پرسشنامه بررسی عوامل مؤثر بر کاهش هزینه های دانشگاه از دیدگاه کارکنان

این پرسشنامه استاندارد از نوع فایل ورد و به همراه تمامی اطلاعات مربوط به نمره گذاری، تفسیر،  و … در قالب جداول زیبا و آماده تکثیر ارائه گردیده است. پس از پرداخت موفق می توانید به صورت آنلاین اقدام به دانلود فایل مربوطه بپردازید.

هدف: ارزیابی عوامل مؤثر بر کاهش هزینه های دانشگاه از دیدگاه کارکنان (هدفمند کردن فعالیت ها، ساماندهی نیروی انسانی، مکانیزه کردن سیستم ها، اعمال نظارت و کنترل، کوچک سازی دانشگاه)

تعداد سوال: 25

تعداد بعد: 5

شیوه نمره گذاری: دارد

روایی و پایایی: دارد

منبع: دارد

نوع فایل: word 2007

همین الان دانلود کنید

قیمت: فقط 3900 تومان

خرید فایل

پرسشنامه بررسی عوامل مؤثر بر کاهش هزینه های دانشگاه از دیدگاه کارکنان

ر سال هاي اخير مديريت هزينه هاي دانشگاه آزاد اسلامي به يک مساله حياتي تبديل شده است. مطالعه حاضر تاثير پنج عامل هدفمند کردن فعاليت ها، ساماندهي نيروي انساني، مکانيزه کردن سيستم ها، اعمال نظارت و کنترل و کوچک سازي دانشگاه را بر کاهش هزينه ها بررسي نموده است.

راهکارهای مدیریت کاهش هزینه

۱. کنترل هزینه های جاری

اولین راهکار در مدیریت کاهش هزینه نسبت به هزینه های روزمره شرکت بی توجه نباشد. کلیه فاکتور ها را نزد خود نگه دارید و دلایل خرید کالا ها را یادداشت نمایید.

طی یک دوره کاری ماهانه یا هفته ای همه هزینه های انجام شده را بررسی نمایید و اولویت بندی کنید و هزینه های اضافی را حذف کنید.

۲. مدیریت هزینه تامین منابع

بهتر است در پایان هر سال هزینه هایی که در رابطه با تامین منابع انجام داده ایم را مورد بازبینی قرار دهیم، لیستی از تامین کنندگان خود تهیه کرده و آنها را اولویت بندی کنیم، شاید بهتر باشد اگر برخی از منابع خود را از یک تامین کننده تامین کنیم گامی در جهت کاهش هزینه ها برداشته باشیم

۳. همیشه در بین تامین کنندگان چالش ایجاد کنید

هیچوقت این باور را در تامین کننده به وجود نیاورید که شما به آنها نیازمند هستید. حتی اگر اینطور باشد این حالت نباید در چهره شما نمایان شود. به تامین کنندگان منابع خود این تذکر را بدهید که افراد دیگری نیز حضور دارند که مایل به همکاری با شما هستند. در این چالش دور از مطلب سخن نگویید همیشه گزینه هایی را برای خود داشته باشید که در صورت واکنش تامین کننده بتوانید صحبت های خود را عملی کنید.

۴. کنترل موجودی انبار

یکی از مهمترین عوامل هزینه های سازمان هزینه های موجود به انبارداری کالا می باشد. همیشه کالا هایی که در انبار نگهداری می شوند هزینه هایی جهت نگهداری آنان بر شرکت تحمیل می شود. همچنین نگهداری بیش از حد کالا در انبار موجب افت کیفیت و حتی ارزش آن خواهد شد. سعی کنید منابع مورد نیاز خود را با توجه به موجودی انبار به روز خریداری کنید هزینه های ناشی از انبارداری را کاسته و هزینه های درحال گردش که برای سازمان سود آور می باشد را افزایش دهید.

مدیریت کاهش هزینه

۵. حق العمل کاری

اگر لازم بود برای منابع انسانی خود حقوقی مشخص در نظر نگیرید. به عنوان مدیر گاهی بهتر است حقوق کارکنان را بر مبنای کاری که انجام می دهند در نظر بگیرید. مثلا برای آنان کارهای به اصطلاح کنترات را در نظر بگیرید یا مبنای حقوق آنان ساعت کاری مفید آنان در سازمان باشد.

۶. هزینه های مربوط به تکنولوژی

گاهی با توجه به شرایط بازار و خروج شرکت از بحران و یا توسعه کاری، شرکت نیاز می داند که تکنولوژی جدیدی را به سازمان اضافه نماید. این کار بسیار هزینه بر خواهد بود. بهتر است به جای خرید تکنولوژی در ابتدا آن را به صورت استیجاره ای در اختیار بگیریم زمانی که شرکت به سود دهی رسید و تولید آن محصول برای شرکت توجیه داشت اقدام به خرید آن نماییم. با این کار در صورت عدم تامین خواسته های ما سرمایه زیادی را از دست نداده باشیم.

۷. ایجاد حس تعهد در کارکنان

به عنوان مدیر رابطه نزدیکی با کارکنان خود داشته باشید، حرف های آنان را بشنوید و به خواسته های آنان اهمیت دهید. حسی در کارکنان خود ایجاد کنید تا آنان شما را از خود بدانند و نسبت به کاری که انجام می دهند میل و رغبت داشته باشند. این امر بسیاری از هزینه های سازمان را کاهش می دهد. افزایش اعتماد به نفس کارکنان، جلوگیری از فرار در حین کار، تلاش در حفظ تکنولوژی سازمان، کاهش هزینه های اضافی از جمله فواید این کار می باشد.

۸. آموزش

آموزش برای کارکنان باید به درستی صورت پذیرید، چرا که آموزش های نامناسب خسارات زیانباری برای شرکت به همراه خواهد داشت. کارکنان باید نسبت به کار خود کاملا توجیه شده باشند و نقاط امن و خطرناک کار خود را بشناسند، شیوه های درست کار خود را بشناسند تا هزینه های ناشی از بی دقتی در کار را کاهش داده باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.