این پرسشنامه استاندارد از نوع فایل ورد و به همراه تمامی اطلاعات مربوط به نمره گذاری، تفسیر، و … در قالب جداول زیبا و آماده تکثیر ارائه گردیده است. پس از پرداخت موفق می توانید به صورت آنلاین اقدام به دانلود فایل مربوطه بپردازید.
هدف: ارزیابی فرصت های استفاده از شبکه های اجتماعی در سازمان از ابعاد مختلف (ارتباطات، همکاری، تعامل، مدیریت دانش، بهره وری کار)
تعداد سوال: 11
تعداد بعد: 5
شیوه نمره گذاری: دارد
تفسیر: دارد
منبع: دارد
نوع فایل: word 2007
همین الان دانلود کنید
قیمت: فقط 3400 تومان
بررسیهای اولیه ارتباط مثبت بین سرمایهگذاری در فناوری اطلاعات و عملکرد شغلی را نشان میدهند، اخیرا محققان بینش بهتر و وسیعتری را درمورد چگونگی و چرایی اثر فناوری اطلاعات بر عملکرد شغلی سازمانها به کارگرفته و دریافتهاند که این اثر به یک موضوع بدیهی برای بهبود عملکرد شغلی تبدیل شده است.
تریلیونها دلار صرف خدمات ICT به عنوان منبع عظیم انگیزش برای تحقیقاتی میشود که به دنبال درک سیستمهای اطلاعاتی هستند. وجود ارتباطات موثر و صحیح، همواره یکی از عوامل مهم موفقیت در سازمان بوده است. بدون وجود یک سیستم ارتباطی موثر مدیران و کارکنان قادر نخواهند بود وظایف خود را به درستی انجام دهند و اداره سازمان دشوار خواهد بود.
توسعه ارتباطات الکترونیکی و ماهوارهای در طرز تفکر، نحوه انجام کارها، شیوه مذاکره و به طورکلی شیوه زندگی، نسبت به گذشته تغییرات زیادی را ایجاد کرده است که این تغییرات همچنان ادامه دارند.
رشد سیستمهای اطلاعاتی با دادههای غنی به این معنا است که مدیران دیگر در حیرت و سرگردانی نیستند بلکه آنلاین و همیشه نزدیک هستند و به اطلاعات مهمی که برای تصمیمهای درست و به موقع نیاز دارند، دسترسی دارند.
سطح فناوری اطلاعات به طور خاص در حال رشد میباشد که باعث شده وضعیت زندگی مردم در سراسر جهان به طور قابلتوجهی تغییر یابد با فراتر رفتن الگوهای ارتباطی از مرزهای ملی و انتشار پرشتاب اینترنت، ماهواره و فناوریهای دیجیتالی، ارتباط همزمان میان بخشهای وسیعتری از جهان امکانپذیر شده است.
نقش عمده رسانهها در شکلدهی به افکار عمومی باعث شده که اهمیت رسانهها بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و شبكههای اجتماعی به جایگاهی بی بدیل دست یابند.
در حال حاضر، شبكههای اجتماعی مجازی به یكی از مهمترین ابزارهای ارتباطی در سطح جامعه و جهان تبدیل شده و از شهرت فراوانی برخوردار است .
شبكههای اجتماعی مجازی، مكانهایی هستند كه در آنها افراد فرصت مییابند خود را معرفی نموده، ویژگیهای شخصیتی خود را بروز داده و با سایرین ارتباط برقرار كرده و روابط خود را حفظ نمایند
این شبکهها به طور بالقوه، چه در سطح روابط بین فردی و چه در سطح روابط اجتماعی، توانایی ایجاد تغییرات اساسی در زمینه زندگی اجتماعی هر فرد را دارند . همانطور که سازمانها در انجام وظایف خود بیشتر به فناوری اطلاعات و ارتباطات وابسته میشوند، باید به طور موثر در فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطی نفوذ کرده و از مزایای آن مانند ارتقاء عملکرد شغلی استفاده کنند.
سازمانها باید نقش شبکههای اجتماعی در به حداکثر رساندن مزایای فناوری اطلاعات و ارتباطات را در نظر بگیرند. زمانی که کارکنان شبکههای آفلاین خود را کاهش میدهند، ممکن است شبکههای آنلاین خود را گسترش دهند، به این دلیل که آنها قادر به حل همه مشکلات خود از طریق ارتباطات رو در رو نیستند.
بنابراین، به منظور درک صحیح مزایای فناوری اطلاعاتی و ارتباطاتی، کارکنان نیازمند توسعه هر دو شبکه آنلاین و آفلاین میباشند. یکی از چالشبرانگیزترین جنبههای جهانیشدن، جنبه فرهنگی آن است. فرهنگ یکی از واژههای پیچیدهای است که تاکنون در علوم اجتماعی، مورد بررسی بسیاری قرار گرفته است. برقراری ارتباط به زمینههای فرهنگی مناسب نیاز دارد که بدون وجود این زمینههای فرهنگی، ارتباطی شکل نمیگیرد.
یکی از جنبههای مثبت پدیده جهانی شدن، یکی شدن فرهنگ ملتها میباشد که حاصل پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتباطات و نفوذ و گسترش شبکههای اجتماعی و ماهوارهای است. با این وجود توجه اندکی به فرایندهای سطح فردی درگیر در ایجاد و نگهداری فرهنگ سازمانی و چگونگی تاثیرگذاری این فرایندها بر فرهنگ ملتی که سازمان در آن فعالیت میکند، انجام شده است .
تحقیقات موسسه دلویت مربوط به بخش افزایش بهرهوری در محیط کاری با شبکههای اجتماعی سازمانی نشان میدهد که استفاده از شبکههای اجتماعی در حیطه یک سازمان میتواند باعث به وجود آمدن همکاری و تعامل در سطوح کسبوکاری شود.
یک شبکه اجتماعی سازمانی میتواند کارمندان، شرکا و مشتریان یک سازمان را در یک محیط یکپارچه قرار دهد که با هم به فعالیتهای اقتصادی میپردازند.
این شبکههای اجتماعی میتوانند در اینترانت سازمان، در نقش یک حمایت کننده از کارمندان سازمان یا حتی در اکسترانت سازمانها و اینترنت برای تسهیل عملیات بازاریابی و پررنگ شدن نقش کاربران نهایی استفاده شود.
با این فرض که اعضای این شبکهها همیشه از آخرین اخبار سازمان مطلع هستند، عضویت در آنها میتواند جنبه اطلاعرسانی و کنترل کنندگی نیز داشته باشد.
با توجه به آمار و ارقام منتشر شده توسط نهادهای تحقیقاتی در مورد تأثیر استفاده از شبکههای اجتماعی سازمانی بر محیط کار، اهمیت بهرهگیری از این زیرساخت تعاملی آشکار میشود.
کمک به رشد شبکههای اجتماعی داخلی منجر به رشد شبکههای اجتماعی سازمانی در شرکتها، سازمانها، بنگاههای اقتصادی و… میشود که با فرهنگسازی مناسب میتواند بهبود موثری در بازدهی کسبوکارها و رشد اقتصادی داشته باشد.