این پرسشنامه استاندارد از نوع فایل ورد و به همراه تمامی اطلاعات مربوط به نمره گذاری، تفسیر، و … در قالب جداول زیبا و آماده تکثیر ارائه گردیده است. پس از پرداخت موفق می توانید به صورت آنلاین اقدام به دانلود فایل مربوطه بپردازید.
هدف: ارزیابی عوامل مؤثر بر عملكرد معلم الكترونيكي (دانش تخصصي، فناوري، مديريت و رهبري، تسلط به پداگوژي، شخصيت)
تعداد سوال: 25
تعداد بعد: 5
شیوه نمره گذاری: دارد
منبع: محقق ساخته (با اقتباس از مقاله)
نوع فایل: word 2007
همین الان دانلود کنید
قیمت: فقط 3900 تومان
تعریف معلم الکترونیک
به عبارت ساده آمورش الكترونیكی به ما قدرت یادگیری خارج از محیط فیزیكی كلاس و دانشگاه را میدهد . آموزش از راه دور هم اكنون سالها است كه در دنیا متداول و رایج است . اما تركیب این نوع آموزش با اینترنت منجر به ابداع روش جدیدی از نحوه تدریس به نام e-learning شده است.
آموزش الكترونیكی در عین حال كه بسیار موثر و كار آمد است از لحاظ تجاری نیز مقرون به صرفه است و به سرعت قابل دسترسی برای تمامی افراد از هر قشر و موقعیتی می باشد . یكی از نكاتی كه در این روش از آموزش توجه افراد بسیار زیادی را به خود جلب كرده است ، آزادی در انتخاب موضوعات و سر فصلهای مورد علاقه افراد است . در این روش هیچ كس برای آموزش حد و مرزی روشن ندارد و به راحتی میتواند به اطلاعات تمامی رشته های علمی در حداقل زمان ممكن دسترسی پیدا كند.
●روشهای اصلی آموزش الكترونیكی :
می توان از نظر كلی e-learning را به سه دسته اصلی تقسیم نمود .
۱ ـ یادگیری شخصی : در این روش شخص خود رشته مورد علاقه خود را انتخاب كرده و در اینترنت به جستجو و تحقیق در مورد آن می پردازد و سوالات خود را از استادان رشته ها به صورت غیر مستقیم می پرسد .
۲ ـ یادگیری جمعی : در این روش گفتگو اینترنتی ( chat ) نقش بزرگی را بازی می كند . با استفاده از این شیوه شاگردان به طور همزمان در اینترنت حضور پیدا خواهند كرد و در مورد یك موضوع درسی بحث و گفتگو خواهند كرد. یك نفر در این بحث نقش مدیر و راهنما را بازی خواهد كرد و نكات و سوالات را برای بحث و گفتگو مطرح خواهد نمود.
۳ ـ كلاسهای مجازی : این روش كه بهترین و موثرترین شیوه آموزش الكترونیك به شمار می آید، برپایه فناوری كنفراس های ویدئویی شكل گرفته است . در این روش معلم و شاگرد تصویر یكدیگر را دیده و به صحبت و تبادل نظر می پردازند.