این پرسشنامه استاندارد از نوع فایل ورد و به همراه تمامی اطلاعات مربوط به نمره گذاری، تفسیر، روایی و پایایی و … در قالب جداول زیبا و آماده تکثیر ارائه گردیده است. پس از پرداخت موفق می توانید به صورت آنلاین اقدام به دانلود فایل مربوطه بپردازید.
هدف: ارزیابی میزان تجربه منفی گذشته از برند
تعداد سوال: 4
تعداد بعد: 1
شیوه نمره گذاری: دارد
تفسیر نتایج: دارد
روایی و پایایی: دارد
منابع: دارد
نوع فایل: word 2007
همین الان دانلود کنید
قیمت: فقط 1800 تومان
تجربه منفی گذشته
عوامل مرتبط با محصول بیشتر به تجربة منفی گذشته مصرفکننده از برندی خاص بر میگردد. این تجربیات ممکن است به نقصهای محصول یا نارضایتی از ارائه آن باشد (هگنر و همکاران، 2017). اگرچه مصرفکنندگان برندهای متفاوت را به دلایلی متفاوتی میخرند، اما انتظار اساسی و مشترک آنها تناسب و شایستگی کالاها و خدمات است (لی و همکاران، 2009آ؛ 2009ب). زمانیکه مصرفکنندگان از کالا و یا خدمتی استفاده میکنند، انتظارات اولیة خود را با عملکرد واقعی آن مقایسه میکنند، در نتیجه انتظارات مصرفکنندگان میتواند برآورده شود یا نشود (الیور، 1980؛ هالستد، 1989). تأیید معمولاً به رضایت منجر میشود و زمانی رخ میدهد که انتظارات مصرفکنندگان از برند مطابق تجربة آنها باشد. اما تأییدنشدن زمانی رخ میدهد که انتظارات مصرفکنندگان کمتر یا بیشتر از انتظارات اولیه باشد؛ همچنین عدم تأیید منفی زمانی رخ میدهد که عملکرد واقعی کمتر از حد انتظار باشد و احتمالاً باعث نارضایتی خواهد شد (الیور، 1980). تفاوت میان تنفر از محصول و تنفر از برند این است که یک تجربة منفی با یک محصول خاص از یک برند بر محصولات دیگر آن برند تأثیر میگذارد؛ در نتیجه تنفر از برند را میتوان در سطح و گسترة برند تعمیم داد (هگنر و همکاران، 2017). برایسون و همکاران (2013) تشخیص دادند که نارضایتی مصرفکننده، قویترین پیشبینیکنندة تنفر از برند در زمینة برندهای لوکس است.