این پرسشنامه استاندارد از نوع فایل ورد و به همراه تمامی اطلاعات مربوط به نمره گذاری، تفسیر، روایی و پایایی و … در قالب جداول زیبا و آماده تکثیر ارائه گردیده است. پس از پرداخت موفق می توانید به صورت آنلاین اقدام به دانلود فایل مربوطه بپردازید.
هدف: ارزیابی عوامل تسهیل کننده یادگیری مهارت های بالینی (ویژگیهای مربیان، ارتباط مربی و دانشجو، ارتباط دانشجو و بیمار، ارتباط دانشجو و پرسنل، رضایت دانشجو از قوانین بخش، امکانات بیمارستانی و دانشگاهی، رضایت دانشجو ازنحوه آموزش توسط مربی و پرسنل، رضایت از نحوه ارائه دروس)
تعداد سوال: 25
تعداد بعد: 8
شیوه نمره گذاری: دارد
روایی و پایایی: دارد
منبع: دارد
نوع فایل: word 2007
همین الان دانلود کنید
قیمت: فقط 2900 تومان
هدف عمده مراکز آموزش مهارت های بالینی شبیه سازی یک محیط بالینی است به طوری که بتوان آموزش مهارت های بالینی را کنترل و تمرین کرد .بدیهی است این مراکز فقط مکمل محیط بالینی واقعی هستند و به هیچ عنوان جای آن را نمی گیرند .
دانشجویان به وسیله وسایل سمعی – بصری ورایانه ای ،مستندات موجود ، مدل های شبیه سازی شده و سناریوهای بالینی موجود درمرکز مهارت ها به پرورش مهارت های بالینی می پردازند .
باید توجه داشت که این مراکز مختص رشته پزشکی نیست وافراد مختلفی از رشته های گوناگون مانند فیزیوتراپیست ،ماما،کارشناسان آزمایشگاهی و روانشناسان ،به عنوان مدرس در مرکز مهارت ها حضور می یابند .
مزایای آموزش مهارت های بالینی دریک مرکز مهارت بالینی چیست ؟
- درمرکز مهارت ها می توان پیچیدگی یادگیری را کنترل کرد .
- در مرکز مهارت ها انجام مهارت می تواند تکرار شود.
- اشتباه در مراکز مهارت ها قابل پذیرش است ولی روی بیمار واقعی نه .
- آموزش درمرکز مهارت ها وابسته به بیمار نیست .
- آموزش مهارت ها درمرکز مهارت ها باعث یادگیری استاندارد ” رویه های انجام مهارت ” می شود .
- کاهش استرس مدرسان ،استادان و دانشجویان در آموزش و فراگیری مهارت ها ( به دلیل واقعی نبودن بیماران ) از مزایای دیگر این مراکز است .
- یادگیری دراین مراکز می تواند به صورت خودآموزی و یادگیری فعال صورت گیرد .
- این مراکز باعث کم تر شدن بدبینی نسبت به مراکز آموزشی – درمانی می شوند .
به این ترتیب مراکز آموزش مهارت های بالینی ،پلی بین آموزش در کلاس درس تئوری ومحیط کلینیکی هستند
از مراکز مهارت ها می توان به طور بالقوه درموارد زیر استفاده کرد:
· آموزش مهارت های بالینی : مانند بخیه زدن ،سونداژ، CPR
· آموزش مهارت های ارتباطی : مانند ارتباط پزشک وبیمار ،ارتباط پزشک با همکاران و کارکنان وآموزش بیماران
· آموزش مداوم پزشکان
· تحقیقات آموزشی (Educational Research)
· خود آموزی
· تولید مواد کمک آموزشی
· برگزاری امتحانات عملی