پرسشنامه عوامل سازمانی موثر بر جبران خدمات پزشکان

این پرسشنامه استاندارد از نوع فایل ورد و به همراه تمامی اطلاعات مربوط به نمره گذاری، تفسیر، و … در قالب جداول زیبا و آماده تکثیر ارائه گردیده است. پس از پرداخت موفق می توانید به صورت آنلاین اقدام به دانلود فایل مربوطه بپردازید.

هدف: ارزیابی عوامل سازمانی موثر بر جبران خدمات پزشکان (پرداخت حقوق و  مزایا، سطح و ساختار پرداخت، امکانات و خدمات رفاهی، امنیت شغلی، خط مشی  های سازمان، شرایط کاری مناسب در بیمارستان)

تعداد سوال: 29

تعداد بعد: 6

شیوه نمره گذاری: دارد

تفسیر: دارد

روایی و پایایی: دارد

منبع: دارد

نوع فایل: word 2007

همین الان دانلود کنید

قیمت: فقط 6500 تومان

خرید فایل

پرسشنامه عوامل سازمانی موثر بر جبران خدمات پزشکان

برای درک مفهوم مدیریت جبران خدمات کارمندان باید به این سوال جواب دهیم: “جبران خدمات چیست؟” در شرایط بسیار ساده، جبران خدمات، نتایج یا پاداشهایی است که کارمندان در برابر کاری که انجام می دهند، دریافت می کنند.
جبران خدمات کارمندان شامل مواردی همچون پرداخت پاداش، سود، اضافه کاری و کمیسیون فروش و غیره است.
جبران خدمات کارمندان همچنین می تواند شامل مزایای غیر پولی مانند ماشین واگذار شده توسط شرکت، مسکن واگذار شده توسط شرکت و اعطای سهام شرکت باشد. جبران خدمات بخش مهمی از مدیریت منابع انسانی است که کارمندان را تشویق و اثربخشی سازمان را بهبود می بخشد.

از دیدگاه مدیر، جبران خدمات کارمندان امری ضروری است و نه تنها باعث تشویق کارمندان می شود بلکه کارایی کارمندان را نیز بهبود می بخشد. پکیج های پاداش و مزایای خوب می تواند به جذب و حفظ کارمندان کمک کند.کارمندان انتظار دارند که پاداش و دستمزد انها منصفانه باشد و هزینه های زندگی آن ها را پوشش دهد و با تورم هماهنگی داشته باشد. طرح جبران خدمات کارمندان به ارزش ها و فرهنگ های شرکت نیز توجه می کند. کارمندان معمولا به آنچه شرکت به آن ها می پردازد توجه دارند، در بسیاری از موارد، افراد بر اساس پاداشی که دریافت می کنند رفتار می کنند.

طرح جبران خدمات کارمندان، برای تحقق ارزش های سازمان ضروری است. به عنوان مثال، اگر کیفیت برای شرکت یک ارزش باشد، باید از طریق سیستم جبران خدمات کارمندان در مواردی که کار آن ها به بهبود کیفیت منجر می شود از آن ها قدردانی شود.

اهداف سیاست جبران خدمات کارمندان

اهداف سیاست جبران خدمات به شرح زیر است:

  • جذب کارمندان مناسب
  • حفظ پرسنل مجرب
  • توسعه ساختار پاداش عادلانه بین مشاغل ارزشمند
  • مدیریت پرداخت برای جبران آثار تورم
  • اطمینان از اینکه پاداش و حقوق بر اساس تغییرات در نرخ های بازار می باشد
  • ارزیابی عملکرد، وظیفه و وفاداری
  • کنترل حقوق و دستمزد و هزینه های دستمزد

بدیهی است، اداره یک شرکت، کار پیچیده ای است، زیرا پرداخت حقوق و دستمزد مستمر و منظم، منطبق کردن آرمان های شغلی کارمندان با درآمد آن ها و کنترل هزینه های شرکت، کار بسیار سخت و پیچیده است.
به طور خلاصه، مدیریت جبران خدمات، عملی است که شامل تعادل رابطه کار و کارمند با تسهیل مزایای پولی و غیر پولی برای کارمندان است.

مدیریت جبران خدمات

اهمیت مدیریت جبران خدمات کارمندان

یک مدیریت جبران خدمات خوب برای کارمندان هر سازمان تجاری امری ضروری است، یک سازمان برای مدیریت جبران خدمات باید از روش های زیر استفاده می کند:

  • تلاش می کند تا به کارمندان خود برای بهبود وانجام کار مفید انگیزه دهد.
  • کنترل مثبت بر کارایی کارمندان دارد و انگیزه آنها را برای انجام بهتر کار افزایش می دهد.
  • یک محیط شاد و رضایت بخش برای نیروی کار فراهم می کند.
  • فرآیند ارزیابی شغلی را افزایش می دهد که در عوض به ایجاد استانداردهای واقع بینانه و قابل دستیابی کمک می کند.
  • مدیریت جبران خدمات باعث اتحاد بین کارمندان و مدیریت و افزایش کارایی و تقویت روحیه کارمندان می شود.

به طور خلاصه می توان گفت که مدیریت جبران خدمات کارمندان را تشویق می کند تا بهتر عمل کنند و برتری خود را نشان دهند و فرصت های رشد و توسعه را برای کارمندان شایسته فراهم می کند.

انواع جبران خدمات کارمندان

جبران خدمات کارمندان یا پاداش در شرکت های دولتی و خصوصی به دسته های زیر تقسیم می شود:

پاداش مستقیم

به طور طبیعی شامل پرداخت حقوق و مزایای سلامتی است. تعیین میزان حقوق و دستمزد برای افراد در موقعیت های مختلف در یک سازمان، جز مسئولیت های کارمند مدیریت جبران خدمات می باشد.

پاداش غیر مستقیم

پاداش غیر مستقیم به تشویق شخصی هر فرد برای کار تمرکز دارد. افراد در مشاغلی که پاداشی غیر از حقوق و دستمزد ماهیانه خود دریافت می کنند، کارآیی بیشتری دارند. این مزایا می تواند شامل مواردی مانند دوره های رایگان آموزشی برای کارمندان، شانس ارتقای شغلی و توانایی تغییر در ایجاد تغییرات در محل کار و خدمات باشد.اینها دو نوع پاداش بودند که باید مدیریت شوند و سهم خود را در توسعه سازمان داشته باشند. حال مولفه های مختلف جبران خدمات را بیان خواهیم کرد.

اجزای جبران خدمات

جبران خدمات به طور کلی از اجزای مختلف ساخته شده است که به کارمند پس از بازنشستگی و یا در صورت حادثه یا آسیب، کمک می کند. حال اجزای اصلی را بیان می کنیم.

حقوق و دستمزد

دستمزد به صورت نرخ ساعتی محاسبه می شود و حقوق به صورت نرخ ماهیانه پرداخت می شود.

کمک هزینه

کمک هزینه ها می تواند به عنوان مقداری مجاز که برای یک هدف مشخص تعریف شده است.
برخی از این کمک هزینه ها به شرح زیر است:

  • کمک هزینه در برابر تورم: این کمک هزینه برای حفظ درآمد واقعی در برابر افزایش قیمت است.
  • کمک هزینه اجاره خانه: شرکت هایی که تسهیلات خانه برای اقامت کارمندان خود ارائه نمی کنند، می تواند کمک هزینه اجاره خانه به کارمندان دهند. این کمک هزینه به عنوان یک درصد از حقوق و دستمزد محاسبه می شود.
  • کمک هزینه حمل و نقل: برخی از شرکت ها هزینه رفت و آمد کارمند از خانه به محل کار و بالعکس را پرداخت می کند. این مقدار مبلغی ثابت است که هر ماه به عنوان بخشی از هزینه های رفت و آمد پرداخت می شود.

ایجاد انگیزه و کارایی با پرداخت

ایجاد انگیزه های فردی و مشوق های گروهی در اکثر موارد قابل اجرا هستند. پاداش، به اشتراک گذاری سود شرکت، کمیسیون فروش برخی از نمونه های ایجاد انگیزه است.

مزایای فوق العاده

مزایای اضافی شامل مراقبت های پزشکی، بستری شدن در بیمارستان، تصادف، بیمه تکمیلی، غذا، لباس، تفریح و غیره می باشد.
در سال های اخیر توجه زیادی به توسعه سیستم های جبران خدمات کارمندان شده است که فقط پرداخت پول نیست. بنابراین می توان گفت که تمام اجزای مدیریت جبران خدمات نقش حیاتی در زندگی یک کارمند دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.