده اید .                                                                                                                                                   غربالگری ایده -غربالگری ایده ؛ حذف مفاهیم نادرست قبل از اختصاص منابع به آنها می باشد . غربالگران باید به چندین سئوال پاسخ دهند : -آیا مشتری در بازار هدف از محصول منفعت می برد ؟ -پیش بینی سایز و رشد بازار هدف(بخش بندی بازار) چیست ؟ -فشار رقابتی فعلی و مورد انتظار برای ایده محصول چیست ؟ -فروش صنعت و روندهای بازار ایده محصول بر چه مبنا و اساسی هستند ؟ -آیا ایده از نظر تکنولوژی ؛ قابل تولید هست ؟ -آیا محصول به هنگام تولید و عرضه ؛ سودآور هست و می توان آن را در قیمت مورد نظر به مشتری تحویل داد ؟

توسعه مفهوم و تست۞توسعه بازاریابی و جزئیات مهندسی .۞بررسی مسائل مربوط به مالکیت معنوی و جستجو در پایگاه داده ثبت اختراع .۞بازار هدف چه کسی است و تصمیم گیرنده در فرایند خرید چه کسی است؟۞چه ویژگی های محصول باید در ترکیب محصول مدنظر قرار گیرد ؟۞چه منافعی این محصول باید فراهم کند ؟۞چگونه مصرف کنندگان به این محصول واکنش نشان می دهند؟۞چگونه محصول با موثرترین هزینه تولید شود ؟۞اثبات قابلیت ها از طریق کامپیوتر مجازی برای کمک به ارائه نمونه سازی سریع .۞هزینه تولید آن چقدر خواهد شد ؟۞تست مفهوم با پرسش از تعدادی مشتریان آینده نگر که آنها درمورد این ایده چه فکری می کنند  – معمولا از طریق مدل انتخاب. 1.   تست بتا و تست بازارتولید یک نمونه اولیه فیزیکی و یا مدلی کامل برای مطالعه .> تست محصول (و بسته بندی آن) در شرایط استفاده معمولی .> انجام مصاحبه های مشتری گروه تمرکز و یا معرفی در نمایشگاه .> ایجاد تنظیمات در صورت لزوم .> تولید اجرای اولیه از محصول و فروش آن را در بازار آزمایشی تا میزان استقبال مشتری تعین شود . 1.     پیاده سازی فنی شروع برنامه جدید ð سیستم مدیریت کیفیت نهایی شدهðبرآورد منابعðانتشار نیازمندیهاðانتشار ارتباطات فنی همانند برگه های اطلاعاتðبرنامه ریزی و عملیات طراحی مهندسیðجدول زمان بندیðهمکاری عرضه کنندگانðبرنامه ریزی حمل و نقل و لجستیکðانتشار طرح منابعðبررسی و نظارت بر برنامهð- در نظر گرفتن راه حلهای جایگزین بر اساس اقتضائات احتمالی و اینکه اگر برنامه مطابق آنچه نوشته شده پیش نرود چه باید کرد . 1.     تجاری سازی (که اغلب بعد از توسعه محصول جدید ؛ مورد توجه قرار می گیرد ) راه اندازی محصولùتولید و قرار دادن آگهی و تبلیغات و به کارگیری دیگر ابزارهای ترفیع .ùپر کردن خط لوله توزیع با محصولùتجزیه و تحلیل مسیر بحرانی ؛ مفیدترین اقدام در این مرحله است . قیمت محصول جدیدتاثیر محصول جدید بر سبد محصولات کلøتجزیه و تحلیل ارزش (داخلی و خارجی) øمسابقه و فن آوری های جایگزین رقابتیøبخش های متنوع ارزشی (قیمت، ارزش و نیاز) øهزینه های محصول (ثابت و متغیر) øپیش بینی حجم واحد، درآمد و سود. این مراحل ممکن است درصورت نیاز تکرار شوند . بعضی از مراحل ممکن است حذف شوند . برای کاهش زمان فرایند «توسعه محصول جدید» ؛ بسیاری از شرکتها مراحل را به طور همزمان تکمیل می کنند (به عنوان مهندسی همزمان یا زمان بازار) . بسیاری از رهبران صنعت ، توسعه محصول جدید را به عنوان یک فرایند « فعال از نوع پیش دستانه» می نگرند که منابع اختصاص یافته به شناسایی تغییرات بازار و ضبط فرصتهایی که از ناحیه محصول جدید قبل از وقوع آن ایجاد می شود (در مقایسه یا تقابل با یک استراتژی واکنشی . توضیح بیشتر اینکه : در استراتژی پیش دستی(فعال) قبل از اینکه مشکلاتی به وجود آید یا قبل از اینکه رقیب ، محصول جدیدی را معرفی کند ، اقداماتی آینده نگرانه انجام می شود که رقیب را منفعل و خلع سلاح می کند اما استراتژی واکنشی ، در برابر اقدامات رقیب دست به اقداماتی مقابله جویانه می زند .) بسیاری از رهبران صنعت ، به توسعه محصول جدید به عنوان یک فرایند مستمر نگاه می کنند (به عنوان توسعه مداوم به آن اشاره می شود) که در آن کل سازمان همیشه در جستجوی فرصتها می باشد .

 برای محصولات خلاقانه تر که در نمودار بالا نشان داده شده است ، مقدار زیادی از عدم قطعیت و تغییر ممکن است وجود داشته باشد که آن را برای برنامه ریزی مشکل یا ناممکن می سازد که پروژه را قبل از اینکه شروع شود ، تمام می کند . در این حالت یک رویکرد منعطف ممکن است توصیه شود .

از آنجا که پروسه NPD به طور معمول نیاز به هر دو تخصص مهندسی و بازاریابی دارد، تیم های متقابل کارکردی مشترک از پروژه های سازماندهی یک راه معمول است.تیم مسئول تمام جنبه های این پروژه است، از تولید ایده های اولیه تا تجاری سازی نهایی، و آنها معمولا به مدیریت ارشد گزارش می دهند (که اغلب به معاون یا مدیر برنامه ، گزارش داده می شود). در صنایع کسانی که در آن محصولات از لحاظ فنی پیچیده هستند، توسعه پژوهش به طور معمول گران است و چرخه عمر محصول نسبتاً کوتاه است، اتحاد استراتژیک میان سازمان های مختلف به گسترش هزینه ها، فراهم کردن دسترسی به مجموعه مهارت گسترده تر و سرعت بخشیدن به روند کلی کمک می کند. همچنین توجه کنید که از آنجا که هر دو مهندسی و تخصص بازاریابی معمولا برای این فرایند حیاتی هستند، انتخاب ترکیب مناسب از این دو مهم است. رعایت و مشاهده (به عنوان مثال، بخش منابع این متن را مطالعه و جستجو کنید) که این مقاله بیشتر به سمت بازاریابی مخاطبان خردگرا توجه کرده است . برای اطلاعات بیشتر از شیب فنی و مهندسی، منابع زیر را ببینید.

مردم به محصولات جدید به شیوه های مختلفی واکنش نشان می دهند .به کارگیری فن آوری های جدید را می توان با استفاده از انواع مختلفی از انتشار نظریه ها از قبیل تئوری انتشار نوآوری تحلیل کرد.

فرایند قیمت گذاری یک محصول جدید به منظور کاهش ریسک پذیری و افزایش اعتماد به نفس در قیمت گذاری و تصمیم گیری های بازاریابی اتخاذ شده مهم است .برنشتاین و همکارش یک فرایند یکپارچه را توصیف می کنند که پیچیدگی وظایف حاصل از قیمت گذاری محصول جدید را به کنترل عناصر آن سرشکن می کند

راه توسعه محصولات جدید به طور موفقیت آمیز ؛ به سه فرآیند کلیدی اشاره دارد که می تواند نقش مهمی در توسعه محصول بازی کند : که بر صحبت با مشتری، پرورش یک فرهنگ پروژه و حفظ آن؛ تمرکز یافته است .

 پایان بخش جلویی و اولیه فازی

 پایان جبهه فازی ؛پایان آشفتگی دوره فرایند توسعه مهندسی محصول جدید می باشد . آن پایان جایی است که سازمان فرمول بندی می کند یک مفهوم از محصولی را که توسعه یافته است و تصمیم می گیرد که آیا منابع مالی را به توسعه بیشتر این ایده اختصاص بدهد یا نه ؟ این مرحله ای بین درنظر گرفتن یک فرصت و آمادگی برای ورود به فرایند توسعه ساختار یافته است (کیم و ویلمون2002 ،کوئن 2001) این شامل همه ی فعالیتها از جستجوی یک فرصت جدید از طریق اطلاعات یک جوانه از یک ایده تا توسعه مفهوم دقیق می باشد . بخش اولیه فازی پایان می یابد وقتی که یک سازمان را تصویب و شروع به توسعه رسمی مفهوم می کنند

  اگر چه پایان بخش اولیه ممکن است یک بخش گران از توسعه محصول نباشد ، آن 50 درصد از زمان توسعه را به خود اختصاص می دهد (فصل 3 از منبع اسمیت و رینرتسن در زیر به این موضوع می پردازد) و آن جایی است که تعهدات اصلی به طور معمول شامل زمان ، پول و طبیعت محصول می شود به این ترتیب مسیر پروژه کامل و محصول نهایی  تنظیم می شود . به تبع ، این مرحله باید به عنوان یک بخش اساسی از توسعه و نه چیزی که قبل از توسعه رخ می دهد ؛ مورد توجه قرار گیرد و زمان چرخه آن باید در محدوده کل زمان چرخه توسعه در نظر گرفته شود .  کوئن و همکارانش. (2001، ص 47-51) پنج عنصر جلویی پایانی مختلف (نه لزوما در یک نظم خاص) را تشخیص دادند :1. تشخیص فرصت2. تجزیه و تحلیل فرصت3. پیدایش ایده4. انتخاب ایده5. مفهوم و توسعه تکنولوژی

عنصر اول ، تشخیص فرصت است . در این عنصر ، کسب و کار بزرگ یا افزایشی و شانس تکنولوژیکی در یک راه بیشتر یا کمتر ساختاریافته ، شناخته شده است . با استفاده از رهنمودهای ارائه شده در اینجا ، منابع در نهایت به پروژه جدید اختصاص داده خواهد شد …. که پس از آن به استراتژی ساختار فرایند توسعه و محصول جدید منجر می شود .

عنصر دوم ، تجزیه و تحلیل فرصت است . آن با ترجمه فرصت های شناسایی شده به مفاهیم کسب و کار و زمینه فن آوریهای خاص از شرکت انجام شده است . در اینجا تلاشهای گسترده ممکن است با به صف کردن ایده ها برای مشتریان گروههای هدف و انجام مطالعات بازار و یا پژوهش و آزمایشات فنی صورت گیرد .

عنصر سوم ، پیدایش ایده است که به عنوان تکامل و فرایند تکرار شونده پیشرفت از تولد تا بلوغ یک فرصت تا تبدیل به یک ایده ملموس را در بر می گیرد . روند پیدایش ایده می تواند به صورت داخلی ایجاد شود یا از ورودی های خارجی (بیرونی) بیاید . به عنوان مثال یک منبع ارائه یک تکنولوژی یا مواد اولیه جدید یا از یک مشتری با یک درخواست غیر معمول است . عنصر چهارم انتخاب ایده است. هدف آن این است که انتخاب کنید که آیا به دنبال یک ایده از طریق تجزیه و تحلیل ارزش بالقوه کسب و کار هستید . عنصر پنجم، مفهوم و توسعه فن آوری است.در طول این بخش از بخش جلویی پایانی(بخش پایانی مرحله اول پروژه) درمورد کسب و کار بر اساس برآورد کل بازار در دسترس ، نیازهای مشتری ، الزامات سرمایه گذاری ، تجزیه و تحلیل رقابت و عدم قطعیت در پروژه توسعه یافته است . برخی سازمانها این را به عنوان مرحله اول از فرایند توسعه محصول جدید در نظر می گیرند .                  بخش پایانی فاز اول در ادبیات نیز به عنوان “انتهای نوآوری”، “فاز 0″، “مرحله 0” یا “فعالیتهای قبل از پروژه ” توصیف شده است .

تعریف جهانی قابل قبول برای پایان بخش اول یا یک چارچوب مسلط و غالب تا کنون توسعه نیافته است . در واژه نامه پی دی ام ای آمده است که پایان فاز اول به طور کلی شامل سه وظیفه است . برنامه ریزی استراتژیک ، تولید مفهوم و به ویژه ارزیابی فنی . این فعالیت ها اغلب بی نظم ، غیر قابل پیش بینی و بدون ساختار هستند . در مقایسه فرایند توسعه محصول جدید بعدی ، معمولاً ساختار یافته ، قابل پیش بینی و رسمی هستند . اصطلاح« پایان جلو فازی» برای اولین بار توسط اسمیت و رینرتسن به کار رفت . کوپر(1988) مراحل اولیه فرایند توسعه محصول جدید را به عنوان یک فرایند 4 مرحله ای توصیف می کند که در آن ایده ها تولید می شوند (1) در معرض یک ارزیابی فنی اولیه و ارزیابی بازار قرار می گیرد .(2) و مفاهیم محصول منسجم ادغام می شود . (3) که در نهایت باید با استراتژیهای محصولات موجود و سبد محصول تناسب داشته باشد و مناسب آن باشد . (4) در بیشتر مقاله های اخیر ، کوپر و ادجت (2008) اظهار می کنند که فعالیتهای حیاتی قبل از توسعه شامل موارد زیر می باشند :                        1.ارزیابی بازار مقدماتی2. ارزیابی فنی3. منبع: عرضه ارزیابی: تامین کنندگان و شرکا و یا اتحاد4. تحقیقات بازار: اندازه بازار و تجزیه و تحلیل تقسیم بندی، پژوهش «صدای مشتری»5. تست مفهوم محصول6. تشخیص ارزش برای مشتری 7. تعریف محصول8. تجزیه و تحلیل مالی و تجاری

این فعالیت ها، اطلاعات حیاتی را برای« برو – نه / برو به تصمیم توسعه» به وجود می آورند .در عمق مطالعه توسط خورانا و روسنسال ، فعالیتهای «پایانی بخش جلویی» شامل موارد زیر می باشندتدوین استراتژی محصول و ارتباطات» شناسایی فرصت و ارزیابی» تولید ایده» تعریف محصول» برنامه ریزی پروژه» بررسی اجرا»

 تجزیه و تحلیل اقتصادی، کپی برداری از محصولات رقبا با اعمال تغییرات بومی و نوآورانه ، مدل سازی و نمونه سازی نیز فعالیت های مهم در فعالیت های پایانی جلویی هستند .نتایج اف.اف.ای عبارت هستند از :• بیانیه ماموریت• نیازهای مشتری• جزئیات بیشتر از مفهوم انتخاب شده• تعریف محصول و مشخصات• تجزیه و تحلیل اقتصادی از محصول• برنامه توسعه• پروژه نیروی انسانی و بودجه• طرح کسب و کار تراز شده با استراتژی شرکت

در یک مقاله که توسط کوهن و هوسکلا(2005) نوشته شده است ، یک مدل مفهومی از فرایند «پایانی جلویی» پیشنهاد شد که شامل سه مرحله اولیه از فرایند نوآوری است . این مدل در سه مرحله و سه دروازه ساختار یافته است : فاز 1-غربالگری محیط زیست یا مرحله تشخیص فرصتها که در آن تغییرات بیرونی به فرصتهای بالقوه تجاری تجزیه و تحلیل و ترجمه شد ه اند . فاز 2-تعریف مقدماتی از یک ایده یا مفهوم . فاز 3- محصول مفصل،تعریف پروژه و یا تعریف مفهوم، و برنامه ریزی کسب و کار.

دروازه ها عبارتند از:• غربالگری فرصت• بررسی ایده• برو / برای توسعه بدون برو دروازه نهایی به یک پروژه توسعه محصول جدید اختصاصی منجر می شود . بسیاری از متخصصان و دانشگاهیان به ویژگیهای کلی«پایان فاز جلویی» توجه می کنند (فازی ، ابهام و عدم قطعیت) که دیدن اف.اف.ای را به عنوان یک فرایند ساختار یافته مشکل می کند اما نه به عنوان مجموعه ای از فعالیت های وابسته به یکدیگر  (یعنی کیم و ویلمون) . گرچه هوسیگ و همکارانش بحث می کنند که «پایانی جلویی» به فازی نیاز ندارند ولی می تواند در یک روش ساختار یافته اداره شود . پیتر کوئن بحث می کند که اف.اف.ای برای پروژه های رادیکالی ، نرم افزاری و افزایشی ، سه استراتژی جدا و فرایندهایی که به طور معمول درگیر هستند ، را در بر می گیرد . فرایند دروازه مرحله سنتی (تی.ام)  برای توسعه محصولات افزایشی طراحی شده است ، یعنی برای یک محصول تک می باشد . اف.اف.ای برای توسعه یک نرم افزار جدید باید از یک دید استراتژیک در خصوص اینکه چه جایی شرکت می خواهد محصول را توسعه دهد و یک خانواده از محصولات ایجاد کند ؛ شروع کند . پروژه ها برای پیشرفت غیرمنتظره محصولات با یک دید استراتژیک مشابه آغاز می کنند ولی با تکنولوژیهایی که به اکتشافات جدید نیاز دارند ، در ارتباط هستند .                        ارزش آن را دارد که اشاره ای به این موضوع کنیم که چه محصولاتی افزایشی ، نرم افزاری و با پیشرفت غیرمنتظره هستند .  – محصولات افزایشی به کاهش هزینه ها ، بهبود خطوط تولید موجود ، اضافه کردن نرم افزارهای موجود و تغییر موقعیت محصولات تولید شده موجود در بازارها ؛ گفته می شود .    – محصولاتی با پیشرفت غیر منتظره برای شرکت جدید هستند یا برای دنیا جدید هستند و در یک زمان 5 تا 10 ساله عرضه می شوند یا بهبود بیشتر در عملکرد ترکیبی با 30 تا 50 درصد و یا کاهش بیشتر در هزینه ها دارند .                                                          – محصولات نرم افزاری ، یک معماری پایه برای نسل بعدی یک محصول یا فرایند ایجاد کرده است و نسبت به پروژه های افزایشی ؛ حیطه بزرگتر و منابع بیشتری را دربر می گیرند .

 سازمانهای توسعه محصول جدید

  استراتژی های NPD• طراحی برای شش سیگما• توسعه محصول انعطاف پذیر• استقرار تابع کیفیت• مدل دروازه – فاز • طراحی کاربر محور رشته های مرتبط• مدیریت نام تجاری (برند)• مهندسی• طراحی صنعتی• بازاریابی• مدیریت محصول – ( همچنین نگاه کنید به• مدلسازی انتخاب• اقتصاد مفهومی• محصول• چرخه عمر محصول• طرفدار نوآوری تعصب• الزامات مدیریت• طراحی اجتماعی• زمان به بازار (TTM)• نفوذ در بازار 1

. توضیحات بیشتر درخصوص غربالگری ایده :

تولید و غربالگری ایده ها برای محصولات جدید

 توسعه محصول جدید به طور موفقیت آمیز با شناسایی ایده های خوب محصول و استفاده از معیارهای قابل اعتماد شروع می شوند تا تصمیم گرفته شود که چه ایده هایی باید پیگیری شود . شما باید مراحل زیر را در نظر بگیرید قبل از اینکه شما بودجه ای را به توسعه محصول جدید اختصاص دهید .

 تولید ایده

  نوشتن لیست نیازهای مشتری بر اساس اطلاعاتی که از منابع شناخته شده زیر جمع آوری می شود . شما باید سعی کنید این موارد را شناسایی کنید : نقاط ضعف موجود در محصولات ، شکاف در محدوده(دامنه) محصول و مناطقی برای بهبود محصول .

 مسائل طوفان مغزی محصول

    کار با اعضای تیم موجودتان در ارتباط با مسائل طوفان مغزی محصول است . کارکنان فروش و خدمات شما با مشتریان به صورت روزانه صحبت می کنند و به انتقادات و پیشنهادات درمورد محصولات و نیازهای مشتریان گوش می کنند . گرفتن بازخور ، مشاهدات محصول و ایده از تیم شما . اطمینان حاصل کنید که ایده هایتان را شناخته اید و یک فرهنگ مشترک از نوآوری را تشویق کرده اید .

استفاده از فرایندهای تحقیق و توسعه

    فرایندهای تحقیق و توسعه کسب و کار موجودتان را استفاده کنید . تغییراتی را که می توانید روی محصولات موجود اعمال کنید ، یا سازگاری برای محصولات جدید شناسایی کنید که سازگار با بازخور از بازار و مشتریان باشد .

فرآینهای بررسی تضمین کیفیت

   به هر مسئله ای در محصولتان توجه داشته باشید و ایده های نهفته برای نشانه یابی شکاف ها در کیفیت را شناسایی کنید.

  بررسی پرونده شکایت مشتری

 نقاط ضعف مشترک در محدوده محصول موجود خود را شناسایی کنید، و به دنبال مناطقی که در آن بهبود بیشتر مورد نیاز است، باشید. مدیریت شکایات مشتریان را یاد بگیرید .

بررسی تحقیقات

     مرور تحقیقات مشتری و پژوهش بازار و برنامه ریزی بیشتر بازار و نظرسنجی از مشتری اگر شما شکافهای تحقیقاتی را شناسایی کنید . مشتریانی را به شما می گویم که دنبال آنها هستید . اگر چه آنان ناامید و یا محدودکننده محصولاتتان باشند . چگونه آنان از محصولاتتان بیشتر استفاده خواهند کرد .                                                .

بحث درمورد عرضه کنندگان و دیگر شرکای تجاری

        بحث و صحبت با تولید کنندگان ، خرده فروشان و فروش تکراری برای تسخیر کردن دانش آنان درخصوص محصولاتتان و افکارتان تا آن را بهبود دهید .                                .

تحقیق و درک رقابت تان

  سعی کنید که رقابتتان را درک کنید . طیف محصولات رقبایتان را بررسی کنید و به این موضوع توجه کنید که بازار چگونه به آنان پاسخ می دهد .  آیا هر یک از محصولاتشان نیاز به جلسه ای برای بررسی دارند ؟

کاتالوگ مطالعه و اطلاعات مربوط به محصول

  اطمینان حاصل کنید که شما یک درک جامع از محصولات موجود قابل دسترس در بازارتان را دارید .

غربالگری ایده

   با داشتن لیست ایده های محصول جدید به صورت نهفته ؛ شما اکنون نیاز دارید که تصمیم بگیرید کدام ایده ها باید دنبال و پیگیری شوند و کدامیک باید دور انداخته شوند . رقابت تان ، محصولات موجودتان ، کاستی هایشان و نیازهای بازارتان را درنظر بگیرید . لیست نیازهای مشتریانی را که شما توسعه داده اید و نیز مناطقی را که برای بهبود محصول ، شناسایی کرده اید ؛ دریافت کنید .

 مجموعه ای از معیارها برای ارزیابی ایده هایتان ایجاد کنید . معیارهای شما ممکن است (می تواند) شامل موارد زیر باشد :

برجسته ترین نیازهای مشتریان شناسایی شده    õ  بهبود محصولی که در اولویت است                                   õ    منافع بازار هدفتان            õ امکان سنجی فنی ایده                õ سطح و حوزه تحقیق و توسعه مورد نیاز       õ  سود آوری از ایده – درخواستهای تجدید نظرانه نهفته ی بازار چیست ؟ چگونه آن را قیمت  õ گذاری خواهید کرد ؟   محصولات ؛ مناسب کدام بخش از بازار هستند ؟ آیا شکاف(خلا) در بازار وجود دارد ؟ آن بهõ محصولات رقیب چقدر نزدیک است ؟    منابعی که برای توسعه نیاز هست .  õ پتانسیل بازاریابی از ایده   õ مناسب(متناسب) با مشخصات و اهداف کسب وکار .

تحلیل «ضعف،قوت،فرصت،تهدید» می تواند به شما کمک کند تا قوتها و ضعفهای هر ایده را شناسایی کنید . رویکردهای نوآورانه اتان و گامهایتان برای پرورش دادن نوآوری در تیم شما به شما کمک خواهد کرد که اهداف محصول جدید را تحقق بخشید . بیشتر بیاموزید که چگونه از نوآوری حمایت کنید .

موسسه «تجاری سازی نوآوری» در استرالیا ؛ جعبه ابزاری برای دستیابی به ابزار و منابع برای فرایند نوآورانه شما ارائه می کند .

    لینک های مرتبط

• پیدا کردن رویدادهای تجاری محصول که توسط موسسه تجاری سازی استرالیا اجرا شده است. انجام مراحل زیر برای دستیابی به محصول جدید : 1-برآورد قیمت محصول جدید 2-شناسایی بازار بالقوه محصول 3-پیش بینی حجم فروش 4-شناسایی نقطه سربه سر 5-تعیین قیمت فروش در حداقل 6-پیش بینی طول عمر محصول در بازار 7-حوزه استراتژیهای بازاریابی  : استراتژیهای بازاریابی به شما کمک می کند که موقعیت محصول را در بازار تعیین کنید . با تست نمونه اولیه ، شما محصول را برای ورود به بازار محک می زنید و آماده می کنید     1-کسی را به عنوان مسئول یا مدیر پروژه تعیین کنید .     2-با کارشناسان در زمینه های مختلف مرتبط با محصول مشورت کنید .     3-قبل از اجرای تست محصول از ثبت اختراع یا محافظت از مالکیت معنوی محصول مطمئن شوید .   4-کمیسیون نمونه اولیه از محصول را تشکیل دهید که نوع و طرح بسته بندی ، نام تجاری و مسائل بازار را تعین کند .   5-محصول را در عمل تست کنید . ویژگیهایی را که برای مشتریان مهم است شناسایی کنید و آن ویژگیها را بارها تست کنید        6-راه اندازی گروه متمرکز : این گروه به شما از طریق مصاحبه ها با مشتریان و اقدامات دیگر کمک می کنند تا بتوانید به خواسته های بازار هدف پاسخ دهید .    7-از طریق بازخور ، محصول را بهبود بخشید 8-محصول را در صنعت تست کنید .    9-توسعه یک استراتژی بازاریابی برای تعیین بازار هدف و تعیین اهداف بازاریابی و غیره .   10-توسعه یک طرح بازاریابی برای سازماندهی و اجرای تاکتیک های بازاریابی برای محصول جدید.

راه اندازی و تجاری سازی محصول جدید

ایجاد یک کمپین بازاریابی مستقیم :  روش های بازاریابی مستقیم مانند پست مستقیم، بازاریابی ایمیل و بازاریابی رسانه های اجتماعی می تواند به شما کمک کند .

  ایجاد برنامه تبلیغاتی : برنامه و کتاب های تبلیغاتی و انتشارات آن لاین را در نظر بگیرید .

 توسعه روابط عمومی و اخبار راهبرد رسانه ها : از روابط عمومی و اخبار رسانه ها و اینترنت بهره گیرید.

    توسعه یک برنامه فروش

    توسعه یک استراتژی قیمت گذاری  – استراتژی قیمت گذاری شما باید قیمت ورود به بازار، قیمت حق بیمه و حداقل قیمت فروش را در نظر بگیرد .

  تماس با توزیع کنندگان با توجه به پیش بینی های مربوط به حجم فروش .                     c                         مشاوره حرفه ای :سازمانهای دولتی و خصوصی وجود دارند که از طریق برگزاری جشنواره نوآوری و ارائه منابع و مشاوره ؛ کمک می کنند تا ایده یا نوآوری تجاری شود .

  مدلهای مختلف توسعه محصول جدید : مدل استراتژی سازگاری محصول جدید با مهارتهای تحقیق و توسعه ای شرکت

دلايل شكست پروژه هاى توسعه محصول جديددلايل بسيارى وجود دارد كه توجيه‌كننده شكست حدود 40 درصد از پروژه‌هاى توسعه محصول جديد در طى ساليان گذشته بوده است. مجموعه اى از اين دلايل در زير آمده است كه مى توان آنها را با برچسبهاى مديريتى يا فنى طبقه بندى كرد:         _ چندگانه بودن و ابهام در اهداف فرايند توسعه محصول (مديريتى و فنى)؛           _ تمركز بر مشتريان كنونى (مديريتى و فنى)       _ توجه ناكافى به زمان (مديريتى)                       _ جهت گيريهاى مبهم (مديريتى و فنى)                          _ ناكافى بودن اطلاعات از بازار (مديريتى و فنى)                            _ نبود توجه كافى به نيازمنديها و صداى مشترى (مديريتى و فنى)                     _ تعريف بى اساس محصول (فنى)           _ كيفيت پايين در اجراى وظايف كليدى فرايندهاى توسعه محصول (مديريتى و فنى)  _ وجود تيم هاى پروژه با ساختار ضعيف و تيم هاى پروژه غير كارآمد (مديريتى).       دو نوع خطا می‌توانند مانع توسعه محصول جدید شوند. اول، مدیران اغلب شواهد متناقض با مفروضات خود درباره موفقیت پروژه را نادیده می‌گیرند. در نتیجه، پروژه‌های زیادی با وجود پرچم‌های قرمز هشداردهنده ادامه می‌یابند. بعضی هم حتی وارد بازار شده و به‌شدت شکست می‌خورند. دوم، شرکت‌ها پروژه‌ها را متوقف می‌کنند چون کارکنان برای اثبات قابلیت‌شان آزمایش‌های کافی انجام نمی‌دهند.          استراتژیهای (روشهای) قیمت گذاری برای یک محصول جدید :                                                1-قیمت گذاری بر اساس هزینه ها : سود +قیمت تمام شده . 2-قیمت گذاری برای مشتری : بر اساس پیش بینی اینکه مشتری چقدر حاضر است بپردازد بدون توجه به اینکه قیمت تمام شده چقدر است . 3-قیمت گذاری بر اساس قیمت رقبا . 4-قیمت گذاری بالا : زمانی که محصول ما منحصر به فرد است و مشابهی در بازار ندارد که معمولا این کالاها لوکس یا دارای یک مزیت خاص هستند .                                                             5- قیمت گذاری نفوذی : قیمت ها به طور مصنوعی پایین تر از حد معمول تعیین می شوند تا از این طریق مشتریان را جذب کنیم و در بازار نفوذ کنیم پس از آنکه به این هدف دست یافتیم قیمت به تدریج افزایش می یابد .

     6-قیمت گذاری اقتصادی : در این روش به جای کاهش قیمتها به طور مصنوعی ؛ قیمت ها واقعاً پایین است زیرا در تولید و فروش از روشهایی استفاده کرده ایم که هزینه کمتری برای ما به همراه داشته است 7-قیمت گذاری گزاف : این روش برعکس قیمت گذاری نفوذی می باشد . ابتدا یک قیمت بالا برای محصول تعیین می کنیم و محصول را به بازار عرضه می کنیم و پس از اینکه رقبا به خاطر جذابیت قیمت وارد بازار شدند و محصول را عرضه کردند،  قیمت را کاهش می دهیم .

    8-قیمت گذاری روانی : در این روش مشتری بر اساس یک احساس تصمیم می گیرد تا منطق . مثلاً قیمت 999به جای 1000 می تواند این احساس را در چنین مشتریانی برانگیزد .

   9-قیمت گذاری بر اساس خط محصولات : قیمت گذاری بر اساس میزان خدماتی که به مشتریان ارائه می کنیم که اگر مشتری از یکی از خدمات استفاده کند مثلا1000 اگر از دو تا از خدمات استفاده کند 2400 و به همین شکل افزایش می یابد .

   10-قیمت گذاری برای گزینه های اضافه : شرکتها سعی می کنند با افزودن خدمات بیشتر به محصولاتشان قیمت را افزایش دهند . مثلاً ارائه محصول با گارانتی گران تر از محصول بدون گارانتی یا بدون بیمه تعیین می شود و الی آخر .

   11-قیمت گذاری لوازم جانبی انحصاری : به این شکل که شما یک سخت افزار را به قیمت ارزان می فروشید اما مشتری مجبور است که برای نصب نرم افزارها مرتباً به شما مراجعه کند و شما از آن محل کسب درآمد می کنید . یا ریش تراشی که ارزان فروخته اید اما چون تیغ های خاصی بر آن ریش تراش سوار می شود و شما تنها تولید کننده آن تیغها هستید از محل فروش آن تیغها کسب درآمد می کنید .                                                    قدرت طراحی بسته بندی محصول نقش بسته بندی سه گانه است:برای فروش محصولبرای حفاظت از محصولبه منظور تسهیل در استفاده از محصول

عوامل موثر در طراحی بسته بندی : 1-گرافیک : باید مشتریان بالقوه را جذب کند .

شکل  وزن کشی و بسته بندی در تمام اشکال و اندازه های مختلف می آید.ساختار بسته می تواند در خدمت قفسه برای ایجاد و فروش محصول، برای طولانی کردن عمر محصول و به منظور تسهیل در استفاده از این محصول است.

-پایداری صنعت بسته بندی در طول سال ها تخطئه می شده است،کیسه های پلاستیکی یادآور این موضوع می باشد. حال، مارک همواره به دنبال راه هایی برای کاهش مواد و به حداکثر رساندن بسته بندی به دلایل زیست محیطی و مالی است.

. 4-مصالح به طور سنتی برخی از مواد با بازارهای خاص همراه است. اما تغییر بازار و نگرش مصرف کننده تعجب آور است به این صورتکه انتخاب مواد نیز در بخش تغییر بسته بندی مورد توجه قرار گرفته است -آیین نامه هاصنعت بسته بندی شامل بسیاری از بازارها و غیره شده است که به وسیله ی اشکال مختلفی از قانون و کدهای داوطلبانه تنظیم شده است. ده قانون طلایی جاناتان ، رئیس آژانس طراحی برند و بسته بندی ، 10 نکته را برای بسته بندی موفق شرح داده است .

-استخدام در طراحی بسته بندی

  طراحان بسته بندی، در مراحل مختلف در حرفه خود، آنچه که آن را مانند یک طراح بسته بندی و طراحی شکل ساختاری و یا گرافیک بسته بندی است؛ به اشتراک می گذارند .

مطالعات موردی

   بسیاری از نمونه های قابل توجهی از بسته بندی به خوبی طراحی شده وجود دارد. در اینجا تنها تعداد کمی از بسته بندیهای مورد علاقه ما ارائه شده است .

انواع طراحیطراحان به مسائل استراتژیک مانند پایداری ، جلب رضایت مشتریان و ایجاد فرصتهای تجاری کمک می کنند .

طراحی گرافیک چیست؟طراحی گرافیک انتخاب و سازماندهی کلمات، تصاویر و پیام ها به یک فرم است که ارتباط برقرار کند و مخاطبان خود را تحت تاثیر قرار است.ما با طراحان گرافیک به خوبی شناخته شده و با برخی از مشتریان خود برای پیدا کردن آنچه که در راه اندازی، طراحی و ارائه یک قطعه طراحی گرافیکی است صحبت کردیم.

مقدمه ای بر طراحی گرافیکطراحی گرافیک تقریبا در همه جا هست. تصاویر ، حروف، رنگ ها و شکل آگاهانه ی قرار گرفته در کنار هم را در بر می گیرد .

       هویت سازمانی  مسلما بارز ترین مظهر و برجسته طراحی گرافیک، هویت سازمانی، محصور شده با آرم شرکت است. گرافیک بسته بندی در دو بعد عملکردی و احساسات ایفای نقش می کند .

نشانه وسمبل طراحی گرافیک اغلب در دو بعد متن و تصاویر به علائم ترجمه و تبدیل می کند .  اطلاعات طراحیاطلاعات طراحی نظم و انضباط تخمگذار و نمایش اطلاعات است، که آیا آن را ساده و یا فنی باید ارائه کرد، به طوری که به آسانی قابل درک و قابل استفاده است.

طراحی تحریریه : مانند طرح های گرافیکی، روزنامه و مجله طراحی تمرینی در ترکیب جزئیات فنی با استعداد هنری است. اجزای اصلی طراحی تحریریه متن و تصاویر می باشد، به طوری که درک تایپوگرافی، طرح بندی ها، شبکه ها و ترکیب ضروری است.

طراحی دیجیتال : این که آیا از طریق وب سایت بر روی کامپیوتر شما است، یا از طریق برنامه های کاربردی تلفن همراه بر روی تلفن های همراه  PDA ها قرار دارد، امروز بسیاری از اطلاعات، ارتباطات، بازاریابی و نام تجاری را از طریق صفحه نمایش دیجیتال تحویل. تجربه می کنیم  .                                                                                                                                                  یک حرفه ای در طراحی گرافیک یک حرفه ای در طراحی گرافیک می تواند طعم های مختلف را بگیرد چون طراح گرافیکی بسیاری از خروجی های بصری را لمس می کند . مطالعات طراحی گرافیک مورد ملزومات طراحی نام تجاری طراحی نام تجاری فرآیند ایجاد هویت و شخصیت متمایز به منظور برقراری ارتباط و ترویج سازمان، شخص، محصول یا خدمات است. ما کشف می کنیم که آن چگونه کار می کند و آن چه کاری می تواند برای شما انجام دهد.

قدرت طراحی بسته بندی

    وزن کشی و بسته بندی در قفسه سوپرمارکت کمتر از سه ثانیه برای جلب توجه یک مصرف کننده است. این سه ثانیه ها بسیار مهم است که شما در نظر بگیرید که بیش از 70٪ از تصمیم گیری های خرید در قفسه ساخته شده است. اضافه کردن به این واقعیت که در سوپر مارکت ها می تواند به طور متوسط ​​40،000 بسته باشد که یکی از آنها را انتخاب می کنید، پس از آن که شما متوجه می شوید چه کار سختی یک طراح بسته بندی انجام داده است .  طراحان بسته بندی به انتقال برند با موفقیت و بهبود پایداری بسته بندی کمک کرده اند . ملزومات طراحی محصول از آقای دیک پوال چگونه ایده های خوب تبدیل به محصولات قابل عرضه در بازار می شوند ؟ فرایند طراحی محصول بر نگاه، احساس و عملکرد چیزهایی که ما هر روزه استفاده می کنیم تاثیر می گذارد.

طراحی مبلمان:  طراحی خوب مبلمان برای کسب و کار می تواند خوب باشد، و همچنین برای بدن شما و بودجه شما خوب باشد. این نمای کلی از صنعت مبلمان ، هدفی است که طراحان با طراحی هایشان بوجود آورده اند  و هر کسی که علاقه مند به خرید و یا راه اندازی طراحی مبلمان شده است. تماشای فیلم مصاحبه طراحان و مطالعه مقالات مربوطه به ما در کارمان کمک می کند .مد و طراحی نساجی میلیون ها پوند در هر سال صرف طراحی لباس و مبلمان در انگلستان می شود . طراحی تعاملی :طراحی تعامل در ارتباط با واکنش مردم به تکنولوژی می باشد . طراحان در این زمینه ، درک و پاسخ ما را نسبت به سیستم های تکنولوژی مختلف و طرح در نظر می گیرند . اغلب همه چیز را ساده تر و جذاب تر می کنند اما بعضی اوقات رفتارها و پاسخ های خاصی را تحریک می کنند .ما مطالعات موردی، مقالات را در مورد طراحی تعاملی جمع آوری می کنیم .

اهمیت طراحی وب سایت خوب : اینترنت تنها ابزار قدرتمند برای تبادل اطلاعات و تعامل جهانی است که تا کنون اختراع شده است. رسانه های جدید – به عنوان وب سایت و رسانه های دیجیتال در ابتدا و  هنوز هم به سرعت در حال تغییر است . با توسعه زیرساخت های پهنای باند گسترده و سریعتر، از جمله پهنای باند تلفن همراه، سایت اینترنتی به طور چشمگیری از نقش اولیه خود به عنوان یک دارنده اطلاعات پایه مرتبط به قلمرو ویدیو حرکتی، و بالاپایین کردن گرافیکی به فعل و انفعالات پیچیده، رسانه های غنی و قدرتمند اطلاعات تکامل یافته است.  طراحی حمل و نقلطراحی حمل و نقل شکلهای مختلفی از طراحی را برای آوردن مردم از یک نقطه به نقطه دیگر و حفظ جامعه و حرکت اقتصاد ایجاد می کند . A user’s راهنمای کاربر برای طراحی خدماتطراحی خدمات چیست و چه کاری برای کسب و کار و خدمات عمومی انجام می دهد .   طراحی خرده فروشی : پروفایل یک معمار اینکه چگونه در طراحی یک خرده فروشی از شیشه ها ، نورپردازی و غیره استفاده شود . طراحی ساختمان : یک پروفایل از کار یک معمار   این طراحی ها از نظر اثر گذاری بر مشتری بی ارتباط با طراحی بسته بندی نیستند .

اهداف بسته بندی شامل : حفاظت فیزیکی از محصول ، حفاظت سد شونده از بخار آب ، اکسیژن و غیره ، حمل و نقل آسانتر و گرفتن فضای کمتر درنتیجه انباشتگی محصولات روی هم در یک بسته ، انتقال اطلاعات ، کمک به بازاریابی در نتیجه طراحی آن و غیره ، امنیت بیشتر به سبب جلوگیری از دستکاری در محصول ، راحتی در توزیع و کنترل موجودی آسانتر .

نمادها برای برقراری رابطه با مصرف کننده ، یا در بردارنده پیام هایی حاکی از ایمنی یا بهداشت و غیره می باشند .

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *