هدف: بررسی عوامل تاثير گذار بر توسعه کارآفرینی دیجيتالی (ساختار مشترک، محتوا، زمینه)
تعداد سوال: 15
تعداد بعد: 3
شیوه نمره گذاری: دارد
نوع فایل: word 2007
منبع: محقق ساخته
همین الان دانلود کنید
قیمت: فقط 4500 تومان
کارآفرینی دیجیتال اصطلاحی است که توصیف میکند، در جوامع امروزی که کسبوکارها با فناوریهای دیجیتال متحول شدهاند، مفهوم کارآفرینی چگونه تغییر خواهد کرد. کارآفرینی دیجیتال تغییراتی در مفاهیم و نظریههای کارآفرینی بههمراه دارد. درواقع شامل تمام موارد جدید و متفاوتی درباره کارآفرینی است که در دنیای دیجیتال اتفاق میافتد و آنها عبارتند از:
- روشهای نوین یافتن مشتری برای کارآفرینی
- روشهای جدید ارایه محصولات و خدمات
- تکنیکهای جدید افرایش سرمایه و کاهش هزینه
- فرصتهای جدید برای همکاری با شرکای جدید و استفاده از پلتفرمهای متفاوت
- وجود فرصتها، ریسکها و مزیتهای رقابتی جدید
کارآفرین دیجیتال کیست؟
کارآفرینان دیجیتالی، کارآفرینانی هستند که منحصراً روی تجارت دیجیتال متمرکز شدهاند، و تجارت دیجیتال زیرمجموعهای از تجارت الکترونیکی است که برای تعریف شرکتهایی بکاربرده میشود که محصولات و خدمات دیجیتالی را ایجاد کرده و بهصورت آنلاین به بازار عرضه مینمایند. نمونههایی از تجارت دیجیتال کتاب الکترونیکی، آموزش الکترونیکی، نرمافزارهای قابلدانلود، خدمات هاستینگ وب و (SaaS (Software as a Service میباشد.
کارآفرینان دیجیتالی، کارآفرینانی هستند که منحصراً روی تجارت دیجیتال متمرکز شدهاند، و تجارت دیجیتال زیرمجموعهای از تجارت الکترونیکی است که برای تعریف شرکتهایی بکاربرده میشود که محصولات و خدمات دیجیتالی را ایجاد کرده و بهصورت آنلاین به بازار عرضه مینمایند.
کارآفرین دیجیتال برای موفقیت به چه نیاز دارد؟
اگر کارآفرینان دیجیتال روی محصولات و خدمات دیجیتالی که فقط به صورت آنلاین خرید و فروش میشوند، تمرکز دارند، پس اولین کار در راستای موفقیتشان ایجاد یک وبسایت است. برای بازاریابی مدرن از طریق وبسایت پنج عنصر مهم وجود دارد که باید به آنها توجه کنند:
- ایمیل (برای ثبتنام و برقراری ارتباط)
- محتوای سازگار و طراحی ریسپانسیو سایت
- تجربه دسترسی به صفحات مختلف
- برگزاری دورههای آنلاین
- تست و آزمون
ویژگیهای یک کارآفرین دیجیتال موفق
در زیر به نکاتی اشاره میشود که رعایت آنها باعث بهبود روابط با مشتریان و افزایش اعتبار کسب و کار میشود:
- ایجاد محیط کاربرپسند: کارآفرینان دیجیتال باید همیشه روی ایجاد یک محیط آنلاین تمرکز کند که کاربر در مرکز توجه است که معمولا با اصطلاح (User Experience (UX شناخته میشود. این موضوع شامل طراحی فنی و همچنین نحوه عملکرد آن از سمت مشتری است.
- ایجاد محیطی سرگرمکننده و دوستانه: از آنجایی که یک کارآفرین دیجیتال محیطی فیزیکی در اختیار ندارد، پس باید محیط کسبوکار دیجیتالیاش را با اینترفیس دوستانه طراحی کند. برای این کار تکنیکهای مختلفی وجود دارد مثلا طراحی فرمها یا ارایه کوپنهای تخفیف.
- ایجاد فضایی برای تعامل هر چه بیشتر مشتریان: کارآفرین فعال آنلاین از وبلاگها و رسانههای اجتماعی خود بهعنوان راهی برای افزایش سطح تعامل با مشتریان استفاده میکنند.
- تمرکز روی افزایش نرخ ROI: لازم است که یک کارآفرین دیجیتال موفق روی بالابردن نرخ بازده سرمایه خود کار کند.
- حضور موثر در همهجا: لازم است که پروفایل مناسب در تمامی شبکههای اجتماعی ایجاد گردد و برندسازی انجام شود.
- ایجاد مبلغان برند: یکی از بهترین تکنیکهایی که کارآفرینان دیجیتال بهره میگیرند، استفاده از افرادی است که مبلغ برندشان باشند. مثلا از مشتریانشان میخواهند که در شبکههای اجتماعیشان آنها را معرفی کنند.