پرسشنامه ارتباط با دوستان و همسالان (رازقی و همکاران، 1396)

این پرسشنامه استاندارد از نوع فایل ورد و به همراه تمامی اطلاعات مربوط به نمره گذاری، تفسیر، و … در قالب جداول زیبا و آماده تکثیر ارائه گردیده است. پس از پرداخت موفق می توانید به صورت آنلاین اقدام به دانلود فایل مربوطه بپردازید.

هدف: سنجش میزان ارتباط با دوستان و همسالان

تعداد سوال: 25
شیوه نمره گذاری: دارد

تفسیر نتایج: دارد

روایی و پایایی: دارد

منبع: دارد

نوع فایل: word 2007

همین الان دانلود کنید

قیمت: فقط 2900 تومان

خرید فایل

پرسشنامه ارتباط با دوستان و همسالان (رازقی و همکاران، 1396)

تاثیرات روابط با دوستان و همسالان در رشد اجتماعی_عاطفی کودک و نوجوان1: روابط با دوستان و همسالان، نقش مهمی در رشد اجتماعی- عاطفی کودکان وایفا می کند روابط با دوستان، شامل روابط متقابل ودونفره است و صرفا شامل پذیرش صرف در گروه همسالان نمی باشد.

کودکان محبوب و پرطرفدار، نسبت به کودکان طردشده، گرایش دارند که دوستان صمیمی بیشتری داشته باشند. با این حال، برخی کودکان پرطرفدار، ممکن است هیچ دوست صمیمی نداشته باشند، و برخی کودکان طردشده، ممکن است یک یا چند دوست صمیمی داشته باشند.
سه ویژگی مساله روابط با دوستان را از مساله وضیعت پذیرش در گروه همسالان متمایز می سازند:

1.شباهت

2. رابطه متقابل:رابطه متقابل یعنی توافق در رابطه با دوستان

3.  تعهد

دوستان اغلب در زمینه سن، جنسیت، و جایگاه اجتماعی اقتصادی شبیه به هم هستند، گرچه ممکن است استثناهایی برای هر یک از این خصوصیات وجود داشته باشد. رابطه متقابل درکودکان کم سن، عینی است: دوستان چیزهای مشابهی را دوست دارند، با هم بازی می کنند، اسباب بازی هایشان را به یکدیگر می دهند، به نوبت کار را انجام می دهند، و یکدیگر را نمی زنند یا فحش نمی دهند. رابطه متقابل برای نوجوانان، انتزاعی تر وروانشناختی تر میشود:

دوستان، افکار و احساس های خصوصی و همچنین علایق و فعالیت ها یشان را با هم در میان می گذارند، و وفادار، قابل اعتماد، و صادق هستند.
با بزرگتر شدن کودکان، گروههای همسال نیز به عوامل موثر مهمی درنحوه رفتار، فکر، و احساس آنان در موقعیت های اجتماعی تبدیل میگردند .پژوهش های صورت گرفته درحوزه روانشناسی رشد، نشان دهنده ارتباط معنادار بین روابط با همسالان و سازگاری اجتماعی است.خوب می باشند تعاملات اجتماعی با همسالان، عرصهای برای رشد بسیاری از مهارت های اجتماعی مهم فراهم می آورد. تعامل با همسالان برای کودکان دبستانی، فرصتی برای یادگیری تعامل متقابل و در نظر گرفتن دیدگاه های دیگرهمکاری و گفتگو وهنجارهای اجتماعی، آداب و رسوم و حل مساله به دست می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.