این پرسشنامه استاندارد از نوع فایل ورد و به همراه تمامی اطلاعات مربوط به نمره گذاری، تفسیر،و … در قالب جداول زیبا و آماده تکثیر ارائه گردیده است. پس از پرداخت موفق می توانید به صورت آنلاین اقدام به دانلود فایل مربوطه بپردازید.
هدف: بررسی تاثیر آمیخته بازاریابی نمایشگاه بر عملکرد نمایشگاه های تخصصی صادراتی از دیدگاه بازدیدکنندگان (مکان، ترویج، کارکنان، شواهد فیزیکی، جذابیت و گیرایی، عملکرد تصویر سازی ذهنی بازدیدکنندگان، آگاهی از شرکت و محصولات توسط بازددید کنندگان)
تعدادسوال: 35
تعدادبعد: 7
شیوه نمره گذاری: دارد
تفسیر نتایج: دارد
منبع: محقق ساخته (سفارش)
نوع فایل: word 2007
همین الان دانلود کنید
قیمت: فقط 28000 تومان
Marketing Mix چیست؟ و بررسی مدل 4P اصلی، و تحولات آن یعنی مدلهای 4E, مدلهای 8P ,7P و…
آمیزه بازاریابی، آمیخته بازاریابی یا ترکیب عناصر بازاریابی واژههایی هستند که برای ترجمه «مارکتینگ میکس» به کار رفتهاند.
اولین قدم در تهیهی برنامهی بازاریابی یا طرح کسبوکار تصمیمگیری دربارهی آمیخته بازاریابی است، چون تصمیماتی که دربارهی آمیخته بازاریابی میگیرید بر بخشبندی، تعیین بازار هدف و موقعیتیابی محصول اثرگذار است.
ترکیب بازاریابی Marketing Mix
ترکیب بازاریابی عمدتاً با مدل بازاریابی 4P، مدل بازاریابی خدمات 7P و نظریه های 4 Cs در دهه 1990 آغاز شد.
آمیختهی بازاریابی، یک ابزار شناختهشده برای استراتژی بازاریابی است.
مدل آمیخته بازاریابی که بسیاری آنرا با نام بازاریابی 4P می شناسند، ابزاری توانمند است که می تواند به بازاریابان در تعریف استراتژیهای بازاریابی کمک کند. بازاریابان از این تعریف برای تعیین پاسخ های مناسب به بخشهای مورد نظرشان در بازار استفاده می کنند.
4 پی اصلی:
- کالا یا محصول (Product)
- قیمت (Price)
- مکان عرضه یا توزيع محصول (Place)
- فعالیتهای پیشبردی و ترویج (Promotion)
آمیخته بازاریابی چهار پی یعنی: محصول مناسب را در مکان و زمان مناسب، با یک قیمت مناسب به دست مشتری برسانیم.
محصول Product:
کالا یا خدمتی که شرکت به بازار عرضه می نماید و باید در آن عواملی از جمله تنوع و کیفیت محصول، اندازه و شیوه بسته بندی و برندشرکت مد نظر قرار گیرد.
قیمت Price:
مبلغی که شرکت در مقابل محصولش از مشتری میخواهد که باید به زمان و نوع پرداخت و اعتبار مشتری دقت کند و تخفیف های مناسبتی را فراموش نکند.
محل Place:
تمام افراد و سازمان های که در ارائه محصول و خدمات شما از درب شرکت تا دست مشتری نقش دارند را شامل میشود که باید به زمان و کیفیت ارائه دقت شود.
ترویج Promotion:
کلیه اقداماتی که سازمان برای افزایش میزان خرید و درخواست خدمات خود انجام میدهد مثل: بازاریابی، تبلیغات،روابط عمومی و… را شامل میشود.
مدل 4E بازاریابی نوین
امروز 4P بازاریابی تبدیل به 4E شده است که بسیاری از شرکتها با تغییر آمیخته بازاریابی 4P به آمیخته بازاریابی 4E بسیار موافق بودهاند.
- محصول ← تجربه Experience
- مکان ← هر کجا Every place
- قیمت ← تبادل Exchange
- ترفیع ← مبلغ و متعهد Engagement/Evangelism
مدل 7P، کامل کننده مدل 4P
مدل 7P یک مدل بازاریابی است که به طور کلی در صنایع خدمات استفاده می شود.
مدل 7P علاوهبر 4 بخشی که در مدل آمیخته بازاریابی 4P داشتیم، از سه بخش دیگر هم صحبت میکند که عبارتند از:
- افراد و نیروی انسانی (People)
- فرایند (Process)
- شواهد فیزیکی (Physical Evidence)
شرکتها میتواند از مدل هفت پی برای تعیین اهداف، تحلیل SWOT و تحلیل رقابتی استفاده کنند.
این مدل یک چارچوب عملی برای ارزیابی کسبوکارهای فعلی است و به همراه رویکردهای مناسب همزمان با ارزیابی عناصر آمیزه قابل استفاده است.
انواع مدل پی های بازاریابی
- برنامه ریزی (Programing)
- بستهبندی (Packaging)
- امنیت (Privacy)
- سیاست (Policy)
- علاقه شخصی (Personal Interest)
- پرداخت (Payment)
- شبکههای اختصاصی (Personal Networks)
- روابط عمومی (Public Relations)
- آرای عمومی (Public Opinion)
- تفسیر عمومی (Public Commentary)
- شور، اشتیاق و تعصب (Passion)
- بررسی، آنالیز و کاوش (Probe)
- متقاعدسازی (Persuasion)
- مشارکت (Participation)
- ارائه (Presentation)
- ارتباط دو طرفه (Peer to Peer)
- هول، فشار (Push)
- اجازه (Permission)
- درد (Pain)
- لذت (Pleasure)
- بخش (Part)
- طرح (Plot)
- قول (Promise)
- حفاظت (Protection)
- جایگاهیابی (Positioning)
- سند (Proof)
- قدرت (Power)
نتیجه گیری
آمیخته بازاریابی یک مدل بازاریابی است که نقش مهمی در تعیین استراتژی کسبوکارها و سازمانها دارد زیرا به شما کمک میکند کسب و کار خود را بهتر بشناسید، مدیریت کنید و در نهایت، به هدف دلخواهتان که میتواند فروش یا سود بیشتر باشد برسید.