پرسشنامه عوامل بازدارنده یادگیری مهارت های بالینی

این پرسشنامه استاندارد از نوع فایل ورد و به همراه تمامی اطلاعات مربوط به نمره گذاری، تفسیر، روایی و پایایی و … در قالب جداول زیبا و آماده تکثیر ارائه گردیده است. پس از پرداخت موفق می توانید به صورت آنلاین اقدام به دانلود فایل مربوطه بپردازید.

هدف: ارزیابی عوامل تسهیل کننده یادگیری مهارت های بالینی (ویژگیهای مربیان، ارتباط مربی و دانشجو، ارتباط دانشجو و بیمار، ارتباط دانشجو و پرسنل، رضایت دانشجو از قوانین بخش، امکانات بیمارستانی و دانشگاهی، رضایت دانشجو ازنحوه آموزش توسط مربی و پرسنل، رضایت از نحوه ارائه دروس)
تعداد سوال: 25
تعداد بعد: 8
شیوه نمره گذاری: دارد
روایی و پایایی: دارد
منبع: دارد
نوع فایل: word 2007

همین الان دانلود کنید

قیمت: فقط 2900 تومان

خرید فایل

پرسشنامه عوامل بازدارنده یادگیری مهارت های بالینی

هدف عمده مراکز آموزش مهارت های بالینی شبیه سازی یک محیط بالینی است به طوری که بتوان آموزش مهارت های بالینی را کنترل و تمرین کرد .بدیهی است این مراکز فقط مکمل محیط بالینی واقعی هستند و به هیچ عنوان جای آن را نمی گیرند .

دانشجویان به وسیله وسایل سمعی – بصری ورایانه ای ،مستندات موجود ،  مدل های شبیه سازی شده و سناریوهای بالینی موجود درمرکز مهارت ها به پرورش مهارت های بالینی می پردازند .

باید توجه داشت که این مراکز مختص رشته پزشکی نیست وافراد مختلفی از رشته های گوناگون مانند فیزیوتراپیست ،ماما،کارشناسان آزمایشگاهی و روانشناسان ،به عنوان مدرس در مرکز مهارت ها حضور می یابند .

 مزایای آموزش مهارت های بالینی دریک مرکز مهارت بالینی چیست ؟

  • درمرکز مهارت ها می توان پیچیدگی یادگیری را کنترل کرد .
  • در مرکز مهارت ها انجام مهارت می تواند تکرار شود.
  • اشتباه در مراکز مهارت ها قابل پذیرش است ولی روی بیمار واقعی نه .
  • آموزش درمرکز مهارت ها وابسته به بیمار نیست .
  • آموزش مهارت ها درمرکز مهارت ها باعث یادگیری استاندارد ” رویه های انجام مهارت ” می شود .
  • کاهش استرس مدرسان ،استادان و دانشجویان در آموزش و فراگیری مهارت ها ( به دلیل واقعی نبودن بیماران ) از مزایای دیگر این مراکز است .
  • یادگیری دراین مراکز می تواند به صورت خودآموزی و یادگیری فعال صورت گیرد .
  • این مراکز باعث کم تر شدن بدبینی نسبت به مراکز آموزشی – درمانی   می شوند .

به این ترتیب مراکز آموزش مهارت های بالینی ،پلی بین آموزش در کلاس درس تئوری ومحیط کلینیکی هستند

از مراکز مهارت ها می توان به طور بالقوه درموارد زیر استفاده کرد:

·       آموزش مهارت های بالینی : مانند بخیه زدن ،سونداژ، CPR

·       آموزش مهارت های ارتباطی : مانند ارتباط پزشک وبیمار ،ارتباط پزشک با همکاران و کارکنان وآموزش بیماران

·       آموزش مداوم پزشکان

·       تحقیقات آموزشی (Educational Research)

·       خود آموزی

·       تولید مواد کمک آموزشی

            ·       برگزاری امتحانات عملی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.