این پرسشنامه استاندارد از نوع فایل ورد و به همراه تمامی اطلاعات مربوط به نمره گذاری، تفسیر، و … در قالب جداول زیبا و آماده تکثیر ارائه گردیده است. پس از پرداخت موفق می توانید به صورت آنلاین اقدام به دانلود فایل مربوطه بپردازید.
هدف: ارزیابی نقش مدیریت دانش بر عملکرد سازمانی با در نظر گرفتن نقش واسط بازارگرایی و نوآوری (مدیریت دانش، بازارگرایی، نوآوری، عملکرد سازمانی)
تعداد سوال: 20
تعداد بعد: 4
شیوه نمره گذاری: دارد
منبع: محقق ساخته
نوع فایل: word 2007
همین الان دانلود کنید
قیمت: فقط 33000 تومان
بازارگرایی یکی از جنبههای فرهنگ سازمانی میباشد که در آن کارکنان بالاترین ارزش را برای سودآوری کسبوکار و نگهداری مشتری از طریق ایجاد ارزش قائلاند. بازارگرایی یک نوع هنجار رفتاری است که در سرتاسر سازمان گسترشیافته و از طریق نوآوری، پاسخگوی نیازهای حال و آتی بازار و مشتری است. سلاتر در مقالهای تحت عنوان بازارگرایی در آغاز هزاره جدید به دو نوع رفتار بازارگرایی اشاره دارد که عبارتاند از:
- رفتارهای سنتی بازارگرایی، نسل نخست بازارگرایی: شرکتهایی که رفتارهای سنتی بازارگرایی دارند، بر شناخت نیازهای اظهارشده مشتریان در بازار توجه دارند و اقدام به ساخت کالاها و ارائه خدماتی میکنند که بتواند آن نیازها را برآورده سازد. شرکتهای بازارگرابا بررسی نیازها و خواستههای مشتریان، شناخت خودشان را نسبت به آنها افزایش میدهند و میتوانند کالاها و خدمات جدید را بهتناسب بازار و مشتری ارائه دهند.
- رفتارهای مدرن بازارگرایی، نسل دوم بازارگرایی: نسل دوم شرکتهای بازارگرا، خود را متعهد به شناخت نیازهای اظهارشده و نشده مشتریان، تواناییها و برنامههای رقبا و ارزیابی اطلاعات بازار میکنند. این شرکتها دائماً از طریق آگاه ساختن سازمان و هماهنگی فعالیت بخشهای سازمان با یکدیگر، به ایجاد ارزش برتر برای مشتریان میپردازند.
شرکتهای بازارگرای نسل دوم بهطور وسیع به کنکاش بازار پرداخته، افق زمانی بلندمدت داشته و بیشتر در بازار نفوذ میکنند.
بازارگرایی، قلب تپنده بازاریابی
بازار گرایی گرایش مهم و مورد توجه امروز اکثر شرکت های موفق است.در این گرایش از بازاریابی مشتری هدف اصلی سازمان قرار میگیرد.در اصطلاح به این روش سودآوری بلند مدت هم گفت میشود.اینکه بازارگرایی گرایشی از بازاریابی است,به این معنی نیست که فقط عاملان فروش و بازاریابی به مشتری و رضایت او باید اهمیت دهند بلکه تمام افراد حاضر در سازمان باید وظیفه و هدف خود را مشتری و جلب رضایت او از راه هوشمندانه و با توجه به توانمندی های خود بدانند.
سه عامل مهم در بازارگرایی را میتوان به شکل زیر دانست :
1)تبادل اطلاعات
2)مشتری گرایی
3)شناخت رقبا
تبادل اطلاعات:تمام ارگانهای یک شرکت موظف اند برای جلب نظر مشتری اطلاعات موجود در دست خود را به تبادل مفید با دیگر واحد ها بگذارند.در پست های آینده از دو اصل مهم دیگر همراه با نمونه ای واقعی برای شما مینویسم.