پرسشنامه استاندارد ناسازگاری ایدئولوژیک برند

این پرسشنامه استاندارد از نوع فایل ورد و به همراه تمامی اطلاعات مربوط به نمره گذاری، تفسیر، و … در قالب جداول زیبا و آماده تکثیر ارائه گردیده است. پس از پرداخت موفق می توانید به صورت آنلاین اقدام به دانلود فایل مربوطه بپردازید.

هدف: ارزیابی میزان ناسازگاری ایدئولوژیک برند

تعداد سوال: 4

تعداد بعد: 1

شیوه نمره گذاری: دارد

روایی و پایایی: دارد

منبع: دارد

نوع فایل: word 2007

همین الان دانلود کنید

قیمت: فقط 1800 تومان

خرید فایل

پرسشنامه استاندارد ناسازگاری ایدئولوژیک برند

برند چیست؟

یکی از ارزشمندترین دارایی‌های یک کسب و کار یا سازمان، برند آن است. تمامی سازمان‌ها برای رشد و پیشرفت باید تلاش کنند که یک رابطه احساسی و عاطفی با مشتریان، سرمایه‌گذاران و افراد مرتبط با خود (از جمله کارمندان) برقرار کنند. اگر این رابطه احساسی و عاطفی، مثبت باشد مطمئناً تأثیر مهم و قابل توجهی بر جایگاه آن کسب و کار در ذهن طرف مقابل می‌گذارد و همین مسئله باعث می‌شود که آن مشتری سراغ شخص یا کسب و کار دیگری نرود.

پیش از آن‌که بخواهیم در مورد برندینگ یا برندسازی صحبت کنیم و بگوییم که چگونه باید برندسازی کرد و تبدیل به یک برند برتر و نمونه شد، اجازه دهید که یک مفهوم پایه‌ای به نام «برند» را تعریف کنیم. می‌خواهیم ببینیم اصلاً برند چیست ؟

برند یک ویژگی یا مجموعه‌ای از ویژگی‌ها یا خصوصیات است که یک سازمان یا کسب و کار را از سایر سازمان‌ها و کسب و کارها مجزا و متمایز می‌کند. معمولاً برند از یک اسم، شعار، لوگو، نماد، طرح، صدای برند و غیره تشکیل می‌شود. از برند به عنوان تجربه کلی یک مشتری در هنگام تعامل با یک کسب و کار یا سازمان هم یاد می‌شود. حتی تجربه کارمندان یک کسب و کار بخشی از فرآیند برندسازی آن سازمان محسوب می‌شود؛ زیرا اولین مشتریان شما کارکنان‌تان هستند.

جف بزوس، مدیرعامل و بنیان‌گذار وب‌سایت آمازون که اکنون دومین ثروتمند بزرگ جهان شناخته می‌شود، تعریف بسیار خوبی از برند ارائه می‌دهد. وی بر این باور است که برند شما همان چیزی است که دیگران وقتی در اتاق نیستید درباره شما می‌گویند. در واقع از نگاه او برند افراد و کسب و کارها، همان شهرتی است که بین مشتریان خودشان دارند.

در صورتی که قصد دارید برند خود را به دیگران معرفی کنید، باید بدانید که این کار به زمان نیاز دارد و به این راحتی اتفاق نمی‌افتد. برای معرفی برند باید تحقیق و بررسی کنید، با نیاز، عادات و تمایلات مشتریان کنونی و آینده خود آشنا شوید. پاسخ دادن به سوالات زیر در معرفی برند به شما کمک خواهد کرد:

  • مأموریت شرکت شما چیست؟
  • مزایا و خصوصیات محصولات یا خدمات شما چیست؟
  • مشتریان کنونی و آینده شما در مورد شرکت‌تان چگونه فکر می‌کنند؟
  • تمایل دارید که آن‌ها با چه کیفیتی با شرکت و کسب و کار شما ارتباط برقرار کنند؟

از این تعاریف خیلی راحت می‌توان فهمید که برند، لزوماً یک نماد یا نشانه یا شعار نیست. برند حتی حوزه احساسات را هم شامل می‌شود. وقتی فردی نام شما یا کسب و کارتان را می‌شنود، یک احساس خاص (خوب یا بد) در وجود او شکل می‌گیرد. نام دیگر این احساس، برند است. حال که با مفهوم برند آشنا شدیم و دانستیم که برند چیست ، زمان آن فرارسیده است که ببینیم برندینگ چیست.

برندینگ یا برندسازی چیست؟

اگر بخواهیم برندینگ یا برندسازی را تعریف کنیم، می‌توانیم بگوییم که برندینگ، یک فرآیند است که در طی آن می‌خواهیم درکی مثبت، قوی، عمیق و تأثیرگذار از سازمان یا کسب و کار خودمان در ذهن مشتری به یادگار بگذاریم. این کار با ترکیب کردن عواملی مثل لوگو، طراحی، بیانیه مأموریت و شعار صورت می‌گیرد. یک برندینگ هماهنگ، سازگار، درست، هوشمندانه و مؤثر به شرکت‌ها و کسب و کارها کمک می‌کند که خودشان را از رقبای خود مجزا و متمایز کنند و پایگاهی از مشتریان وفادار برای خود بسازند.

بر اساس نظرسنجی‌هایی که در مجموعه زندسک صورت گرفت، 87 درصد از مشتریان بر این باور هستند که برندسازی و برندینگ سازگار و هماهنگ در تمام پلتفرم‌های سنتی و آنلاین لازم و مهم است؛ یعنی مشتریان از شما انتظار دارند که صدای برندتان در ایمیل، وب‌سایت، خدمات مشتریان و تمامی نقاط تماس در کسب و کار یکسان و مشابه باشد.

مسلماً برندسازی در فروشگاه حضوری با برندسازی در فضای آنلاین فرق می‌کند؛ زیرا در فروشگاه حضوری شما باید در مورد جایگاه و محل قرارگیری محصولات و کالاهای خود خوب فکر کنید و سپس وارد عمل شوید؛ زیرا حتی محل و نحوه چیدمان محصولات هم روی تجربه مشتری تأثیرگذار است. برندینگ در فروش حضوری با احساس و تجربه مشتری در ارتباط قرار می‌گیرد؛ زیرا مشتری باید در فروشگاه قدم بزند و محصولات مورد نظر خود را انتخاب کند. این در حالی است که تجربه مشتریان آنلاین، دوبعدی است. در واقع مشتری آنلاین باید هم بتواند خیلی راحت محصول مورد نظر خود را پیدا کند و سپس خیلی راحت و بدون وقفه آن را خریداری کند.

مهم‌ترین نکته‌ای که کسب و کارها باید به آن توجه و دقت داشته باشند این است که برندسازی به هیچ‌ عنوان یک شبه اتفاق نمی‌افتد و نیازمند زمان، صبر، حوصله، خدمت‌رسانی مداوم و بهبود مستمر است. برای برندسازی باید بتوانید با قلب مشتری ارتباط برقرار کنید و کاری کنید که بفهمد شما دنبال درک او و خدمت کردن به او هستید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *