آزمون حافظه بینایی ژان – لوئی سلیه

این پرسشنامه استاندارد از نوع فایل پی دی اف و به همراه تمامی اطلاعات مربوط به نمره گذاری و ابعاد در قالب جداول زیبا و آماده تکثیر ارائه گردیده است.

هدف: ارزیابی میزان قابليت شبکه سازی شرکت

تعداد سوال: 6

تعداد بعد: 1

شیوه نمر گذاری: دارد

تفسیر: دارد

روایی و پایایی: دارد

منبع: دارد

نوع فایل: word 2007

همین الان دانلود کنید

قیمت: فقط 1500 تومان

خرید فایل

حافظه بینایی توانایی به خاطر سپردن آنچه دیده ایم و همچنین به یاد آوردن تصاویر بینایی اشیا، اشکال، سمبل ها و حرکات، هم بصورت مجزا و هم بصورت متوالی است.

حافظه بینایی مهارت پایه ای برای یادگیری بوده و ارتباط تنگاتنگی با دیگر اشکال حافظه (شنوایی،لامسه و حرکتی) دارد. همچنین وجود این مهارت برای کپی کردنِ دقیق تکالیف ضروری است.

ترتیب حروف در کلمات و کلمات در جمله ها، بخشی از فرایند رمز یابی بینایی در خواندن و نوشتن می باشد. بنابراین،مشکلات کودکان در خواندن و نوشتن ممکن است ناشی از اختلال در حافظه بینایی باشد.


آزمون حافظه بینایی ژان – لوئی سلیه

علایم مرتبط با ضعف حافظه بینایی در کودکان

کودکانی که در حافظه بینایی مشکل دارند، ممکن است در موارد زیر با مشکلاتی روبرو گردند:

  • ریاضی: به یاد آوردن اشکال اصلی، ترتیب اعداد، روش های حل مسئله و جدول ضرب
  • یادگیری الگوهای نوشتاری و شکل حروف
  • یادداشت برداری از تخته یا کتاب، تطبیق حروف و اعداد
  • انجام توالی های حرکتی در بازی ها و فعالیت های فیزیکی
  • مرتب نمودن تصاویر برای قصه گفتن
  • ترتیب حروف الفبا
  • ادامه دادن فعالیت ها و تکمیل آن ها
  • بازی با وسایل ساختنی و الگوبرداری از روی یک مدل یا سازه، ساختن ماکت و تکمیل پازل ها
  • فعالیت های روزمره مثل لباس پوشیدن، شروع کردن و انجام یک فعالیت

فعالیت هایی جهت بهبود حافظه بینایی

  • یادداشت برداری از روی تابلو در بازه زمانی معین
  • تمرین پوشیدن لباس ها در یک توالی صحیح؛ با استفاده از کارت های تصویری
  • کودک را تشویق کنید تا اتفاقات روزانه را به تصویر بکشد و آن ها را مرور کند.
  • در زمانی کوتاه اشیایی به کودک نشان دهید و سپس آنها را مخفی کنید و از کودک بخواهید سریعا الگوی آنها را تکرار کند.
  • الگویی با مهره ها، لگوها و … بسازید،سپس ترتیب آنها را به هم بزنید و از کودک بخواهید دوباره آنها را مرتب کند.
  • یکی از وسایل کودک را پنهان کنید و سپس بپرسید چه چیزی گم شده؟
  • مسیری با مانع بسازید و از کودک بخواهید ترتیب آن را بیاد آورد.
  • از کودک بخواهید از پنجره بیرون را نگاه کند و سه چیز را که دیده است، بیاد آورد.
  • تصویر شلوغی به کودک نشان دهید و از او بخواهید تا جزئیات آن را به یاد آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.