این پرسشنامه استاندارد از نوع فایل ورد و به همراه تمامی اطلاعات مربوط به نمره گذاری، تفسیر، و … در قالب جداول زیبا و آماده تکثیر ارائه گردیده است. پس از پرداخت موفق می توانید به صورت آنلاین اقدام به دانلود فایل مربوطه بپردازید.
هدف: بررسی عوامل ایجاد کننده نوآوری سازمانی در مدرسه در سه بعد فرهنگی، ساختاری و انسانی
تعداد سوال: 24
شیوه نمره گذاری و تفسیر نتایج: دارد
روایی و پایایی: دارد
منبع: ساعتچی. محمود ، کامکاری. کامبیز، عسکریان. مهناز . آزمونهای روان شناختی . نشر ویرایش . 1389
همین الان دانلود کنید
قیمت: فقط 1900 تومان
نوآوري در سازمانها
در حالي كه خلاقيت و نوآوري، هدفهاي عملياتي كليدي براي سازمانهاي پيشتازي چون شركت تري ام[1] (سازنده يادداشتهاي چسبان[2] معروف) هستند، بسياري از سازمانها وجود دارند كه بايد نوآوري كنند، اما نمي توانند. تغييرات شگرفِ اقتصادي، سياسي و اجتماعي همچنان از ويژگيهاي عمدة دنيا به طور كلي به شمار مي آيند و مديران در اين سازمانها بايد نوآوري راتشويق و حمايت كنند و به آن دست يابند. ما ميتوانيم چهار عنصر اساسي را در نوآوري سازماني به شرح ذيل توصيف كنيم:
1- خـلق انديـشه[3]– دانـش جديـد در پيـرامون كشـفيات اسـاسي، گستـرش دانستههاي موجود، يا خلاقيت خود جوش به واسطة ابتكار فردي و ارتباطات با ديگران شكل مي گيرد.
2- آزمون تجربي مقدماتي[4]– انديشه ها مقدمتاً در بحث با ديگران، ارجاع به مشتريان، ارباب رجوع، يا كارشناسان فني معرفي و يا به صورت مدل اوليه يا نمونه، آزموده مي شوند.
3- تعيين انجام پذيري[5]– عملي بودن و ارزش مالي به صورت بررسيهاي رسميِ انجام پذيري، صورت مي گيرد كه هزينه ها و فوايد بالقوه و همچنين بازارهاي بالقوه و كاربردها را نيز تعيين مي كند.
4- كاربرد نهايي[6]– محصول جديد نهايتاً به صورت تجاري در مي آيد يا در بازار به معرض فروش گذاشته ميشود، يا فرايند تازهاي به عنوان قسمتي از عمليات روزمره اعمال مي شود.
هر يك از اين مراحل ارتباط خاصي با يك فعاليت مهم كسب و كار دارد كه نوآوري تجاري[7] خوانده ميشود. اين فرايند تبديل انديشههاي نو به محصول يا فرايندهايي است كه ميتواند در فروش، سود، يا هزينهها تفاوت به وجود آورد. يكي از ويژگيهاي مهم نوآوريِ سازماني اين است كه كل فرايند بايد به نيازهاي سازمان و بازارش مربوط باشد. انديشههاي نوبه تنهايي براي تضمين موفقيت در اين زمينه كافي نيستند. آنها بايد به منظور كمك به عملكرد سازماني به طور مؤثر به اجرا درآيند.
در شركت رابرميد[8] كه يكي از شركتهاي بسيار پرطرفدار آمريكايي است، هدف، اقلاً يك انديشة نو براي محصول تازه در هر روز است.