این پرسشنامه استاندارد از نوع فایل ورد و به همراه تمامی اطلاعات مربوط به نمره گذاری، تفسیر، و … در قالب جداول زیبا و آماده تکثیر ارائه گردیده است. پس از پرداخت موفق می توانید به صورت آنلاین اقدام به دانلود فایل مربوطه بپردازید.
هدف: ارزیابی میزان رضایت استفاده کنندگان از سیستم حمل و نقل عمومی (خدمات، سرعت، رفتار رانندگان، کیفیت فیزیکی اتوبوس)
تعداد سوال: 17
تعداد بعد: 4
شیوه نمره گذاری: دارد
تفسیر نتایج: دارد
منبع: دارد
نوع فایل: Word 2007
همین الان دانلود کنید
قیمت: فقط 3900 تومان
ه مرور زمان و با افزایش تقاضای سفر تمایل به استفاده از وسایل نقلیه شخصی در بسیاری از کشورهای دنیا افزایش یافت (الاوی و همکاران، 2003: 231-217).که این امر را میتوان ناشی از جذابیت استفاده از اتومبیل شخصی و ویژگیهای خاص آن دانست (پیو، 1980: 34-27).با استفاده روز افزون از وسایل نقلیه شخصی روز به روز بر مشکلات انسان شهری افزوده شد. آلودگیهای زیست محیطی، اتلاف مدت زمان طولانی در ترافیکهای شهری و… موجب شد تا مسئولان شهری به فکر چارهای برای حل این مشکل بر آیند. در حال حاضربیشتر این مگالاپلیسها در حال تجربه کردن تغییراتی در الگوی و شیوه حمل و نقلی هستند (گاکنهایمر، 1999 و خیستی، 1993). در این راستا برنامه ریزان و سیاستمداران شهری در تلاشندتابرای این سوال که چگونه چنین رشد سریع شهری را میتوان در غالب یک سیستم حمل و نقل پایدار هدایت کرد، پاسخی مناسب یابند. به همین منظور ایجاد جذابیت در استفاده از سیستمهای حمل و نقل عمومی و سطح بالای خدمات رسانی به همراه تامین نیازهای متفاوت مسافران از جمله مهترین راهکارها در این زمینه است (اولیور، 1980: 469-460). حمل و نقل عمومی با استفاده از اتوبوس بخش مهمی از اهداف پروژههای برنامهریزی حمل و نقل است، به ویژه اینکه حمل و نقل عمومی از پویایی و تحرک حمایت می کند و بسیاری از مشکلات ناشی از استفاده از اتومبیلهای شخصی را کاهش می دهد. بدین ترتیب ایجاد یک سیستم حمل و نقل عمومی کارآمد، می تواند نقش مهمی را بالا بردن سطح کیفی زندگی شهروندان بازی کند. امروزه مهمترین چالش در شهر تهران به عنوان یکی از کلانشهرهای آسیا، ترافیک و پیامدهای منفی ناشی از آن چون ایجاد آلودگیهای صوتی، بصری و از دست دادن زمان و هدر رفت انرژی است. در این راستا مدیریت شهری تهران با ایجاد سامانههای تندرو و با اختصاص خطوط ویژه تلاش میکند تا شهروندان را به استفاده از این خدمات عمومی تشویق نمایدوتا حدی مشکلات ناشی از استفاده اتومبیلهای شخصی را کاهش دهد. این امر کاملا بدهی است تا زمانی که سطح کیفی خدمات افزایش نیابد، حمل و نقل عمومی یارای مقابله با جذابیتهای اتومبیل شخصی را ندارد. در سالهای اخیر تقریبا تمامی سازمانها، توجه بسیاری به میزان رضایت مندی از سیستم حمل و نقل عمومی از خود نشان دادهاند و این مسأله به خوبی پذیرفته شده است که حفظ مشتریان موجود نسبت به پیدا کردن مشتریان جدید کم هزینهتر است. این موضوع برای بسیاری از سازمانها دربخش دولتی، خود به تنهایی ابزاری برای سنجش میزان موفقیت یک طرح است