این پرسشنامه استاندارد از نوع فایل ورد و به همراه تمامی اطلاعات مربوط به نمره گذاری، تفسیر، و … در قالب جداول زیبا و آماده تکثیر ارائه گردیده است. پس از پرداخت موفق می توانید به صورت آنلاین اقدام به دانلود فایل مربوطه بپردازید.
هدف: ارزیابی برنامه های بازاریابی سبز در سازمان از ابعاد مختلف (ریسک گریزی مدیریت ارشد، برنامه محصول سبز، برنامه قیمت گذاری سبز، برنامه توزیع سبز، برنامه ارتقاء سبز، عملکرد محصول بازار، شدت رقابت در صنعت، رشد صنعت، شهرت زیست محیطی صنعت، فشارهای محیطی، فشارهای قانونی، جامعه و رسانه)
تعداد سوال: 36
تعداد بعد: 12
شیوه نمره گذاری: دارد
تفسیر نتایج: دارد
روایی و پایایی: دارد
منبع: دارد
نوع فایل: Word 2007
همین الان دانلود کنید
قیمت: فقط 6500 تومان
توجه: هر گونه کپی برداری از این فایل (با توجه به تاریخ انتشار) تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.
تعریف بازاریابی سبز یا زیست محیطی
بازاریابی سبز (Green Marketing) که بهعنوان «بازاریابی زیستمحیطی» و یا «بازاریابی پایدار» نیز شناخته میشود، زمانی است که یک کسبوکار در فرایند تولید محصولات خود تغییراتی ایجاد میکند که بر مزایای محیط زیستی استوار هستند. بازاریابی سبز شامل توسعه، بازاریابی و توزیع محصولاتی است که برای به حداقل رساندن اثرات منفی بر محیط زیست طراحی و تولید شدهاند.
بازاریابی سبز در محدوده مسئولیت اجتماعی کسبوکارها قرار میگیرد و به تغییرات نیازهای کاربران امروزی پاسخ میدهد.
امروزه مصرفکنندگان بسیار بیشتر از گذشته نگران حفاظت از محیطزیست هستند و میخواهند سهمی در این کار داشته باشند. به همین دلیل کسبوکارها با طراحی و تولید محصولات دوستدار محیط زیست میتوانند بهراحتی این نیاز مصرفکنندگان خاص خود را برطرف کنند.
جالب است بدانید ۴۹% از مصرفکنندگان در جهان تمایل به پرداخت مبالغ بالاتر از حد متوسط برای محصولاتی با استانداردهای کیفی و ایمنی دارند.
علاوهبراین، مصرفکنندگان مایلند برای محصولات ارگانیک ۴۵% بیشتر، برای محصولات تولید شده با مواد پایدار ۳۸% بیشتر و برای محصولات با ادعای مسئولیت اجتماعی ۳۰% بیشتر پرداخت کنند. بیشتر بخوانید