مقیاس خودکارآمدی کودکان لد و ویلر

این پرسشنامه استاندارد از نوع فایل ورد و به همراه تمامی اطلاعات مربوط به نمره گذاری، تفسیر، روایی و پایایی و … در قالب جداول زیبا و آماده تکثیر ارائه گردیده است. پس از پرداخت موفق می توانید به صورت آنلاین اقدام به دانلود فایل مربوطه بپردازید.

هدف: ارزیابی میزان خودکارآمدی کودکان (در دو موقعیت بدون تعارض و موقعیت تعارض آمیز)

تعداد سوال: 22

شیوه نمره گذاری و تفسیر نتایج:‌دارد

روایی و پایایی: دارد

نوع فایل: word 2007

منبع: حسین چاری، مسعود، (1386)، مقاﻳﺴﺔ ﺧﻮدﻛﺎرآﻣﺪي ادراكﺷﺪه در ﺗﻌﺎﻣﻞ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﺑﺎ ﻫﻤﺴﺎﻻن در ﺑﻴﻦ ﮔﺮوﻫﻲ از داﻧﺶآﻣﻮزان دﺧﺘﺮ و ﭘﺴﺮ دورة راﻫﻨﻤﺎﻳﻲ، ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت روانﺷﻨﺎﺧﺘﻲ داﻧــﺸﻜﺪة ﻋﻠــﻮم ﺗﺮﺑﻴﺘــﻲ و روانﺷﻨﺎﺳــﻲ، داﻧﺸﮕﺎه اﻟﺰﻫﺮا، دورة 3 ﺷﻤﺎرة 4

 – Wheeler, V. A., & Ladd, G. W. (1982). Assessment of children’s self-efficacy for social interactions with peers. Developmental Psychology, 18, 795-805

همین الان دانلود کنید

قیمت:‌ فقط 1400 تومان

خرید فایل

مقیاس خودکارآمدی کودکان لد و ویلر

خود‌كار آمدي  يكي از مفاهيم مطرح شده در تئوري شناختي ـ اجتماعي بندو را مي ‌باشد كه يك  مفهوم اساسي در فهم رفتار انسان است. اين مفهوم در زمينه‌هاي گوناگون از قبيل پيشرفت تحصيلي، اختلالات عاطفي، سلامت جسمي و رواني، انتخاب شغل و تغييرات سياسي ـ اجتماعي استفاده شده است.امروزه مفهوم خودكارآمدي يك متغير كليدي در روانشناسي باليني، تربيتي، اجتماعي، رشد ، سلامت  و شخصيت  محسوب مي‌شود ( بندورا،  1993 ، 1995).خودكارآمدي در چگونگي احساس،‌تفكر و عمل افراد تفاوتهايي ايجاد مي‌كند. در زمينه احساس ، خودكار آمدي پايين با  افسردگي، اضطراب، درماندگي  آموخته  شده و عزت نفس پايين مرتبط است و در زمينه تفكر، خودكارآمدي بالا، فرايندهاي شناختي و عملكردهاي تحصيلي  را تسهيل مي‌كند و در نهايت سطوح خود‌كار آمدي با انگيزش‌هاي عمل رابطه  مستقيم دارد (‌بندورا، 1993).

روش نمره گذاری و تفسیر

این پرسشنامه دارای 22 سوال بوده و هدف آن ارزیابی میزان خودکارآمدی کودکان (در دو موقعیت بدون تعارض و موقعیت تعارض آمیز) است. اﻳﻦ ﻣﻘﻴﺎس، ﺷﺎﻣﻞ 22 ﮔﻮﻳﻪ اﺳـﺖ و ﺗﻮﺳـﻂ ِ وﻳﻠـﺮ، و ﻟـﺪ (1982) ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر ﺑﺮرﺳﻲ ﺧﻮد ـ ﻛﺎرآﻣﺪي ﻛﻮدﻛﺎن ﻛﻼسﻫﺎي ﺳـﻮم ﺗـﺎ ﭘـﻨﺠﻢ اﺑﺘـﺪاﻳﻲ در رواﺑﻂ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﻛﻪ ﺑﺎ ﻫﻤﺴﺎﻻن ﺧﻮد دارﻧﺪ، ﻃﺮاﺣﻲ ﮔﺮدﻳﺪه اﺳـﺖ. ﻫـﺮ ﮔﻮﻳـﺔ اﻳـﻦ ﻣﻘﻴـﺎس، ﻴﺎﻧﮕﺮ ﻳﻚ ﻣﻮﻗﻌﻴﺖ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ اﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺻﻮرت ﺟﻤﻠﺔ ﻧﺎﻗﺺ ﻧﻮﺷﺘﻪﺷﺪه و ﺑﻌـﺪ از آن ﭼﻬـﺎ ﮔﺰﻳﻨﻪ ﻣﺸﺘﻤﻞ ﺑﺮ ﺧﻴﻠﻲ آﺳﺎن، آﺳﺎن، ﺳﺨﺖ، و ﺧﻴﻠـﻲ ﺳـﺨﺖ اراﺋـﻪ ﺷـﺪه اﺳـﺖ. از ﻛـﻮدك ﺧﻮاﺳﺘﻪ ﻣﻲﺷﻮد ﺗﺎ ﺟﺎي ﺧﺎﻟﻲ ﮔﻮﻳﻪ را ﺑﺎ اﻧﺘﺨﺎب ﻳﻜﻲ از ﮔﺰﻳﻨـﻪﻫـﺎ ﺗﻜﻤﻴـﻞ ﻧﻤﺎﻳـﺪ. اطیف پاسخگویی آن از نوع لیکرت بوده که امتیاز مربوط به هر گزینه در جدول زیر ارائه گردیده است:….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.