این پرسشنامه استاندارد از نوع فایل ورد و به همراه تمامی اطلاعات مربوط به نمره گذاری، تفسیر، و … در قالب جداول زیبا و آماده تکثیر ارائه گردیده است. پس از پرداخت موفق می توانید به صورت آنلاین اقدام به دانلود فایل مربوطه بپردازید.
هدف: بررسی تاثیر نگرش برند و تبلیغات شفاهی الکترونیکی بر تمایل مشتریان در انتخاب خدمات بانکی (نگرش برند، هویت برند، ارزش برند مبتنی بر مشتریان، تبلیغات شفاهی الکترونیکی، تمایل مشتریان در انتخاب خدمات بانکی)
تعداد سوال: 30
تعداد بعد: 6
شیوه نمره گذاری: دارد
منبع: محقق ساخته (سفارش)
نوع فایل: word 2007
همین الان دانلود کنید
قیمت: فقط 27000 تومان
تبلیغات شفاهی به عنوان یکی از بانفوذترین منبع انتقال اطلاعات به رسمیت شناخته شده است. پیشرفت فناوری اطلاعات و ظهور سایتهای شبکههای اجتماعی آنلاین راه و روش انتقال اطلاعات را تغییر داده است. تبلیغات شفاهی الکترونیکی عرصه نوظهوری است که در آن، مصرف کنندگان تجارب وارزیابیهای خود از برندها و محصولات مختلف مانند گوشی تلفن همراه را از طریق کانالهای ارتباطی آنلاین به اشتراک میگذارند.
تاثیرات تبلیغات شفاهی الکترونیک در جوامع مجازی
مشارکت مصرف کنندگان در جوامع مجازی نه تنها باعث تبلیغات شفاهی الکترونیک می شود بلکه؛
- اشتراک گذاری علایق،
- احساسات و
- تجربیات آنها میشود،
بنابراین می تواند بر رفتار خرید سایرین از طریق تبلیغات شفاهی الکترونیک تأثیر گذار باشد.
در این میان کاربران بسیار فعال (سطح بالایی از استفادة جامعه مجازی دارند) تاثیر قوی تری بر رفتار خرید مشتریان از طریق تبلیغات شفاهی الکترونیک دارند (Evans and Foxall, 2009). در یک پژوهش بازاریابی اثبات شده است؛
- اکثر مشتریان، وابسته به نظرات آنلاین سایر مصرف کنندگان برای تصمیمگیری جهت خرید محصول هستند.
به این معنا مشتریان برای خرید کالا یا خدمات نیازمند نظرات دیگر افرادی هستند که در جوامع مجازی از جمله چت روم ها و فروم نظراتشان را بیان می کنند. بنابراین، سطح استفاده از جامعه مجازی میتواند بر رفتار خرید تأثیرگذار باشد (ACNielson, 2007).
اطلاعات کاربر ساخته (User Generated Content)
نقش اطلاعات فراهم شده توسط کاربران جوامع مجازی در رفتار خرید مشتری کمتر مورد توجه محققین بازاریابی قرار گرفته است، با این حال نمی توان کتمان کرد این موضوع یک امر بسیار مهم و تاثیر گذار است (Wang, 2012). همانطور که گفته شد؛
- یکی از تاثیرات تبلیغات شفاهی الکترونیک در جوامع مجازی بر رفتار خرید مصرف کننده است.
- زیرا بسیاری از مصرف کنندگان به طور مستقیم یا غیرمستقیم در تصمیمگیری خرید به بحث و تبادل نظر های آنلاین در جوامع مجازی متکی هستند (Wang, 2012).
- بحث یا تبادل نظر آنلاین یک منبع مهم اطلاعات برای مصرف کنندگان است (Brown, 2007).
- اگر چه شباهت هایی بین رفتارهای متاثر از خرید تبلیغات شفاهی الکترونیک و سنتی وجود دارد.
- ولی تفاوتهایی چشمگیر بین این دو فرم از ارتباط شناسایی شده است (Steffes and Burgee, 2009).
مثلاً اعتبار پذیری رفتار خرید شفاهی سنتی قویاً بر فرستنده متکی است، در حالی که رفتار خرید متاثر از ارتباط شفاهی الکترونیک ابتدا به وسیله ارزشیابی فردی گیرنده مورد قضاوت قرار میگیرد. با هدف درک پیامدهای استفاده کیفی مشتری از جوامع مجازی، و در مرحله بعد این بررسی بر رفتار خرید تکیه میکند که تحت تأثیر تبلیغات شفاهی الکترونیک از طریق جوامع مجازی قرار میگیرد (King, Racherla, 2014).
از طرفی، جامعه مجازی پلتفرمی برای کاربران جهت اشتراک گذاری اطلاعات با بسیاری از مخاطبان را فراهم میکند (Kobler, 2010). در شبکه اجتماعی، تراکم شبکه بیانگر حدی است که اعضاء در یک شبکه اجتماعی با یکدیگر در ارتباط هستند (Scott, 2000).
تراکم شبکه
تراکم شبکه میتواند به وسیله کیفیت روابط بین فردی در داخل شبکه و یا به وسیله استفاده کیفی در داخل جامعه مجازی تعیین شود. بررسیهای محققین در زمان های مختلف پارک[1] در سال 2012 میلادی و ریگان و مک اویلی[2] در سال 2003 میلادی نشان داد، هیجانات مثبت بین کاربران آنلاین یک شبکه متراکم تر که اطلاعات بیشتری بین اعضای آن به اشتراک گذاشته میشود ایجاد می گردد، چون آنها احساس خوبی درباره تقسیم رویداد ها و خواندن شرح حال دیگران دارند. بنابراین استفاده از جامعه مجازی میتواند احساسات مثبت کاربران (یا منفی) را شکل دهد. بر اساس تحقیقات بران[3] در سال 2007 و استفس و بارگی[4] در سال 2009 میلادی می توان پی برد این دو دانشمند بر این عقیده هستند که یک رابطه بین پیوند های اجتماعی افراد و رفتار آنها وجود دارد. پیوندهای قوی در جوامع مجازی میتواند بر تصمیمات خرید افرادی که نظرات فراهم شده توسط سایر اعضاء را ملاحظه میکنند، تأثیرگذارد. این بررسی نشان می دهد یک رابطه بین استفاده از جوامع مجازی و رفتار خرید وجود دارد. در پرتو این منطق، می توان به یک رابطه معنا دار بین استفاده از جامعه مجازی و رفتار خرید دست یافت. از طرف دیگر، تحقیقات پیرامون استرس در زندگی بیان میکند پیامدهای مثبت و تأیید اجتماعی میتواند استرس در زندگی افراد را کاهش دهد (Cohen and Hoberman, 1983). برای مثال یک مشتری که جدیدترین نسخه یک برنامه نرم افزاری را خریداری می کند، ممکن است مشکلاتی در نصب آن وجود داشته باشد، و او تصمیم به خواندن راهنما کند و سعی در برطرف کردن مشکل به طور فردی نماید، و یا مشتری ممکن است در صدد پشتیبانی اجتماعی با درخواست کمک از جانب دوستان یا از بخش و اداره تکنولوژی بر آید، تا آنها مشکل را حل و فصل کنند. پشتیبانی اجتماعی موجود برای چنین محصولاتی که در مثال ذکر شد، در این زمینه به عنوان یک مکانیسم مقابله با استرس برای افراد لحاظ میشود.
پیامدهای تبلیغات شفاهی