این پرسشنامه استاندارد از نوع فایل ورد و به همراه تمامی اطلاعات مربوط به نمره گذاری، تفسیر، و … در قالب جداول زیبا و آماده تکثیر ارائه گردیده است. پس از پرداخت موفق می توانید به صورت آنلاین اقدام به دانلود فایل مربوطه بپردازید.
هدف: بررسی رابطه تصویر شرکت با کیفیت خدمات و وفاداری مشتریان
تعداد سوال: 24
تعداد بعد: 3
شیوه نمره گذاری و تفسیر: دارد
منبع: محقق ساخته
نوع فایل: word 2007
همین الان دانلود کنید
قیمت: فقط 19000 تومان
گاهی مفهوم تصویر برند و هویت برند به جای یکدیگر استفاده میشوند. با این که هر دو تقریبا به یک چیز اشاره دارند ولی تفاوتهای مهمی با یکدیگر دارند، چرا که تصویر برند شخصیت کلی یک برند است.
این مفهوم مجموعهای از ادراکاتی است که مشتریان نسبت به یک برند در ذهنشان شکل میگیرد. تصویر برند به نوعی اهمیت حال حاضر برند و چگونگی نگاه مشتریان به آن را نشان میدهد. صرف نظر از نکات تکنیکی، تصویر برند نشان دهنده جایگاه برند در بازار است. این در حالی است که هویت برند به مفهوم چگونگی نمایش برند در بازار توسط خود شرکت است. به عبارتی این که یک شرکت میخواهد که مشتریان چگونه به برندش نگاه کنند و آن را در ذهن تصور کنند، همان هویت برند است.
هویت برند شامل صدای برند (صدای زنگ موبایل نوکیا)، رنگ برند (رنگ آبی پپسی)، لوگو (شکل خاص لوگوی نایک) و شعار تبلیغاتی (شعار اپل: متفاوت فکر کن) است و کاملا تحت کنترل و بخشی از استراتژیهای برندینگ شرکت است و هر زمان نیاز باشد، قابل تغییر است. این در حالی است که تصویر برند همانند هویت برند قابل کنترل و قابل تغییر نمی باشد. نکته جالب اینجاست که تصویر برندی که در ذهن مشتریان نقش میبندد الزاما آن چیزی نیست که شرکت دوست دارد به عنوان هویت برند خود به نمایش بگذارد. در چنین حالتی میتوان به این نتیجه رسید که فرآیند برندسازی چندان موفق و کارا نبوده است چون میان آن چیزی که شرکت میخواهد به نمایش گذارد با آن چیزی که واقعا اتفاق افتاده است، شکاف وجود دارد. یکی از مهم ترین وظایف یک مدیر برند این است که این شکاف را درک کرده و با استفاده از بهترین استراتژیهای ارتباطی و برندینگ در جهت پر کردن آن تلاش نماید. هویت برند نشان دهنده این است که شرکتها چگونه تمایل دارند که درک و شناخته شوند در حالی که تصویر برند به نحوه ادراک مصرف کنندگان از برند اشاره دارد. هویت برند نمی تواند به طور مستقیم بر ترجیحات مصرف کننده تاثیر بگذارد ولی مصرف کنندگان با تفسیر و بررسی هویت برند آن را به تصویر برند تبدیل مینمایند و تصویر برند بر ترجیحات مصرف کننده تاثیر میگذارد.