ین پرسشنامه استاندارد از نوع فایل ورد و به همراه تمامی اطلاعات مربوط به نمره گذاری، تفسیر، و … در قالب جداول زیبا و آماده تکثیر ارائه گردیده است. پس از پرداخت موفق می توانید به صورت آنلاین اقدام به دانلود فایل مربوطه بپردازید.
هدف: ارزیابی استراتژی بازاریابی سبز از ابعاد مختلف (محصول سبز، قیمت سبز، ترفیع سبز، طراحی سبز، کاهش ضایعات، ائتلاف سبز، فعالیت اجتماعی، فعالیت زیست محیطی)
تعداد سوال: 31
تعداد بعد: 8
شیوه نمره گذاری: دارد
تفسیر: دارد
روایی و پایایی: دارد
منبع: دارد
نوع فایل: word 2007
همین الان دانلود کنید
قیمت: فقط 2900 تومان
تعریف مفهومی متغییر پرسشنامه :
انجمن بازاریابی آمریکا بازاریابی سبز را به عنوان مطالعه و بررسی جنبههای مثبت و منفی فعالیتهای بازاریابی در آلودگی، تهی سازی (کاهش) انرژی و کاهش منابع انرژی تعریف میکند(کومار و همکاران،۲۰۱۵). این تعریف سه جز کلیدی را در خود دارد:
آن یک زیر مجموعه از کل فعالیت بازاریابی هست، هم تأثیرات مثبت و هم منفی فعالیتها بررسی میکند و یک طیف کوچکی از موضوع محیطی مورد بررسی هست. نوع انسان خواستههای نا محدود دارد و منابع در روی زمین محدود هست بازاریابی سبز به اینکه چطور فعالیتهای بازاریابی به استفاده از این منابع محدود، همچنین ارضای نیاز مصرف کنندگان، هم شخصی و هم صنعتی و دستیابی به اهداف سازمانی نگاه میکند.
مفهوم بازاریابی سبز یک فرایند تجاری است که نگرانی مصرف کنندهها را با حفظ و نگهداری محیط طبیعی در نظر میگیرد. بازاریابی سبز که قبلاً و اساساً براساس موقعیت زیست محیطی بود به موضوعات زیست محیطی بود به موضوعات پایدارتر در تلاشهای بازاریابی تغییر مییابد و تمرکز اصلی در موقعیت محیطی و اقتصادی – اجتماعی است. با این حال، بازار سبز به عنوان بخشی از بخشهای بازار درباره سبز بودن مصرف کننده تعیین میشود.
تعریف عملیاتی متغییر پرسشنامه
در این پژوهش منظور از استراتژی بازاریابی سبز نمرهای است که کارکنان به سوالات ۲۳ گویه ای پرسشنامه استراتژی بازاریابی سبز میدهند.