این پرسشنامه از نوع فایل ورد و به همراه تمامی اطلاعات مربوط به نمره گذاری، تفسیر،و … در قالب جداول زیبا و آماده تکثیر ارائه گردیده است. پس از پرداخت موفق می توانید به صورت آنلاین اقدام به دانلود فایل مربوطه بپردازید.
هدف: سنجش روش و تاکتیک های مدیریت برداشت (رفتاری، ارتباطی، عملکردی)
تعداد سوال: 21
تعداد بعد: 3
شیوه نمره گذاری: دارد
روایی و پایایی: دارد
منبع: دارد
نوع فایل: word 2007
همین الان دانلود کنید
قیمت: فقط 3400 تومان

مدیریت برداشت
Impression Management
بیشتر مردم می خواهند دیگران برداشت مطلوبی از آنها داشته باشند. این مخصوصاً در سازمان ها صدق می کند، در حالیکه افراد برای مشاغل، ارزیابی عملکرد کطلوب و افزایش حقوق رقابت مب کنند. فرآیندی که افراد سعی در کنترل برداشت دیگران از خود دارند مدیریت برداشت نامیده می شود. افراد از چند شیوه برای کنترل برداشت دیگران از خودشان استفاده می کنند.
برخی شیوه های مدیریت برداشت در جهت خودافزایی هستند. تمرکز این روش ها بر افزایش تأثیرپذیری دیگران از فرد است. اسم پراندن[1] که شامل این است که خودمان را در ارتباط به یک فرد مهم نشان دهیم تا تصویر خودمان را بهبود بخشیم که اغلب استفاده می شود.
مدیریت ظاهر یک فرد[2] یکی دیگر از تکنیک های مدیریت برداشت است. افرادی که در مصاحبه ها به دقت لباس می پوشند به دلیل است که می خواهند در مصاحبه انتخاب شوند و کار پیدا کنند. خودتوصیفی ها یا تعریف کردن از خصوصیات خود[3] نیز برای مدیریت برداشت استفاده شده اند.
گروه دیگر از تکنیک های مدیریت برداشت دیگرافزایی ها هستند. هدف این روش ها تمرکز بر افرادی است که سعی می کنند برداشتی از خود داشته باشند که فراتر از خودواقعي خود باشند (تلاشي براي القاي عکس العمل هاي مطلوب در اشخاص مورد نظر با انجام دادن کارهايي خاص براي آنها). چاپلوسي[4] يکي از تکنيکهاي رايج ديگرافزايي است که به موجب آن از کسي تعريف و تمجيد مي کنيم تا موافقتش را به دست آوريم. طرفداري کردن[5] نيز يکي ديگر از راه هاي جلب موافقت ديگران است. موافقت با عقيده ديگران، روشي است که اغلب براي بدست آوردن برداشت مثبت استفاده مي شود. براي مثال، افراد ناتوان اغلب از روش هاي ديگرافزايي استفاده مي کنند. انها ممکن است احساس کنند که بايد اين کار را انجام دهند تا ديگران با آنها تعامل راحت داشته باشند. روش هاي مديريت برداشت توسط افراد ناتوان به عنوان روشي براي ممانعت ازدوري کردن بالقوه ديگران استفاده شده است.
آیا روش های مدیریت برداشت مؤثر هستند؟ بیشتر تحقیقات در این زمینه بر مصاحبه های کارکنان تمرکز کرده اند، نشان داد داوطلبانی که در مدیریت برداشت از طریق خودارتقایی درگیر می شوند در مصاحبه ها بهتر عمل کردند، بیشتر احتمال دارد که قرارملاقات هایی با کارفرمایان احتمالی فراهم کنند و احتمال بیشتری دارد که استخدام شوند. به علاوه کارکنانی که در مدیریت برداشت درگیر می شوند در ارزیابی عملکرد مطلوب تر از دیگران ارزیابی می شوند.
به نظر می رسد مدیریت برداشت تأثیر شدیدی بر برداشت دیگران داشته باشد. مشروط بر اینکه برداشت های صورت گرفته صحت داشته باشند, این فرآیند می تواند در سازمان ها مفید باشد. اگر اشتباه بودن برداشت ها (برای فرد) مشخص شوند ممکن است یه هز حال یک برداشت کلی منفی شدید ایجاد شود. به علاوه مدیریت برداشت افراطی می تواند منجر به این ادراک شود که استفاده کننده ریاکار و فریبکار است. ما در مورد عوامل مؤثر بر ادراک اجتماعی، موانع بالقوه برای ادراک افراد دیگر و مدیریت تأثیر صحبت کردیم. فرآیند روانشناختی دیگری ک مدیران باید آن را بشناسند اسناد است.