این پرسشنامه استاندارد از نوع فایل ورد و به همراه تمامی اطلاعات مربوط به نمره گذاری و … در قالب جداول زیبا و آماده تکثیر ارائه گردیده است. پس از پرداخت موفق می توانید به صورت آنلاین اقدام به دانلود فایل مربوطه بپردازید.
هدف: تأیین میزان کنترل دست چپ و راست و فعال کردن دو نیمکره مغز و بالا بردن حداکثر ظرفیت توانایی ذهنی، جهت یابی، تشخیص کودکان بدتکلم و دیرآموز
نمره گذاری: دارد
نوع فایل: word 2007
همین الان دانلود کنید
قیمت: فقط 1900 تومان
هوش توانایی ذهنی است و قابلیت های متنوعی همچون استدلال، برنامه ریزی حل مسئله، تفکر انتزاعی، استفاده از زبان و یاد گیری را در بر می گیردکه می تواند در کاهش یا افزایش توجه و تمرکز اثر گزار باشد. هوش انسان تابع وراثت و محیط زندگی اوست. اگر به ضریب هوشی والدین و فرزندان توجه کنید مشاهده می کنید که رابطه مستقیمی با هم دارند. به علاوه خصوصیات ارثی ما بسته به محیط اطراف و شرایط زندگیمان شدت و ضعف پیدا می کند.
از دیدگاه پروفسور گاردنر انواع هوش و ضریب هوشی به دسته های ذیل تقیسیم بندی می شود:
- هوش دیداری – بصایی
- هوش کلامی ، زبانی
- هوش منطقی – ریاضی و ارتباط ان با افزایش توجه و تمرکز
- هوش بدنی و جنبشی
- هوش موسیقی یا ریتمیک
- هوش برون فردی
- هوش درون فردی
- هوش طبیعت گرا
هوش دیداری – بصایی
این نوع هوش توانایی درک پدیده های بصری است. یادگیرنده های این هوش گرایش دارند که با تصاویر فکر کنند و برای به دست آوردن اطلاعات نیاز دارند یک تصویر ذهنی واضح ایجاد کنند.
مهارت های این افراد عبارتند از: ساختن پازل، درک نمودار ها و شکل ها، حس جهت شناسی خوب، طراحی، نقاشی، ساخت، تعمیر و طراحی وسایل عمومی و تفسیر تصاویر دیداری.
شغل های مناسب برای این افراد: دریا نوردی، مجسمه سازی، هنرمند تجسمی، مخترع، کاشف، معماری و طراحی داخلی.
هوش کلامی – زبانی
این نوع هوش یعنی توانایی استفاده از کلمات و زبان این یادگیرنده ها مهارت های شنیداری تکامل یافته ای دارند و معمولاًسخنوران برجسته ای هستندآنها به جای تصاویر با کلمات فکر می کنند.
مهارت های این افراد شامل: قصه گویی، توضیح دادن، تدریس، استفاده از طنز، درک قالب و معنی کلمه ها، قانع کردن دیگران و تحلیل کاربرد زبان.
شغل های مناسب این افراد: شاعری، روزنامه نگاری، نویسندگی، معلمی، وکالت و سیاستمداری.
هوش منطقی – ریاضی و ارتباط ان با افزایش توجه و تمرکز
این نوع هوش یعنی توانایی استفاده از استدلال، منطق و اعداد این یادگیرنده ها به صورت مفهومی با استفاده از الگوهای عددی و منطقی فکر می کنند و از این طریق بین اطلاعات مختلف رابطه برقرار می کنند. آنها همواره در مورد دنیای اطرافشان کنجکاوند، سوال های زیادی می پرسند و دوست دارند آزمایش کنند طبق پژوهشهای مرکز مشاوره مکث هوش منطقی و ریاضی می تواند با افزایش توجه و تمرکز در ارتباط باشد.
مهارت این افراد شامل: حل مسئله، تقسیم بندی و طبقه بندی اطلاعات، کار کردن با مفاهیم انتزاعی برای درک رابطه شان با یکدیگر، به کار بردن زنجیره طولانی از استدلال ها برای پیشرفت، سوال و کنجکاوی در پدیده های طبیعی.
شغل های مناسب این افراد: دانشمند، مهندس، برنامه نویسی کامپیوتر، پژوهشگر، حسابداری و ریاضی دان.
هوش بدنی و جنبشی
این هوش یعنی توانایی کنترل ماهرانه حرکات بدن و استفاده از اشیاء این یادگیرنده ها خودشان را از طریق حرکت بیان می کنند. آن ها درک خوبی از حس تعادل و هماهنگی دست و چشم دارند.
مهارت های این افراد شامل: رقص، هماهنگی بدنی، ورزش، استفاده از زبان بدن ، هنرپیشگی ، تقلید حرکات، استفاده از دست هایشان برای ساختن یا خلق کردن و ابراز احساسات از طریق بدن.
شغل های مناسب این افراد: ورزشکار، معلم تربیت بدنی، رقصنده، هنرپیشه، آتش نشان و صنعتگر.
هوش موسیقی یا ریتمیک
این نوع هوش یعنی توانایی تولید و درک موسیقی؛ این یادگیرنده ها متمایل به موسیقی با استفاده از صداها و ریتم ها میباشند. معمولاً این یادگیرنده ها به صدا های طبیعی (صدای زنگ، صدای جیرجیرک .،چکه کردن آب) حساس هستند.
مهارت های این افراد شامل: آواز خواندن، سوت زدن، نواختن آلات موسیقی، تشخیص الگو های آهنگین، آهنگ سازی، به یاد آورن ملودی ها، درک ساختار و ریتم موسیقی.
شغل های مناسب این افراد: موسیقی دان، خواننده و آهنگ ساز.
هوش برون فردی
یعنی توانایی ارتباط برقرار کردن و فهم دیگران. این یادگیری ها سعی می کنند چیز ها را از نقطه نظر آدم های دیگر ببیند تا تا بفهمند آن ها چگونه می اندیشند و احساس می کنند آنها معمولاً توانایی خارق العاده ای در درک احساسات مقاصد و انگیزه ها دارند.
مهارت های آنها شامل: دیدن مسائل از نقطه نظر دیگران، گوش کردن، همدلی کردن، برقراری راوابط مثبت با دیگران، حل و فصل آرام درگیری ها.
شغل های مناسب برای این افراد: مشاور، فروشنده، سیاست مدار و تاجر.
هوش درون فردی
این هوش یعنی توانایی درک خود آگاه بودن از حالت درون خود، این یادگیرنده ها سعی میکنند احساسات درونی، رویاها، روابط با دیگران و نقاط ضعف و قوت خود را درک کنند.
مهارت های آنها شامل: تشخیص نقاط ضعف و قوت خود، آگاهی از احساسات درونی، ارزیابی الگوهای فکری خود درک نقش خود در روابط با دیگران.
شغل های مناسب برای این افراد: پژوهشگر، نظریه پرداز و فیلسوف.
هوش طبیعت گرا
این نوع هوش آخرین نوعی بود که گاردنر بیان کرد و به کشف و بررسی در محیط های طبیعی و یافتن الگوها و روابطی که در طبیعت وجود دارد اشاره می کند.
مهارت های آنها شامل: سازگاری بیشتری با طبیعت دارند و معمولاً به پرورش، کشف محیط و یادگیری دربارهٔ موجودات علاقهمندند. این افراد به سرعت از جزئیترین تغییرات در محیطشان آگاه می شوند.
شغل های مناسب برای این افراد: زیستشناس، حفاظت از محیط زیست، باغبان و مزرعه دار.
به طور کلی می توان این چنین نتیجه گیری کرد که هوش برخلاف دیدگاه سنتی یک توانایی ذهنی محدود نیست، بلکه عبارت است از توانایی حل مسئله و مشکلات یا ایجاد راه حل ها و نتایجی جدید که در یک یا چند فرهنگ ارزشمند است. انسان دارای هوش های مختلفی می باشد، لذا مربیان و متخصصان تعلیم و تربیت باید دیدگاه و چهارچوب ذهنی خود را تغییر داده و به تفاوت های ذهنی افراد و علایق و نیاز های آنها توجه خاص داشته باشند و فرآیند های آموزشی را متناسب با نیاز های دانش آموزان خود تدارک ببیند.
2بارخرید کردم ولی فایلش نیست که دانلودکنم
سلام و تشکر از شما
پرسشنامه برای شما ایمیل گردید. در خصوص دوبار پرداخت هم لطفا ایمیل خود را چک بفرمایید تا مشکل تان حل گردد