پرسشنامه ارزش طول عمر مشتری (استاندارد)

این پرسشنامه استاندارد از نوع فایل ورد و به همراه تمامی اطلاعات مربوط به نمره گذاری، تفسیر،و … در قالب جداول زیبا و آماده تکثیر ارائه گردیده است. پس از پرداخت موفق می توانید به صورت آنلاین اقدام به دانلود فایل مربوطه بپردازید.

هدف: ارزیابی میزان ارزش طول عمر مشتری

تعداد سوال: 4

تعداد بعد: 1

شیوه نمره گذاری: دارد

تفسیر نتایج: دارد

روایی و پایایی: دارد

منبع: دارد

نوع فایل: word 2007

همین الان دانلود کنید

قیمت: فقط 1900 تومان

خرید فایل

پرسشنامه ارزش طول عمر مشتری (استاندارد)

ارزش طول عمر مشتری یعنی چه؟

این‌ که یک مشتری در طول حضور خود در تجارت شما، چه میزان سود برای شما ایجاد می‌کند را ارزش طول عمر مشتری می‌گویند.
ارزش طول عمر مشتری CLV یکی از مجموعه شاخص های کلیدی ارزیابی عملکرد در حوزه ارتباط با مشتری است. CLV سنجش میزان ارزش یک مشتری برای شرکت شماست که نه فقط براساس خریدها بلکه کل گستره روابط شما و مشتری را می‌سنجد.

ارزش طول عمر مشتری یعنی چه؟
ارزش طول عمر مشتری Customer lifetime value یعنی ارزش کلی یک مشتری در یک کسب‌وکار در کل طول دوره‌ای ارتباط مشتری با کسب‌وکار که مقیاسی مهم نیز به شمار می‌رود چون معمولا حفظ مشتری فعلی هزینه کمتری نسبت به جذب یک مشتری جدید دارد. پس با ارتباط با مشتری و افزایش ارزش مشتریان فعلی، به راحتی در کسب و کار خود به رشد می‌رسید. کسب‌وکارها با دانستن CLV می‌توانند برای جذب مشتریان جدید و نگهداشت مشتریان فعلی استراتژی داشته باشند درحالیکه حاشیه سود خود را هم حفظ کرده‌اند.

ارزش طول عمر مشتری CLV از شاخص خالص مروجان (NPS) که وفاداری مشتریان را می‌سنجد و شاخص (CSAT) یا رضایت مشتری جداست، زیرا فاکتور ملموسی چون درآمد در آن نقش دارد و مثل وفاداری و رضایت مشتری نیست.

اهمیت ارزش طول عمر مشتری در کسب‌وکار

لازم نیست شما درگیر محاسبات پیچیده شوید، فقط باید توجهتان به ارزشی باشد که مشتری طی دوره ارتباط با شما ایجاد می‌کند. با دانستن وضعیت تجربه مشتری و ارزیابی بازخوردهایی که تماس‌های کلیدی دارند می‌توانید به اهمیت زیاد ارزش طول عمر مشتری CLV پی ببرید. 

وقتی رابطه‌ای چند ساله‌ مثل اشتراک شبکه تلویزیونی یا اشتراک خط موبایل مطرح باشد، CLV مقیاس خوبی است و همچنین به راحتی می‌توان نشانه‌های اولیه نارضایتی را در آن کشف کرد. مثلا به سادگی متوجه شوید که بعد از اتمام سال اول استفاده، کمتر و کمتر از اشتراک استفاده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.