پرسشنامه شناسایی راهبردهای موثر در سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در باشگاه‌های ورزشی (پاشائی خامنه و همکاران 1401)

این پرسشنامه استاندارد از نوع فایل ورد و به همراه تمامی اطلاعات مربوط به نمره گذاری، تفسیر، روایی و پایایی و … در قالب جداول زیبا و آماده تکثیر ارائه گردیده است. پس از پرداخت موفق می توانید به صورت آنلاین اقدام به دانلود فایل مربوطه بپردازید.

هدف: شناسایی راهبردهای موثر در سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در باشگاه‌های ورزشی (تغییر در تقاضای بازار، تغییر در رویکردهای مدیریتی، رقابت تجاری در بازار، بازاریابی رابطه مند، نیاز به دریافت اطلاعات، آگاهی از وضعیت کسب و کار، شناخت مشتری، جلوگیری از نارضایتی ها)

تعداد سوال: 37

تعداد بعد: 8

شیوه نمره گذاری: دارد

تفسیر نتایج: دارد

روایی و پایایی: دارد

منبع: دارد

نوع فایل: Word 2007

همین الان دانلود کنید

قیمت: فقط 6500 تومان

خرید فایل

پرسشنامه شناسایی راهبردهای موثر در سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در باشگاه‌های ورزشی (پاشائی خامنه و همکاران 1401)

امروزه با افزایش رقابت در میان سازمان­ها، اهمیت استفاده از فناوری های جدید به منظور شناخت مشتریان و اندازه گیری ارزش هر مشتری برای سازمان بیش از پیش نمایان گشته است (ابراهیمی، ۱۳۹۶). در حال حاضر چگونگی جذب و حفظ مشتری به مهم­ترین مسئله برای سازمان­ها تبدیل شده است  (خورشیدی و  کاردگر، 1388). سازمان­ها از یک طرف به این مسئله پی­برده­اند که مشتریان ارزش­های اقتصادی متفاوتی دارند و در حال تطبیق راهبرد ارتباطی خود با مشتری بر این اساس هستند (یعقوبی و همکاران[5]، 2017) و از طرف دیگر، عدم هم­خوانی نظرات با واقعیت تجربی به نگاه اجرای مدیریت ارتباط با مشتری [6] باعث به وجود آمدن چالش­های اجرایی زیادی شده است؛ به طوری­که مدیریت ارتباط با مشتری از چه روش­هایی برعملکرد سازمان­ها و شرکت­ها تاثیر می­گذارد به یکی از مهم­ترین چالش­ها در این اواخر تبدیل شده است (هادیزاده مقدم و همکاران،1389: 14).  بیشتر بخوانید

پرسشنامه عوامل موثر بر گرایش افراد به فعالیت ورزشی در پارک‌ها (محمدی و همکاران 1402)

این پرسشنامه استاندارد از نوع فایل ورد و به همراه تمامی اطلاعات مربوط به نمره گذاری، تفسیر، روایی و پایایی و … در قالب جداول زیبا و آماده تکثیر ارائه گردیده است. پس از پرداخت موفق می توانید به صورت آنلاین اقدام به دانلود فایل مربوطه بپردازید.

هدف: ارزیابی عوامل موثر بر گرایش افراد به فعالیت ورزشی در پارک‌ها (نهادینه سازی ورزشی، آموزش و پرورش، نیازمندی به وسایل و مکان­های ورزشی، کیفیت مکان­های ورزشی، کیفیت و نحوه استقرار تجهیزات و وسایل ورزشی، محیط و مکان­های ورزشی مختص بانوان، توسعه امکانات ورزشی پارک، توسعه امکانات جانبی و رفاهی پارک، تامین منابع مالی، انگیزش عمومی، تبلیغات شفاهی، اطلاع رسانی به عموم، عوامل روحی روانی، عوامل امنیتی)

تعداد سوال: 46

تعداد بعد: 14

شیوه نمره گذاری: دارد

تفسیر نتایج: دارد

روایی و پایایی: دارد

منبع: دارد

نوع فایل: Word 2007

همین الان دانلود کنید

قیمت: فقط 6500 تومان

خرید فایل

پرسشنامه عوامل موثر بر گرایش افراد به فعالیت ورزشی در پارک‌ها (محمدی و همکاران 1402)

فعالیت­ بدنی کافی می­تواند سلامت جسمی و روحی را در بین افراد بهبود بخشد. همچنین می­تواند از بروز چاقی و بیماری­های غیرواگیر مانند بیماری­های قلبی عروقی و دیابت نوع 2 جلوگیری کند (مرتنز[4] و همکاران، 2019: 11). فعالیت­بدنی از جمله رفتارهایی است که به طور بالقوه می­تواند سبک زندگی را تغییر دهد و با انواع مزایای فیزیولوژیکی و روانشناختی در بین افراد جامعه مرتبط است. به همین ترتیب، محققان متعددی ادعا کرده­اند که فعالیت­بدنی منظم می­تواند به میزان زیادی به کیفیت زندگی مرتبط با سلامت افراد کمک کند. به علاوه، مطالعات مقطعی پیوسته ارتباط مثبتی بین فعالیت­بدنی گزارش شده از خود و کیفیت زندگی مرتبط با سلامت در بین جامعه را نشان داده است (هیگل[5] و همکاران، 2021: 1). بر این اساس، یکی از اهداف تربیت بدنی فراهم کردن زندگی و جامعه سالم از طریق فعالیت­بدنی در دوران مختلف زندگی است (جورکش و همکاران، 1398: 4). با این حال شیوع اضافه وزن و چاقی در بین مردم به طور مداوم در حال افزایش است (مرتنز و همکاران، 2019: 7). همچنین با توجه به مشاغل امروزی که بیشتر با بی­تحرکی همراه است و وابستگی زیاد مردم به زندگی ماشینی، ضعف جسمانی و مشکلات روحی و روانی موجود در جوامع پیشرفته امروزی، فعالیت فیزیکی در اوقات­فراغت و انجام فعالیت­های ورزشی توصیه می­شود (کامارگو[6] و همکاران، 2018: 6). بنابراین، انجام فعالیت ­ورزشی منظم ضروری است، زیرا باعث بهبود کارایی بدن می­شود، روند پیری را به تأخیر می­اندازد و انجام فعالیت­های اساسی روزمره را برای ما آسان می­کند (گراجک[7] و همکاران، 2021: 1). از طرف دیگر، آنچه که در قرن بیست­و­یکم برای شهرهای ما بحران محسوب می­شود و شهروندان را انسان­هایی بی روح، خسته و آزرده نموده است، گسستن و نابودی تدریجی پیوند انسان و طبیعت است که متاسفانه در سال­های اخیر در نظام شهری به این مسئله کمتر توجه شده است (نوری و زنگی­آبادی، 1394: 4). بیشتر بخوانید

پرسشنامه جایگاه اجتماعی حرفه حسابرسی (صدیقی و همکاران 1402)

این پرسشنامه استاندارد از نوع فایل ورد و به همراه تمامی اطلاعات مربوط به نمره گذاری، تفسیر، روایی و پایایی و … در قالب جداول زیبا و آماده تکثیر ارائه گردیده است. پس از پرداخت موفق می توانید به صورت آنلاین اقدام به دانلود فایل مربوطه بپردازید.

هدف: ارزیابی جایگاه اجتماعی حرفه حسابرسی از ابعاد مختلف (منزلت حرفه ای، قشربندی اجتماعی)

تعداد سوال: 13

تعداد بعد: 2

شیوه نمره گذاری: دارد

تفسیر نتایج: دارد

روایی و پایایی: دارد

منبع: دارد

نوع فایل: Word 2007

همین الان دانلود کنید

قیمت: فقط 5500 تومان

خرید فایل

پرسشنامه جایگاه اجتماعی حرفه حسابرسی (صدیقی و همکاران 1402)

شيوه نمره گذاري

اين پرسشنامه 13 سوال داشته و هدف آن ارزیابی جایگاه اجتماعی حرفه حسابرسی از ابعاد مختلف (منزلت حرفه ای، قشربندی اجتماعی) است. طيف نمره گذاري آن بر اساس طيف ليكرت پنج گزينه اي مي باشد كه در جدول زير گزينه ها و نيز امتياز مربوط به هر گزينه ارائه گرديده است:…

پرسشنامه سنخ شناسی طلاق (حقیقیتیان و همکاران 1397)

این پرسشنامه استاندارد از نوع فایل ورد و به همراه تمامی اطلاعات مربوط به نمره گذاری، تفسیر، روایی و پایایی و … در قالب جداول زیبا و آماده تکثیر ارائه گردیده است. پس از پرداخت موفق می توانید به صورت آنلاین اقدام به دانلود فایل مربوطه بپردازید.

هدف: سنخ شناسی طلاق از ابعاد مختلف (طلاق عقلانی جاه‌طلبانه، طلاق عقلانی فاعلانه، طلاق عقلانی توافقی، طلاق عقلانی منفعلانه، طلاق غیرعقلانی شتاب‌زده و اجباری)

تعداد سوال: 27

تعداد بعد: 5

شیوه نمره گذاری: دارد

تفسیر نتایج: دارد

روایی و پایایی: دارد

منبع: دارد

نوع فایل: Word 2007

همین الان دانلود کنید

قیمت: فقط 6500 تومان

خرید فایل

پرسشنامه سنخ شناسی طلاق (حقیقیتیان و همکاران 1397)

در چند دهۀ اخیر نظام خانواده در ایران به‌ دلیل‌هایی مانند گسترش زندگی شهرنشینی، توجه به ظاهر زندگی، تغییر در شیوۀ زندگی مردم و ورود و توسعه و گسترش وسیله‌های ارتباطی جدید، تغییرهایی کرده است و این تغییرها، مسئله‌های اجتماعی متنوعی را به‌دنبال داشته است. پدیدۀ طلاق یکی از پیچیده‌ترین مشکل‌های زندگی زناشویی به شمار می‌رود و این پیچیدگی به‌دلیل نقش عامل‌های گوناگون فردی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در بروز این پدیده است. گونه‌های مختلف طلاق براساس میزان «عامل‌بودن» افراد در عملی‌شدن کنش طلاق دسته‌بندی ‌شده‌اند که این عامل‌بودن، خود از دو عامل «میزان عاقل‌بودن» و «میزان تمایل‌های عاطفی» افراد در مقابل رخداد طلاق تأثیر می‌گیرد؛ علاوه بر این، تفسیر افراد از علت‌های طلاق و نیز برخی متغیرهای زمینه‌ای کوچک و بزرگ، نقش مهمی در شکل‌گیری گونه‌های طلاق دارد. مطالعه‌های مختلف نشان می‌دهند روند افزایش طلاق، جهانی است (Hall & Zhao, 1995; Gonzalez & Vittanen Tarja, 2009). در ایران و به‌دنبال آن استان چهارمحال و بختیاری نیز روند رو به رشد طلاق به‌ویژه از میانة دهة ٧٠ تا امروز را تجربه کرده و سبب افزایش توجه پژوهشگران و سیاست‌گذاران به این پدیدة اجتماعی شده است[1]؛ پدیده‌ای که به ‌گمان پژوهشگران، اثرهای زیان‌بار فراوانی در سطح فردی و اجتماعی در پی خواهد داشت و زمینه‌ساز بسیاری آسیب‌های اجتماعی دیگر در جامعه خواهد شد (صادقی‌فسایی و ایثاری، 1392: 135). بیشتر بخوانید

پرسشنامه نیازهای جوانان (عسکری ندوشن و صباغچی 1397)

این پرسشنامه استاندارد از نوع فایل ورد و به همراه تمامی اطلاعات مربوط به نمره گذاری، تفسیر، روایی و پایایی و … در قالب جداول زیبا و آماده تکثیر ارائه گردیده است. پس از پرداخت موفق می توانید به صورت آنلاین اقدام به دانلود فایل مربوطه بپردازید.

هدف: ارزیابی نیازهای جوانان از ابعاد مختلف (نیازهای اقتصادی، نیازهای اجتماعی، نیازهای آموزشی، فرهنگی و هنری، نیازهای تفریحی – ورزشی)

تعداد سوال: 35

تعداد بعد: 4

شیوه نمره گذاری: دارد

تفسیر نتایج: دارد

روایی و پایایی: دارد

منبع: دارد

نوع فایل: Word 2007

همین الان دانلود کنید

قیمت: فقط 4500 تومان

خرید فایل

پرسشنامه نیازهای جوانان (عسکری ندوشن و صباغچی 1397)

با توسعة روند جهانی­شدن و قابلیت ادغام­پذیری مرزهای جغرافیایی، اقتصادی و فرهنگی همراه با رشد فناوری­های نوین ارتباطی و اطلاعاتی، مسائل پیچیده و چالش­آفرین جوانان نیز به پدیده­ای عام جهانی تبدیل شده است (نادری و همکاران، 1389: 181). وجود مسائلی مانند بیکاری، فقر، افزایش رقابت برای یافتن فرصت­های شغلی، بلاتکلیفی و تردید دربارة آینده، بی‌اعتمادی، سردرگمی و … در بیشتر کشورهای جهان امکانِ اندیشیدن مناسب درخصوص واقعیات زندگی جوانان امروز را پدید آورده است (شیانی و محمدی، 1386: 12).

جوانان، سرمایه­های انسانی اصلی برای اهداف توسعة ملی در کشورهای موسوم به جوامع درحال توسعه هستند و درعین­حال از بزرگ‌ترین چالش­های پیشِ روی جوامع مذکور در جریان رشد و گذار به توسعه­یافتگی محسوب می­شوند (قاضی­نژاد، 1392: 50). در بستر گذار ساختار سنی، مرحله­ای از تحولات جمعیتی آغار می­شود که مشخصة بارز آن، افزایش تعداد و درصد درخور توجه جمعیت جوانان است. این مرحله، تورم جوانی جمعیت[1] نامیده می­شود. برخی پژوهشگران، تورم جوانی جمعیت را وضعیتی تعریف کرده‌اند که در آن بیش از 20% جمعیت در گروه سنی 15 تا 24 سال قرار دارند. در مقابل، جمعیت­هایی با کمتر از 15% جمعیت جوان، جمعیت­های با کمبود جوانی[2] تعریف می­شوند (Westley & Choe, 2002: 57). شاخص کلیدی بیان‌کنندة تورم جوانی جمعیت، افزایش درخور توجه تعداد و سهم جوانان از کل جمعیت است. اندازه و طول مدت تورم جوانی به زمانبندی، سرعت کاهش باروری و همچنین جریانات مهاجرتی بستگی دارد (عباسی‌شوازی و همکاران، 1392: 7). بیشتر بخوانید

پرسشنامه تمایل به روابط اینترنتی به دلیل محدودیت های سنتی (کنعانی و محمدزاده، 1397)

این پرسشنامه استاندارد از نوع فایل ورد و به همراه تمامی اطلاعات مربوط به نمره گذاری، تفسیر، روایی و پایایی و … در قالب جداول زیبا و آماده تکثیر ارائه گردیده است. پس از پرداخت موفق می توانید به صورت آنلاین اقدام به دانلود فایل مربوطه بپردازید.

هدف: ارزیابی میزان تمایل به روابط اینترنتی به دلیل محدودیت های سنتی

تعداد سوال: 6

تعداد بعد: 1

شیوه نمره گذاری: دارد

تفسیر نتایج: دارد

روایی و پایایی: دارد

منبع: دارد

نوع فایل: Word 2007

همین الان دانلود کنید

قیمت: فقط 2900 تومان

خرید فایل

پرسشنامه تمایل به روابط اینترنتی به دلیل محدودیت های سنتی (کنعانی و محمدزاده، 1397)

اینترنت به ­عنوان پدیدۀ جدید در عصر حاضر، بخش مهمی از زندگی روزانۀ افراد را در بر گرفته است و میلیون­ها نفر برای برقراری ارتباط و به‌­دست‌آوردن اطلاعات از آن استفاده می‌کنند. این رسانه، جهان (فضا یا محیط) جدیدی را به موازات جهان واقعی به ­وجود آورده است که بی­مرز، بی­مکان و به ­تعبیر دقیق­تر «جهان مجازی[1]» نام گرفته است. در این محیط، عامل زمان و مکان کمرنگ شده است و دوری و نزدیکی عاملی خنثی در ارتباط‌های محلی و جهانی محسوب می­شود و فضای ارتباطی جدیدی پدید آمده است که صنعت جدیدی از ارتباط‌ها به­ نام ارتباط همزمان را رقم زده است (معیدفر، 1384: 14).

جهان مجازی درواقع نوعی فرافضا و فضای ذهنی است (کاستلز و اینس، 1384: 47)؛ فضایی که همه­جا هست اما هیچ‌کجا نیست؛ فضایی است که در پرتو در دسترس قراردادن اطلاعات وسیع و سریع، به فرد قدرت نمادین بیشتر و امنیت روانی گسترده‌تری می‌بخشد اما در همان حال او را وابسته‌تر، بی‌قدرت‌تر و مضطرب‌تر از پیش می‌کند. فضای سیّال و بی‌حد و مرزی که به‌سادگی و همیشه در دسترس همگان است اما به­ همان سادگی که ایجاد می‌شود، از بین رفته، محو می­شود؛ به عبارت دیگر، فضایی است که کاربران می‌توانند به‌ واسطۀ حضورنداشتن نشانه‌های فیزیکی، هویت‌های مختلفی را درون سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مجازی ارائه، ایفا و حتی پنهان کنند (ذکایی و خطیبی، 1385: 113؛ Bullingham & Vasconcelos, 2013: 103) و ویژگی‌های منحصر به ­فردی نسبت به ­فضای واقعی برای خود به ارمغان بیاورند. بیشتر بخوانید

پرسشنامه گمنامی در روابط اینترنتی (کنعانی و محمدزاده، 1397)

این پرسشنامه استاندارد از نوع فایل ورد و به همراه تمامی اطلاعات مربوط به نمره گذاری، تفسیر، روایی و پایایی و … در قالب جداول زیبا و آماده تکثیر ارائه گردیده است. پس از پرداخت موفق می توانید به صورت آنلاین اقدام به دانلود فایل مربوطه بپردازید.

هدف: ارزیابی میزان گرایش گمنامی در روابط اینترنتی

تعداد سوال: 5

تعداد بعد: 1

شیوه نمره گذاری: دارد

تفسیر نتایج: دارد

روایی و پایایی: دارد

منبع: دارد

نوع فایل: Word 2007

همین الان دانلود کنید

قیمت: فقط 1900 تومان

خرید فایل

پرسشنامه گمنامی در روابط اینترنتی (کنعانی و محمدزاده، 1397)

گمنامی در روابط اینترنتی

گمنامی به ­طور سنتی به ­عنوان ناتوانی دیگران در شناسایی یک شخص یا خودشان درک شده است. این مسئله ممکن است در یک زمینۀ اجتماعی بزرگ مثل انبوه مردم یا یک زمینۀ اجتماعی کوچک‌تر مثل ارتباط دو نفر در اینترنت وجود داشته باشد. کیمبرلی این پیشنهاد را مطرح می‌کند که دو نوع گستردۀ گمنامی یعنی گمنامی فنی[19] (تکنیکی) و اجتماعی[20] از هم تفکیک شود. ازنظر او گمنامی فنی به پنهان‌کردن همۀ اطلاعات هویتی معنا­دار دربارۀ دیگران در تبادل‌های مادی اشاره دارد که شامل پنهان‌کردن یک نام یا اطلاعات هویتی در ارتباط‌های اینترنتی می‌شود و گمنامی اجتماعی به درک دیگران یا خود فرد به‌عنوان ناشناس اشاره دارد؛ یعنی فرد نشانه‎ای برای مشخص‌ کردن یک هویت برای آن شخص (شخص ناشناس) ندارد (Kimbarly, 2006: 3040). در این پژوهش منظور از گمنامی، گمنامی فنی یا تکنیکی است و همان ­طور که در نظریۀ گافمن و ترکل آمده است فضای مجازی برای کاربران شبیه صحنۀ نمایش است و آنها نقشی را بازی می­کنند که متعلق به خودشان نیست.

پرسشنامه بحران انگیزه جوانان

این پرسشنامه استاندارد از نوع فایل ورد و به همراه تمامی اطلاعات مربوط به نمره گذاری، تفسیر، روایی و پایایی و … در قالب جداول زیبا و آماده تکثیر ارائه گردیده است. پس از پرداخت موفق می توانید به صورت آنلاین اقدام به دانلود فایل مربوطه بپردازید.

هدف: ارزیابی بحران انگیزه در جوانان

تعداد سوال: 21

تعداد بعد: 1

شیوه نمره گذاری: دارد

تفسیر نتایج: دارد

منبع: دارد

نوع فایل: Word 2007

همین الان دانلود کنید

قیمت: فقط 4500 تومان

خرید فایل

پرسشنامه بحران انگیزه جوانان

روش نمره گذاری

این پرسشنامه دارای 21 سوال بوده و هدف آن ارزیابی بحران انگیزه در جوانان می باشد. نمره گذاری پرسشنامه بصورت طیف لیکرت 5 نقطه ای می باشد که امتیاز مربوط به هر گزینه در جدول زیر ارائه شده است:….

پرسشنامه عطش پول

این پرسشنامه استاندارد از نوع فایل ورد و به همراه تمامی اطلاعات مربوط به نمره گذاری، تفسیر، روایی و پایایی و … در قالب جداول زیبا و آماده تکثیر ارائه گردیده است. پس از پرداخت موفق می توانید به صورت آنلاین اقدام به دانلود فایل مربوطه بپردازید.

هدف: ارزیابی میزان عطش پول در افراد

تعداد سوال: 12

تعداد بعد: 1

شیوه نمره گذاری: دارد

تفسیر نتایج: دارد

منبع: دارد

نوع فایل: Word 2007

همین الان دانلود کنید

قیمت: فقط 3900 تومان

خرید فایل

پرسشنامه عطش پول

عطش پول

پول، زبان برتر عصر ماست؛ اما اهمیت آن در شرایطی تورمی بیش از پیش است؛ در شرایطی که تورم رشد می‌کند، اجناس و کالاها گران می‌شوند و همه دنبال این‌اند که ارزش پول خود را حفظ کنند، بقای زیستی و اجتماعی انسان بیش از پیش به پول گره می‌خورد و پول به محور بحث‌ها و زندگی افراد تبدیل می‌شود. در چنین شرایطی گفتمان پول و مؤلفه‎‌های آن، گفتمان غالب و مرکزی زندگی روزمره می‌شود. با توجه به افزایش قیمت‌ها و کاهش توان افراد برای تحقق نیازهایشان، در شرایط فعلی بنا بر گفتۀ مشارکت‌کنندگان پول محوریت همه‎‌چیز شده است. جوانان اولویت اصلی زندگی خود را بر مبنای پول قرار داده‌اند و تمامی تلاش‌ها برای به دست آوردن پول بیشتر است. جوانان برای کسب درآمد بیشتر به‌دنبال راه‌های مختلفی می‌روند و گاه حتی از راه‌های نامشروع به‌دنبال ارضای نیاز مالی خود هستند. تمامی گفتگوهای جوانان بر مسائل مالی و پول چرخ می‌زند و همواره در تکاپو برای دوچندان‌کردن پول و درآمد خود هستند.

کیانوش (25ساله که در یک فروشگاه صنایع چوب کار می‌کند) می‌گوید: بیشتر بخوانید

پرسشنامه ارزش های برابری جنسیتی (قنبری برزیان و همکاران 1402)

این پرسشنامه استاندارد از نوع فایل ورد و به همراه تمامی اطلاعات مربوط به نمره گذاری، تفسیر، روایی و پایایی و … در قالب جداول زیبا و آماده تکثیر ارائه گردیده است. پس از پرداخت موفق می توانید به صورت آنلاین اقدام به دانلود فایل مربوطه بپردازید.

هدف: ارزیابی ارزش های برابری جنسیتی از ابعاد مختلف (برابری جنسیتی در خانه، برابری در زندگی زناشویی، برابری در فعالیت های اجتماعی، کلیشه های جنسیتی، ناکامی منزلتی، هزینه – فایده، گرایش به ازدواج مجدد، حمایت اجتماعی دوستان – خانواده)

تعداد سوال: 43

تعداد بعد: 8

شیوه نمره گذاری: دارد

تفسیر نتایج: دارد

روایی و پایایی: دارد

منبع: دارد

نوع فایل: Word 2007

همین الان دانلود کنید

قیمت: فقط 6500 تومان

خرید فایل

پرسشنامه ارزش های برابری جنسیتی (قنبری برزیان و همکاران 1402)

تعریف نظری متغیر

برابری‌گرایی جنسیتی:[15] برابری‌گرایی جنسیتی براساس نگرش نسبت‌به نظام نقش‌ها و تقسیم کار جنسیتی سنتی سنجیده می‌شود. در این شکل از نظام، نقش‌های خانگی به زنان و نقش‌های خارج از خانه و نقش‌های مربوط به کنترل و مدیریت در خانه و جامعه به مردان اختصاص دارد (سراج‌زاده و جواهری، 1385: 18).

حمایت اجتماعی :[16]حمایت اجتماعی یک شبکۀ اجتماعی است که برای افراد منابع روان‌شناختی و محسوسی را فراهم می‌کند تا بتوانند با شرایط استرس‌زای زندگی و مشکلات روزانه کنار بیایند. حمایت اجتماعی ازطریق ایفای نقش واسطه‌ای میان عوامل تنش‌زای زندگی و بروز مشکلات جسمی و روانی و همچنین تفاوت شناخت افراد، باعث کاهش تنش تجربه و افزایش میزان بقا و بهبود کیفیت زندگی افراد ‌می‌شود (جلالی، 1395: 18).

کلیشه‌های جنسیتی[17]: کلیشه یا تفکر قالبی به معنای تصاویر ثابت و محدود در ذهن و شامل باورها، اندیشه‌ها و قالب‌های ساخته و پرداختۀ ذهنی افراد است که به ادراکات آ‌نها از محیط پیرامون خود رنگ و هیئت خاصی می‌بخشند. مقاومت در برابر تغییر و ارائۀ دامنۀ معانی محدود و تحقیرآمیز، دو خصوصیت مهم تفکر قالبی‌اند (Casey et al., 2002: 268). کلیشه‌های جنسیتی، باورها و نگرش‌هایی دربارۀ مردانگی و زنانگی است و بر مفهوم‌سازی زنان و مردان و ایجاد مقوله‌های اجتماعی برای جنسیت تأثیر می‌گذارد (خمسه، 1383: 121).

گرایش به ازدواج مجدد :[18]ازدواج قراردادی رسمی برای پذیرش یگ تعهد متقابل به‌منظور تشکیل زندگی خانوادگی است تا طرفین ازدواج در سایۀ آن، در خط مسیر معینی و شناخته‌شده‌ای از زندگی قرار گیرند. این قرارداد با رضایت و خواستۀ زن و شوهر و بر مبنای آزادی کامل دو طرف منعقد ‌می‌شود و در پرتو آن روابطی بس نزدیک بین آن دو پدید می‌آید. این قرارداد ارتباط و پیوند دو طرفه، به‌وسیلۀ الفاظ و عباراتی معین انجام می‌گیرد که آن را (عقد) یا (پیمان ازدواج) می‌نامیم و اگر برای بار دوم یا بیشتر باشد، به آن ازدواج مجدد می‌گوییم (صادقی و همکاران، 1397).

ناکامی منزلتی :[19]منزلت در روابط اجتماعی و نظام قشربندی اجتماعی نقش اساسی ایفا می‌کند و مترادف با مفاهیمی نظیر شهرت، اعتبار، حیثیت، آبرو، تأیید اجتماعی، عزت و احترام در نظر گرفته می‌شود. این مفهوم برگرفته از نظریۀ ناکامی منزلتی است. ناکامی منزلتی وضعیتی است که فرد در هنگام مقایسۀ خود با دیگران، در به دست آوردن امتیازات و مزایای گوناگون میدان اجتماعی شکست خورده باشد و برای جبران آن سعی کند روش‌های نامطلوب و ناهنجار را به کار ببرد (Cohen, 1971:49). با الهام از این دیدگاه، ناکامی منزلتی در ازدواج به شرایطی اطلاق ‌می‌شود که فرد از دستیابی به جایگاه مورد انتظار خود ازطریق ازدواج احساس سرخوردگی و شکست کند (چلپی، 1375: 187).